pawcio Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Ja mam dopiero jedną zimę za sobą więc za wiele nie powiem. U mnie nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerofan Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Miałem w Yeti, nic się nie działo z takimi felgami. 19-tki może i piękne, ale z tym profilem opony to auto wygląda jak wóz drabiniasty :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Za zrezygnowałem z kół 16" bo auto przypominało wóz gumiasty (za dużo gumy). Zostałem przy 18 zmieniam tylko opony, komfort jest trochę lepszy niż na letnich. Koszty całościowe pomiedzy oponami 18 a kołami 16 są porównywalne nie licząc czujników. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 A ja dzisiaj zmieniałem obuwie Kaśce na zimowe i szokło mnie,że praktycznie nie mam klocków z przodu!.Zostało mi może 2mm! a na tyle 4-5! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 (edytowane) A ja dzisiaj zmieniałem obuwie Kaśce na zimowe i szokło mnie,że praktycznie nie mam klocków z przodu!.Zostało mi może 2mm! a na tyle 4-5!Za dużo hamujesz,?Nie wiem kiedy byłeś ostatnio na przeglądzie ale 5 mm to powinni zauważyć pół roku temu. Chyba że smigasz dziesiątki tysięcy km rocznie Edytowane 31 Października 2017 przez Brzyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Tarcze i klocki wytrzymały blisko 58 tys. Właśnie czekam na dostawę tarcz Ferodo i szukam klocków ferodo,ale co znajdę,to kurna każdy sprzedający ma jakby inne numery... Tarcze mogłyby jeszcze zostać,ale lewa (od kierowcy) ma zgrubienie,bardzo delikatne,mało wyczuwalne podczas hamowania,ale jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Zazwyczaj (kiedyś) klocki wytrzymywały przebieg opon ... A Ty Jacku nie narzekaj,bo u Ciebie przetrzymały nawet silnik 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 No kurna...fakt .Nie pomyślałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 mi na przeglądzie przy 20 000km powiedzieli że zeszło 20% klocka a mam automat jeżdżę dużo i po mieście a po trasie jakoś zawsze mi się spieszy.... Zobaczymy jak będzie dalej. Ale u mnie jest opcja "ACTIVE ENGINE BRAKE" BTW. Widzi ktoś różnicę w jeździe z "ACTIVE RIDE CONTROL" i bez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MichalKrzykawski Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Witam,Posiadamy w rodzinie Qashqaia J11, rok produkcji 2016, silnik 1.6 DIG-T (okolice 163 koni), napęd tylko na koła przednie.Fabrycznie auto wyjechało z salonu na alufelgach o rozmiarze 19 cali (typowe dla wersji TEKNA).Przejrzałem ten wątek i widziałem 2 opinie, w których właściciele QQ z fabrycznymi alusami 19 cali założyli z powodzeniem 16stki stalowe jednak nie do końca była wspomniana kwestia silnikowa lub napęd (w poście który znalazłem 4x4) nie pokrywał się z naszym autem czyli napędem tylko na przód.Po rozmowie z dwoma różnymi serwisami Nissana (Częstochowa / Zabrze) twierdzą, że jeżeli auto wychodziło fabrycznie z 19stkami (inna teoria mówi o wersji silnikowej) to koła 16 cali nie wejdą z uwagi na albo za dużą tarczę przy wersjach TEKNA (jeden serwisant) albo inną zwrotnicę (?) montowaną do wersji 1.6 DIG-T.Generalnie rozbieżności między zeznaniami "osób technicznych" z salonów/serwisów Nissana śmierdzą mi trochę zachętą do zakupu alusów na zimę bezpośrednio od nich. Dlatego bardzo proszę o wypowiedź osoby które znają / które przerabiały ten temat.Planuje zakupić stalowe 16stki, rozstaw 5x114.3 / ET 40 / szerokość 6.5" / otwór centrujący 66.1mm i do tego guma 215/65/R16.Proszę o potwierdzenie (lub zaprzeczenie) że felga 16" wejdzie na QQ J11 niezależnie od wersji silnikowej/fabrycznie montowanego koła/innych tłumaczeń serwisu. Z góry bardzo dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrXY Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Witam, Posiadamy w rodzinie Qashqaia J11, rok produkcji 2016, silnik 1.6 DIG-T (okolice 163 koni), napęd tylko na koła przednie. Fabrycznie auto wyjechało z salonu na alufelgach o rozmiarze 19 cali (typowe dla wersji TEKNA). Przejrzałem ten wątek i widziałem 2 opinie, w których właściciele QQ z fabrycznymi alusami 19 cali założyli z powodzeniem 16stki stalowe jednak nie do końca była wspomniana kwestia silnikowa lub napęd (w poście który znalazłem 4x4) nie pokrywał się z naszym autem czyli napędem tylko na przód. Po rozmowie z dwoma różnymi serwisami Nissana (Częstochowa / Zabrze) twierdzą, że jeżeli auto wychodziło fabrycznie z 19stkami (inna teoria mówi o wersji silnikowej) to koła 16 cali nie wejdą z uwagi na albo za dużą tarczę przy wersjach TEKNA (jeden serwisant) albo inną zwrotnicę (?) montowaną do wersji 1.6 DIG-T. Generalnie rozbieżności między zeznaniami "osób technicznych" z salonów/serwisów Nissana śmierdzą mi trochę zachętą do zakupu alusów na zimę bezpośrednio od nich. Dlatego bardzo proszę o wypowiedź osoby które znają / które przerabiały ten temat. Planuje zakupić stalowe 16stki, rozstaw 5x114.3 / ET 40 / szerokość 6.5" / otwór centrujący 66.1mm i do tego guma 215/65/R16. Proszę o potwierdzenie (lub zaprzeczenie) że felga 16" wejdzie na QQ J11 niezależnie od wersji silnikowej/fabrycznie montowanego koła/innych tłumaczeń serwisu. Z góry bardzo dziękuję za pomoc Mam Teknę z silnikiem 1.6 DIG-T i założone na zimę felgi stalowe 16'. Wszystko pasuje. Na zimę kupiłem komplety z czujnikami TPMS. Po przejechaniu ok. 1km pow. 50 km/h zostały automatycznie skalibrowane przez samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 MichalKrzykawski, będzie pasować, ba można nawet kupić QQ 1.6 w wersji Visia z 16" stalówkami, blee Może rozejrzyj się za alufelgami 16"? Ja tak zrobiłem na zimę i nie żałuję, bo wygląda OK, nieporównywalnie do stalówek i kołpaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grika Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 MichalKrzykawski, będzie pasować, ba można nawet kupić QQ 1.6 w wersji Visia z 16" stalówkami, blee Może rozejrzyj się za alufelgami 16"? Ja tak zrobiłem na zimę i nie żałuję, bo wygląda OK, nieporównywalnie do stalówek i kołpaków. A jakie opony kupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 A jakie opony kupiłeś? Nokian WR SUV 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Wrócę do tematu TPMS instrukcję przeczytałem . Jako że zamówiłem właśnie kpl kół zimowych 18 z czujnikami (zamienniki) pytanie czy spróbować na początek opcji kalibracji (bez żadnego kodowania TPMS itp) po wymianie kół czy zdać się na serwis który ma już doświadczenie i zaproponował sklonowanie ID oryginalnych czujników i przeniesienie ID na nowe czujniki / potem zakładamy nowe koła i nic ma nie świecić. Czujniki i felgi z alcaru alcar by schrader made in UK są na stronie można zobaczyć Wszystko kupiłem w jednej firmie żeby mieć spokój sprzedawca wykazał się znacznie większą wiedzą na temat TPMS niż ASO Nissana to zdecydowało o wyborze.KPL koła Dezent TD grafit na Kleber HP3 215/55/18 + tpms + montaż + śruby zabezpieczające wyszło 4800.Kusi mnie opcja żeby wyjechać od nich na złożonych kołach bez żadnych kodowań TPMS i zobaczyć czy czujniki zaskoczą same... jest szansa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Jest zdecydowanie bo jeśli pracują na tej samej częstotliwości co OE to zaskoczą napewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Tylko nie zrażaj się od razu, bo często trzeba przejechać nawet kilkanaście kilometrów żeby zaskoczyły. Ale tak jak mówi manixio, szansa jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Tylko nie rozumiem, po co kombinować, skoro firma proponuje klona ID oryginalnych czujników, a w tym przypadku na pewno dają gwarancję, a system nie zareaguje negatywnie na przekładki kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 To chyba spróbuję na czujniku było 433Mhz ale chyba wszystkie tpms pracują na tej częstotliwości.Rozumiem że jak nie sklonują tylko spróbuję sam przejechać i zobaczyć co będzie wtedy przy zmianie kół będę zawsze musiał robić kalibrację. Natomiast jeżeli sklonują kalibrację będę musiał zrobić tylko wtedy kiedy zrobię rotację kół ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Kalibrację zgodnie z instrukcją, powinno się robić każdorazowo po regulacji ciśnienia w oponach, a nie tylko zmianie kół, czy TPMS. Kalibracja to żadna filozofia - wchodzisz w menu kompa, zatwierdzasz i po ok. 10 sek. po robocie. Z instrukcji samochodu: - każdorazowo bezpośrednio po pompowaniu kół, należy skorzystać z funkcji kalibracji. Ta funkcja jest istotna dla precyzji wskazań przez komputer aktualnego ciśnienia w odniesieniu do temperatury kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Veteran Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Wczoraj wymieniałem opony /nowy komplet wraz z felgami i czujnikami /. Zrobiłem tak jak jest napisane w instrukcji- najpierw 20 minut stałem z włączonym silnikiem, a następnie jazda kilka minut z prędkością powyżej 25 km/h /jechałem ok. 60 km/h/, po kilku km złapały czujniki bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Ale kalibrację uruchomiłeś ? Resumując lampkę tpms wyrzuca jak różnica się zrobi 0,3 w stosunku do zadanego ciśnienia ? Czy tyczy się to tylko spadku ciśnienia czy też wzrostu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Veteran Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Nie uruchamiałem żadnej kalibracji w kompie- zmieniłem koła, włączyłem silnik, w międzyczasie podłączyłem sobie do gniazda 12 v mini kompresor do kół, ustawiłem ciśnienie 2.3 bara na przód , 2,1 na tył i jak opisałem- jazda kilka km i samo się ustawiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Ale kalibrację uruchomiłeś ? Resumując lampkę tpms wyrzuca jak różnica się zrobi 0,3 w stosunku do zadanego ciśnienia ? Czy tyczy się to tylko spadku ciśnienia czy też wzrostu ? Tylko spadku Wczoraj wymieniałem opony /nowy komplet wraz z felgami i czujnikami /. Zrobiłem tak jak jest napisane w instrukcji- najpierw 20 minut stałem z włączonym silnikiem, a następnie jazda kilka minut z prędkością powyżej 25 km/h /jechałem ok. 60 km/h/, po kilku km złapały czujniki bez problemu. Bo generalnie tak ma być.Czasami czujniki nie łapią,a w tedy trzeba go przegonić na dłuższej trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grika Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 (edytowane) A co sądzicie o tych czujnikach http://allegro.pl/Sh...item=7010700588 Niby zgodne z katalogiem akcesoriów Nissana Edytowane 1 Listopada 2017 przez Grika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.