Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Gość jurek37

Jeżdzę od roku P-11 2.0 SLX (96kW) 1997r. z instalacją LPG .

Nie powiem zeby ten samochód kiedykolwiek mnie zawiódł w trasie. Jednak cały czas mam problemy z przednim zawieszeniem. Dwa razy wymieniałem już łożysko przedniego prawego koła. Na przeglądzie nie stwierdzono żadnych luzów w ukł. kierowniczym ani zawieszenia, ale cału czas mam wrażenie że z przodu coś puka i stuka. Stwierdziłem , że auto jest bardzo wrażliwe na niewyrównoważenie kół.

Nie mogę zdobyć książki nt. budowy,naprawy i obsługi tego modelu-jeżeli ktoś ma taką na zbyciu chętnie odkupię.

Chciałbym się również poradzić na jakim oleju jeździć (obecnie stosuję Mobil 15W40- auto ma przebieg 170 tyś.km), jaki stosować płyn do ukł. chłodzenia? Auto jest bez ABS-u, czy to możliwe , bo kiedyś wyczytałem ,że w tych primerach to standard? Kiedy wymienia się rożrząd?Jeżeli, ktoś mógłby mi coś podpowiedzieć będe wdzięczny.

Ogólnie auto oceniam na 4, choć bardziej byłem zadowolony z vento i A-4, którymi wcześniej jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo
Jeżdzę od roku P-11 2.0 SLX (96kW) 1997r. z instalacją LPG .

Nie powiem zeby ten samochód kiedykolwiek mnie zawiódł w trasie. Jednak cały czas mam problemy z przednim zawieszeniem. Dwa razy wymieniałem już łożysko przedniego prawego koła. Na przeglądzie nie stwierdzono żadnych luzów w ukł. kierowniczym ani zawieszenia, ale cału czas mam wrażenie że z przodu coś puka i stuka. Stwierdziłem , że auto jest bardzo wrażliwe na niewyrównoważenie kół.

Nie mogę zdobyć książki nt. budowy,naprawy i obsługi tego modelu-jeżeli ktoś ma taką na zbyciu chętnie odkupię.

Chciałbym się również poradzić na jakim oleju jeździć (obecnie stosuję Mobil 15W40- auto ma przebieg 170 tyś.km), jaki stosować płyn do ukł. chłodzenia? Auto jest bez ABS-u, czy to możliwe , bo kiedyś wyczytałem ,że w tych primerach to standard? Kiedy wymienia się rożrząd?Jeżeli, ktoś mógłby mi coś podpowiedzieć będe wdzięczny.

Ogólnie auto oceniam na 4, choć bardziej byłem zadowolony z vento i A-4, którymi wcześniej jeździłem.

Cos co stuka, to moze byc duzo przyczyn, ale najczesciej stukaja laczniki stabilizatora.

Co do oleju, to polecam polsyntetyk jesli w Twoim silniku sa popychacze zaworow hydrauliczne, poniwaz olej mineralny moze je szybko zniszczyc.

Co do ukladu chlodzenia, to polecam petrygo do chlodnic aluminiowych.

Co do ABS-u, to nie w kazdych primerkach on byl i nie byl standardem.

Jesli chcesz cos wiecej wiedziec to pisz.Postaramy sie wszyscy pomoc.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurek37

Dzięki za porady! Mam nadzieję, że jak zmienię olej na półsyntetyk to silnik nie dostanie przedmuchów. Chciałbym jeszcze się dowiedzieć jaki olej stosowany jest do skrzyni biegów- czy podlega wymianie cz tylko się uzupełnia?

POZDRAWIAM WSZYSTKICH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Co do przedmuchow, to zalezy ile jezdziles i jak jezdziles na mineralnym, co do oleju w skrzyni biegow to Ci nie powiem bo nie wiem.Poszukaj na forum, bylo o tym sporo pisane (funkcja szukaj sie klania).Ja jak kupilem Primerke, to miala 168 tys km., teraz ma 285 tys km i oleju w skrzyni nie zmienialem i jak na razie jest wszystko ok.Ale niedlugo go zmienie bo bede sprzeglo zmienial.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek, ja wymieniałem w skrzyni na półsyntetyczny Valvoline 75W90. Jak mechanik zlewał stary wydawał się być czysty, ale właściwości smarne pewno dawno stracił (157 tys km):wink: Jak będziesz zalewał nowy pamiętaj żeby ci gość zalał na maxa aż zacznie się wylewać! (czytałem gdzieś na forum, że zębatka piątekgo biegu znajduje się wysoko i może nie być "dosmarowywana", dlatego zalecają lać full) :) pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kijem bym tego nie tknął. Pali jak benzyna, jeździ jak diesel - nie lepiej kupić 2.0 i zagazować?

 

Też jestem takiego zdania. Założyć wtrysk gazu. Osiągi będą lepsze niż TD i ekonomia też bez porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bruneros

na gazie bedzie najtaniej i nie trzeba się martwic ciężką noga :-) chyba ze lejesz red-bula albo rope masz z jakiś pokątnych żródeł....

 

zakładajac dla nissana średnie spalanie 8 l ropy, 9-10 litrow paliwa, 10-12 l gazu koszty wylaza tak:

 

ropa 8 x 3,9 = 31,2 zł / 100 km

pb 9,5 x 4,1 = 38,95 zł / 100 km

LPG 12 x 1,75 = 21 zł / 100 km

 

spalanie raczej w cyklu miejskim, w miescie moja prima lyka nawet 15,5 LPG (automat), ale w trasie potrafi zejsc do 8,5 l / LPG

 

przy obecnej cenie paliwa i srednim przebiegu 1000 km / miesiac amortyzacja instalacji LPG 2 generacji to kwestia 1 roku.

 

Wiec dla mnie opcja jest jedna - tylko beznyna z duzym motorem + LPG :-)

 

Jak bym mial wybierac Turbo-Diesla to raczej tylko cos na silnikach Volkswagena. Kopyto ma a i ekomomia nie budzi zastrzezen :-) (zeby nie bylo - aboslutnie nie jestem fanem volksa ale TD maja najlepsze)

 

MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

średnie spalanie 8 l ropy

 

Troszeczke przesadziłeś ze średnim spalaniem w moim wozie średnio wychodzi 6.6l/100km.

 

A instalacja gazowa za darmo też sie nie założy :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i nie jest to oszczędny silnik ,ale 8 litrów nie spali średnio nigdy, no chyba że ktoś bedzie jechał 150 w trasie i dawał ostro buta w mieście. Mi spalanie w mieście jeszcze nigdy nie przekroczyło 9.5 litra. A tak normalnie w mieście z klimą wychodzi koło 8.3l.

 

DINO pamiętaj KUPUJ KOMBI :!: :!: Bo najładniejsze :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarekB9
na gazie bedzie najtaniej i nie trzeba się martwic ciężką noga :-) chyba ze lejesz red-bula albo rope masz z jakiś pokątnych żródeł....

 

zakładajac dla nissana średnie spalanie 8 l ropy, 9-10 litrow paliwa, 10-12 l gazu koszty wylaza tak:

 

ropa 8 x 3,9 = 31,2 zł / 100 km

pb 9,5 x 4,1 = 38,95 zł / 100 km

LPG 12 x 1,75 = 21 zł / 100 km

 

spalanie raczej w cyklu miejskim, w miescie moja prima lyka nawet 15,5 LPG (automat), ale w trasie potrafi zejsc do 8,5 l / LPG

 

przy obecnej cenie paliwa i srednim przebiegu 1000 km / miesiac amortyzacja instalacji LPG 2 generacji to kwestia 1 roku.

 

Wiec dla mnie opcja jest jedna - tylko beznyna z duzym motorem + LPG :-)

 

Jak bym mial wybierac Turbo-Diesla to raczej tylko cos na silnikach Volkswagena. Kopyto ma a i ekomomia nie budzi zastrzezen :-) (zeby nie bylo - aboslutnie nie jestem fanem volksa ale TD maja najlepsze)

 

MK

KOLEGA TROCHĘ PRZESADZIŁ

 

Z Niemiec wracałem autostradami 140-170 nie spalił 7,5 l/100km

Ile pali benzyna (gaz) przy takich prędkościach?

poza tym

1. ILOŚĆ ŚREDNIA ZUŻYTEGO PALIWA 7,5L MAX

2. CENA ROPY NA SHELU UL. MIESZKA W SZCZECINIE 3,64 (05.07.2005)3,64X7,5=27,30

3. TERAZ JESZCZE PO PRZEJECHANIU ILUŚ TAM KM. NA GAZIE TRZEBA POJEŹDZIĆ NA BENZYNIE.

4. ODPALANIE SILNIKA NA BENZYNIE

5. Cena instalacji 2000-2500 druga generacja z tego co wiem

6. Wolne obroty - nie znam nikogo kto jeżdżąc na gazie nie ma z nimi problemów.

7. Ceny samochodów td i benzyny zbliżone

W sumie wychodzi podobnie. Więc kto co lubi. Ja wybrałem diesla.

 

Myślałem o vw

ale brzydki, bez sensu wyposażony (za dobry samochód z przebiegiem 150 tkm i klimą trzeba naprawdę słono zapłacić, nie mówię o kręconych samochodach, lub po przejściach, o elektryce można zapomnieć) przebiegi około 200 tkm (mój 113 jak go ściągnęłem).

kradną (właściwie nie wiem dlaczego, chyba na części)

Silnik vw, tdi potwierdzam ekonomiczny i dynamiczniejszy reszta przemawia za primerą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bruneros
KOLEGA TROCHĘ PRZESADZIŁ

 

Z Niemiec wracałem autostradami 140-170 nie spalił 7,5 l/100km

Ile pali benzyna (gaz) przy takich prędkościach?

poza tym

1. ILOŚĆ ŚREDNIA ZUŻYTEGO PALIWA 7,5L MAX

2. CENA ROPY NA SHELU UL. MIESZKA W SZCZECINIE 3,64 (05.07.2005)3,64X7,5=27,30

3. TERAZ JESZCZE PO PRZEJECHANIU ILUŚ TAM KM. NA GAZIE TRZEBA POJEŹDZIĆ NA BENZYNIE.

4. ODPALANIE SILNIKA NA BENZYNIE

5. Cena instalacji 2000-2500 druga generacja z tego co wiem

6. Wolne obroty - nie znam nikogo kto jeżdżąc na gazie nie ma z nimi problemów.

7. Ceny samochodów td i benzyny zbliżone

W sumie wychodzi podobnie. Więc kto co lubi. Ja wybrałem diesla.

 

Ad1. nie mam diesla a spalanie bralem z opini z forum - 8 sie przewijalo dosyc czesto

Ad2. nie wiem ile stoi ropa. generalnie ceny zaleza od rejonu kraju. ale zarowno PB i jak i ropa idzie w gore. A akcyzy na gaz nie moga juz bardziej podniesc...

Ad3. Pierwsze slysze ze trzeba.... wcale nie trzeba, no moze by sie wtryski nie zapiekly i pompa paliwa sie nie rozlewniwila uzyl bym innego okreslenia "powinno sie" aczkolwiek znam takie osoby co bak beznyny maja suche jak pieprz od daaaawna, smigaja na gazie i robia bezproblemowo duuuzo kilometrow.

Ad4. A guzik prawda. Od kiedy sie w miare cieplo zrobilo odpalam tylko na gazie i problemow nie mam zadnych.

Ad5. Porządna instalka 2 generacji w porzadnej firmie to koszt 1.700 zl (+/- 100 zł w zaleznosci od zbiornika i sterownika - ale tu jakis bardziej zaawansowany nie ma sensu, gdyz jedyna jego integracja z elektonika samochodu to sonda lambda)

Ad6. Raczysz zartowac ? Widac znasz tylko osoby ze skopanymi instalkami gazowymi... Przy prawidlowo dzialajacej instalacji z wolnymi obrotami nie prawa nic sie dziac, dochodzi tez kwestia regulacji, i dzialania np. silniczka krokowego.

Ad7. diesle zawsze sa troche drozsze w stosunku do benzyny. przynajmniej o tyle co koszt instalacji LPG :-)

 

MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarekB9

Oczywiście,przyjmuję do wiadomości.

To co ja wiem, pochodzi od osób które jeżdżą na gazie i z internetu sam myślałem na pewnym etapie o gazie.

Co do wolnych obrotów problemy wystąpiły nawet w 2 letniej fabii w firmie gdzie pracuję po 100 tys. Auto gaśnie obroty falują.

Po raz pierwszy słyszę że można odpalać samochód na gazie.

:shock: Ale człowiek uczy się całe życie.

"Ad7. diesle zawsze sa troche drozsze w stosunku do benzyny. przynajmniej o tyle co koszt instalacji LPG"

Rynek obecnie jest tak rozchwiany że ceny wynoszą x +(-)30% ceny. Za granicą kupić można primerę z 97 r. td już za 3000e i mniej.

W tym sensie ceny są porównywalne. Nie wiem jak należałoby policzyć te odchylenia, ale tak czy inaczej można kupić primerą w dieslu w cenie benzyny.

Ceny instalki LPG też z tego co wiem Elpigaz ok 2500, Landi Renzo 2000-2200 w Szczecinie. (Ceny sprzed około 8m-cy)

 

Każdy sam powinien rozstrzygnąć co chce diesel czy LPG, są wady i zalety obydwu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarekB9

"cen lpg nie mogą podnieść"

w naszym nienormalnym kraju wszystko jest możliwe - niestety

:(

Tak samo mogą obniżyć akcyzę na ropę jak podnieść na LPG.

Państwo nie lubi mało zarabiać. Lobby paliwowe też.

Poczekamy -zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolaczam sie - mimo ze raz w miescie przy pelnej depie spalilem 9,5l/100 to teraz normalnie jezdzac pale 7-7,5 a na autostradzie na slowacji jadac caly czas 150-160 do Bratyslawy w 5 osob spalilem 7,2, wiec nie jest tak zle, do tego bagaznik mam caly do dyspozycji, no jedynie moc i przyspieszenia troche slabsze

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam instalkę I-szej generacji i nie mam problemu z obrotami (a na liczniku 198kkm). Generalnie nie kupiłbym sobie diesla, bo:

1. nie nie ma szans z benzyną jeśli chodzi o przyspieszenia czy Vmax (nie licząc najnowszych cudeniek z serii TDI czy cammon rail).

2. mus kupować wysokogatunkową ropę żeby nie załatwić wtrysków.

3. zima z niskimi temperaturami, to kłopot (patrz jakość paliwa)

4. gaz zawsze będzie tańszy niż ropa nawet w naszym dziwnym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad3. Pierwsze slysze ze trzeba.... wcale nie trzeba, no moze by sie wtryski nie zapiekly i pompa paliwa sie nie rozlewniwila uzyl bym innego okreslenia "powinno sie" aczkolwiek znam takie osoby co bak beznyny maja suche jak pieprz od daaaawna, smigaja na gazie i robia bezproblemowo duuuzo kilometrow.

Ad4. A guzik prawda. Od kiedy sie w miare cieplo zrobilo odpalam tylko na gazie i problemow nie mam zadnych.

MK

Ad4. A guzik prawda - przy niektórych instalacjach gazowych nie ma możliwości odpalenia na gazie - tak jest u mnie. Mam instalację II generacji i zawsze odpala na benzynie a na gaz przełącza się sama po osiągnięciu przez silnik 2000obr/min i temp. 20stopni. Znam wiele takich przypadków (nie sa to instalacje jednej firmy) że odpala sie tylko na benzynie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bruneros

No moze zalezec od instalacji. jednak takiej automatycznej w 100% to ja bym nie chcial. u mnie jest 3 pozycyjny przelacznik - bajura - automat - gazior. i teraz mam ustawione na gaz. fakt ze chwle dluzej trzeba pokręcić przy odpalaniu i lekko pedal gazu wcisnąć , ale w niczym to nie przeszkadza. mało tego - na wolnych obrotach moge sobie przełączać gaz - paliwo. i nic dziwnego sie nie dzieje.

 

a ze tak sie zapytam: jak awaryjnie odpalisz auto przy takim pelnym automatycznym przełączaniu jak bajura sie skonczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarekB9

ad1 Jeżdżę drogami nie torami wyścigowymi. Vmax =180 km sorry ale krótko i tyko w Niemczech (zostało jeszcze trochę pod butem ale nie cisnełem) w Polsce w życiu nie rozpędzę się do takiej prędkości jest to po prostu wysoce niebezpeczne -za zakrętem zwiną mój pas postawią znak że sorry ale roboty drogowe albo coś w tym, rodzaju i tyle.

a ja cenię moje życie bardziej niż chwilę ekscytacji.

2. Tankuję na shelu nie jest najgorzej

3. ad 2

4. Nie przeczę zawsze będzie tańszy ale ilość problemów z tym związanych jest nie mała:

Dlaczego mam czekać aż jakaś instalacja mi się zwróci? Nie jestem uwiązany do samochodu (choć mocno już przywiązany:))

 

Zwyczajnie dołożona jest instalacja LPG , której producent auta początkowo w jego konstrukcji nie przewidział, nie testował, to musi mieć skutki uboczne, chociażby w awaryjności tej instalacji.

Jest już parę elementów w samochodzie, które mogą się zepsuć, dokładanie kolejnych mixerów,itp. elementów nie poprawia niezawodności auta wogóle.

 

z forum lpg

"Civic gasnie na ostrym skrecie w prawo..."

"regulacja wolnych obrotów"

"wyciek z parownika"

"Soft i schemat okablowania do Tartarini TEC97 poszukiwany"

" Nie przełącza się na LPG "

takie problemy mnie raczej nie dotyczą. Są to dodatkowe problemy z samochodem oprócz zwykłej eksploatacji.

 

Godzę się więc na wyższe (nie specjalnie dużo)

koszty eksploatacji w zamian za tzw. "święty spokój"

z dieslami też są problemy wiem wiem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym mial wybierac Turbo-Diesla to raczej tylko cos na silnikach Volkswagena. Kopyto ma a i ekomomia nie budzi zastrzezen :-) (zeby nie bylo - aboslutnie nie jestem fanem volksa ale TD maja najlepsze)

 

MK

ZGADZAM SIE CALKOWICIE :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bruneros

no jak ktos do gazu nie jest przekonany to nic go nie przekona.

 

problemy z instalacjami LPG to najczesciej wina badziewnych gazownikow - zle dobranych komponentów instalacji, nieumiejętnej regulacji itd. - gazownicy zazwyczaj nie wiedzą jak podejść do instalki w danym aucie to "improwizują" i potem wylażą jaja. w dobrym warsztacie - czyli takim gdzie instalka bedzie drozsza o 200 zł problemów nie będzie.

 

zresztą w lanosie z fabryczną instalacją LPG mojego szefa od samego początku byly jaja z gazem i do tej pory są i nikt sobie poradzić nie potrafi.

 

co do fabrycznych instalacji to sie mylisz - wystarczy spojrzec na posty o primerach z holandii z fabryczną instalka LPG.

 

od momentu założenia LPG w moim aucie mija juz ponad pol roku jak z tego warsztatu wyjechałem i juz nie wrociłem bo nie bylo po prostu takiej potrzeby. problemów zero. zresztą jak instalacja 2 generacji jest sobrze założona to co sie w niej może psuc ? parownik ? (raczej sie nie psuje, po 100 -150 tys najwyzej membrany do wymiany) elektrozawór ? jezeli nawet sie zepsuje to kosztuje mało, owszem gumowe węże mogą popękać jak każde inne gumowe :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarekB9

Jeżeli ktoś wstawi mi silnik 1,9tdi do Primery bardzo chętnie.

vw to zwykły samochód golf III brzydki IV drogi. passaty podobnie.

 

Nie jeżdżę silnikiem tylko samochodem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...