raf89 Opublikowano 30 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2022 Ostatnio mam 11,7 na woltomierzu przy wsiadaniu (po 24 godzinach nieużywania auta) poki co olewam przekrecanie czujnika. Start-stop oczywiscie wylaczam zawsze po starcie Co do wolotmierza w zapalniczce - u mnie w modeu z 2019 roku woltomierz przestaje sie swiecic po jakims czasię więc cos odcina prad do zapalniczki - jak rano podchodzę do auta to dopiero po otwarciu drzwi zaczyna świecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 30 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2022 W dniu 28.12.2022 o 20:21, Robert_B napisał: Jestem teraz poza domem z autem służbowym i nie jest to Qashqai, ale niech ktoś sprawdzi, czy stojąc na luzie przy otwartej masce (lub obróconym czujniku maski) można wkręcić silnik na ponad 3000 obrotów. Bo normalnie nie można. Sprawdziłem i nie jest tak jak twierdzili panowie z serwisu. Przy otwartej masce również nie ma możliwości wkręcenia silnika na ponad 3000 obrotów. Postaram się po nowym roku wyjaśnić, co mieli na myśli serwisanci wciskając mi takie kity. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raf89 Opublikowano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 Mam taki akumulator jak na zdjęciu - czy to jest model który był w 2019 roku montowany fabrycznie? Jak można by to sprawdzić czy nie jest to już jakiś aku po wymianie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 (edytowane) Tak, to akumulator na pierwszy montaż w QQ, mam identyczny od 2018 roku. Zastąpił nieszczęsny FIAMM, który nie dawały rady długo wytrzymać przy permanentnym niedoładowaniu. Edytowane 4 Stycznia 2023 przez aquariusmax 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 4 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 (edytowane) Byłem w trasie, wkręca spokojnie 5000 na przekręconym maski. Edytowane 4 Stycznia 2023 przez romeks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 Romeks,mowa była o wkręcaniu na postoju,nie w trasie.W trasie nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 4 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 Dajcie filmik z QQ, gdzie nie da się wkręcić wyżej niż 3000 obrotów. Ciekawi mnie, jak to wygląda. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 4 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 Jak stoisz na luzie, wkręcisz ponad 3000 obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 4 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 (edytowane) U mnie wkręca się na dowolne obroty na postoju i w czasie jazdy, z przekręconym czujnikiem maski i bez przykręcenia. Dlatego ciekawi mnie, jak to wygląda w innych QQ. PS.: Często przegazowuję na postoju do 6 tys. obrotów, aby sprawdzić jak płynnie silnik schodzi z obrotów i czy turbina i inne zawory upuszczające poprawnie pracują. Edytowane 4 Stycznia 2023 przez aquariusmax 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 5 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2023 18 godzin temu, aquariusmax napisał: Dlatego ciekawi mnie, jak to wygląda w innych QQ. Na postoju nie można przekroczyć 3000. Dochodzi do prawie 3000 i... koniec, obroty spadają do gdzieś 2900. (1.3 DIG-T 160KM 117kW) 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raf89 Opublikowano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2023 (edytowane) U mnie przy obecnych temperaturach sytuacja stabilna - gdy wsiadam po 24 godzinach jak auto stoi na dworze na wyświetlaczu wotlomierza jest 11,7-11,8 po odpaleniu zjazd do 10,5 potem wskakuje na 12,5-14. start-stop oczywiscie wylaczam od razu jak ruszam. Edytowane 7 Stycznia 2023 przez raf89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2023 Mam układ ,który ładuje mi non stop,wszystkie mroźne dni w grudniu na dworze bez odpalenia.Po6ciu dniach ,po wejściu na wyświetlaczu 12.5V przy odpaleniu 11.1V ,po odpaleniu 14.7V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzaa Opublikowano 5 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2023 On 3/11/2021 at 6:16 AM, Robert_B said: Po wymianie akumulatora wyłącz na stałe ten nikomu niepotrzebny i mało ekologiczny (a wręcz nie ekologiczny) system Start-Stop poprzez obrócenie czujnika otwarcia klapy lub załóż moduł wykonujący inwersję działania tego systemu. Gdzie jest ten czujnik zlokalizowany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 5 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2023 Z przodu maski mniej więcej na osi komory silnika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzaa Opublikowano 5 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2023 18 minutes ago, Robert_B said: Z przodu maski mniej więcej na osi komory silnika. Co rozumiec poprzez obrócenie czujnika otwarcia klapy ? Jeszcze tam nie zagladalem, ale roumiem , ze nalezy zmienic jego polozenie w jakis sposob. Mozna prosic o dokladniejsze wyjasnienie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 Czujnik jest przykręcony do belki śrubą M8 klucz 13...Należy odkręcić śrubę i obrócić czujnik tak by maska nie naciskała na gumowy trzpień i nie rozłączała sygnału o otwartej masce,w ten sposób komputer odczytuje to tak jakbyś cały czas stał i system SS nie działa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 6 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 Z tego co pamiętam, trzeba jeszcze wyprostować taki mały występ na zaczepie uniemożliwiający obracanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzaa Opublikowano 6 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 (edytowane) W mojej Kaśce patent z czujnikiem maski nie działa. Styki czujnika w pozycji otwartej maski są zwarte, przy zamkniętej otwarte, natomiast nie wyłączają one start-stopu. W momencie kiedy czujnik przewodzi, czyli komputer widzi maskę otwarta, start-stop się nie wyłącza. Można to zrobić tylko przyciskiem z wnętrza samochodu przed uruchomieniem silnika i wtedy nie ma komunikatu o awarii systemu. Natomiast po uruchomieniu silnika ale bez wcześniejszego wyłączenia start-stopu przyciskiem, system się blokuje wyświetlając start-stop auto, i pojawia się komunikat o awarii systemu. Nie ma wtedy możliwości jego wyłączenia -brak reakcji na przycisk. Co do lądowania baterii, to nie jestem pewien czy czujnik ten ma jakikolwiek wpływ na poziom ladowania. Na logikę otwarcie czy zamkniecie maski nie powinno mieć z ladowaniem nic wspólnego. Tester baterii pokazuje te same napięcie 13.91-14.39V z wciśniętymi czujnikiem czy bez. Prawdopodobnie musze zacząć od wymiany akumulatora, ponieważ napięcie rozruchowe mam 9.44V. Edytowane 6 Lutego 2023 przez Jerzaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 6 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 Otwarcie maski wpływa na ładowanie i S&S, późniejsze zamknięcie nie zmienia już działania aż do kolejnego uruchomienia. A logika w tym jest taka, że otwarcie maski powoduje przełączenie niektórych systemów w tryb serwisowy. Otwarta maska = samochód serwisowany. Dlatego włącza się pełne ładowanie aby można sprawdzić działanie alternatora, a S&S nie działa aby silnik przypadkiem się nie uruchomił od S&S podczas prac pod maską. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 Jerzaa ,albo załóż oporniki ,które podają do komputera że aku jest niedoładowany.Z tym układem jeżdżę już drugi rok i nie mam kłopotów z akumulatorem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzaa Opublikowano 7 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2023 (edytowane) 17 hours ago, Mao said: Otwarcie maski wpływa na ładowanie i S&S, późniejsze zamknięcie nie zmienia już działania aż do kolejnego uruchomienia. A logika w tym jest taka, że otwarcie maski powoduje przełączenie niektórych systemów w tryb serwisowy. Otwarta maska = samochód serwisowany. Dlatego włącza się pełne ładowanie aby można sprawdzić działanie alternatora, a S&S nie działa aby silnik przypadkiem się nie uruchomił od S&S podczas prac pod maską. Odpalalem auto ze dwa razy z otwarta maska i auto-stop sie nie wylaczyl oraz po chwili przeszedl w stan pokazujacy usterke systemu. Cos robilem zle ? Dzisiaj zrobie zworke na kostce co spowoduje taki sam efekt jak zmiana polozenia czujnika maski i poprosze żonę aby tak pojezdzila. Niestety ja tym autem nie jezdze codziennie i nie mam wgladu na to co sie z nim dzieje podczas uzytkowania. 16 hours ago, JACKO29 said: Jerzaa ,albo załóż oporniki ,które podają do komputera że aku jest niedoładowany.Z tym układem jeżdżę już drugi rok i nie mam kłopotów z akumulatorem Nie doczytalem o tych rezystorach. Cos wiecej na ten temat ? Edytowane 7 Lutego 2023 przez Jerzaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzaa Opublikowano 9 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 On 2/6/2023 at 8:32 PM, JACKO29 said: Jerzaa ,albo załóż oporniki ,które podają do komputera że aku jest niedoładowany.Z tym układem jeżdżę już drugi rok i nie mam kłopotów z akumulatorem Działa, dzięki. Check Engine się nie zapala, SS nie świeci już , ze ma błąd. Dzięki wszystkim za pomoc. Styki czujnika maski zwarte, SS się nie włącza, CHECK ENGINE nie zapala, Błąd P1481 się nie pojawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 No to tylko jeździć i ładować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzaa Opublikowano 9 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 On 1/7/2022 at 8:28 PM, elsebo said: Po "przygodach" z AKU J11 został mi prostownik CTeka S/S. Chciałem też kupić to urządzenie ale oceny aplikacji w sklepie GPlay zaledwie na poziomie ~2,0 skutecznie mnie do tego zniechęciły... ? Aby sledzic skutecznie ladowanie wystarczy zwykly bezprzewodowy skaner OBD II ELM327 oraz apka do telefonu car scanner. Sparowac ELM-a z telefonem za pomoca Bluetooth, w apce ustawic monitorowanie napiecia na OBD II , w ustawieniach zapis danych. Apka bedzie przez caly czas zapisywala napiecie ladowania, ktore to bedzie mozna obejrzec na wykresach w dowolnej chwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.