janko31 Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 Witam wszystkich urzytkownikow kasiek 1.2 mam pewien dylemat w sprawie akumulatora,w niedlugim czasie bede musial wymienic akumulator ktory ma 5 lat od nowosci mam AGM ktory nie jest tani w zakupie ( mam odlaczony SS od 2 lat) i mysje o zakupie EFB bo jest troche tanszy i mysle ze teraznie nie potrzeba tyje pradu co wczesniej przed wylaczeniem SS i wystarczy EFB (SS wylaczony przez obrocenie czujnika maski,co o tym myslicie , czekam na logiczne komentarze Pozdrawiam Wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 45 minut temu, janko31 napisał: od nowosci mam AGM ktory nie jest tani w zakupie ( mam odlaczony SS od 2 lat) i mysje o zakupie EFB bo jest troche tanszy i mysle ze teraznie nie potrzeba tyje pradu co wczesniej przed wylaczeniem SS i wystarczy EFB Co ma kolego piernik do wiatraka. Czy to AMG, czy EFB, o ile mają identyczne parametry, zapas prądu mają identyczny i też w identyczny sposób będą ładowane. Cena owszem różna, bo też technologia wykonania różna. Wychodząc z założenia, że masz na stałe wyłączone SS i chcesz "po taniości", to nie musisz nawet wydawać kasy na EFB - wystarczy zwykły, pod warunkiem że będzie miał identyczne jak oryginalny parametry prądowe. Natomiast jeżeli w aucie masz system odzyskiwania energii podczas hamowania, to wymiana na EFB owszem, ale zastosowanie zwykłego odpada. Natomiast w kwestii kombinacji z obracaniem czujnika maski i kwestiom z tym związanymi, proponuję uważnie przeczytać artykułInteligentne ładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Różnica między AGM a EFB jest tylko taka,że AGM jest mało odporny na wysokie temperatury,dla tego są w samochodach montowane w bagażnikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 W wielu autach są pod maską Wysłane z mojego J23 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 11 minut temu, manix napisał: W wielu autach są pod maską Bez osłony termicznej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 Coś tam w Tucsonie miałem ala osłonę/skrzynkę, ale góra niczym nie była osłonięta. Prze 3, 5 roku do sprzedania zero jakichkolwiek problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2021 Praktyczne ciekawostki na temat akumulatorów i superkondensatorów w układzie rozruchu: http://sp5mxf.com/kondensator-rozruchowy-zamiast-akumulatora-w-aucie-z-silnikiem-diesla/ https://www.youtube.com/watch?v=3fz0ua76iXM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt1901 Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 Witam wszystkich! Jeżdżę Kaszką 1,6 dCi 2015 trasa 2x20km dziennie. Jakieś 2-3 lata temu w ASO wymienili mi akumulator ale niestety od jakiś paru tygodni zaczął "strzelać fochy", a teraz przy mrozach od pary dni duży stres czy w ogóle odpali... Chyba czas na kolejną wymianę- 6 rok i trzeci akumulator, kosmos...W załączniku zdjęcie akumulatora. Czy może ktoś podpowiedzieć jaki to akumulator? I czy lepiej wymienić na EFB czy AGM? Zależy mi najbardziej na jakości i niezawodności. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 10 godzin temu, Matt1901 napisał: Chyba czas na kolejną wymianę- 6 rok i trzeci akumulator, kosmos...W załączniku zdjęcie akumulatora. Czy może ktoś podpowiedzieć jaki to akumulator? I czy lepiej wymienić na EFB czy AGM? Zależy mi najbardziej na jakości i niezawodności. No to możemy sobie podać łapki. Zerknij na moje przygody z akumulatorem Co do wyboru EFB, czy AGM, to wg. opinii speców z Centry (i nie tylko), jeżeli fabrycznie miałeś EFB, to zakładasz EFB. W kwestii AGM - jeżeli aku masz w komorze silnika i nie masz tam specjalnej "skrzynki" izolującej aku przed temperaturą, to nie zakładasz AGM'a, bo temp. powyżej 55 stopni jest dla niego zabójcza. W żadnym wypadku nie kupuj aku z jakimiś dziwnymi nazwami firm, bo jak się okazuje, każdy sprzedawca może sobie zamówić partię gołych aku z dowolnego źródła i okleić swoimi naklejkami. Tak jest np. w przypadku aku "TUBORG". Klientom wciskają nawet kicicho, że to akumulatory EXIDE, tylko oni je zamawiają i oklejają j/w opisałem. Tyle, że wystarczy porównać wymiary i wagę aku by się przekonać, że jak się człek sam dobrze nie przygotuje do zakupu, to wcisną mu nie najlepszy, ale ten na którym oni mają najlepszy biznes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt1901 Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 Dzięki Andrzej G. za odpowiedź. Poczytałem Twoje perypetie z bateriami, także widzę, że nie jestem sam Dzwoniłem do mojego ASO i powiedzieli że to EFB start stop 70ah. Czy można użyć większą pojemność akumulatora? No i czy prąd zimnego rozruchu musi być dokładnie taki jak w poprzedniej baterii czy ewentualnie trochę większy lub mniejszy? I pytanie jakich producentów polecacie czy Bosh albo Varta jest ok? Czy patrzeć na rok produkcji akumulatora, ewentualnie na co zwrócić uwagę. Jak wyżej auto to Qashqai J11 1.6dci 96kw/131km. Piszę tutaj bo cenię sobie doświadczenia innych użytkowników Dziękuję forumowiczom za pomoc i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Franek2000 Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 Ostatnio zmieniłem akumulator na Varta EFB N70 70ah, prąd rozruchowy trochę większy bo 760A. Mam co prawda benzynę ale po tym co piszesz widzę że masz taki sam aku. Prąd rozruchowy jak najbardziej może być większy, większa pojemność może być niedoładowana, kupowałem o tej samej pojemności, rok produkcji wiadomo im świeższy tym lepiej. Varta jest dość atrakcyjna cenowo - przed świętami dałem za niego 460, z mojej strony polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt1901 Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 Trochę poszperałem na necie i mój wybór padł właśnie na Varte N70 70ah 760en. Dzięki za sugestie, pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2021 19 godzin temu, Matt1901 napisał: Trochę poszperałem na necie i mój wybór padł właśnie na Varte N70 70ah 760en. Nie będę udawał naukowca w kwestii wyboru, który "lepsiejszy". Zwróć uwagę na technologię wykonania płyt. EFB EXIDE i Centry są wykonane w najnowszej technologii wykonania płyt (węglowa), natomiast Varta - nie wiem. Tak jak napisał kol. Franek2000 - prąd rozruchu może być większy, natomiast pojemności nie zwiększaj, bo jeżeli rzadko jeździsz, lub na krótkich odcinkach, będzie problem z niedoładowaniem. Kupując sprawdź datę produkcji aku i sprawdź multimetrem napięcie aku, bo jeżeli stał na półce ponad pół roku i nie był w międzyczasie doładowywany, to sobie taki egzemplarz odpuść. Co ważne - jeżeli kupujesz aku o identycznych parametrach jak zamontowany fabrycznie, nie musisz go parować z komputerem, natomiast jeżeli którykolwiek z parametrów (prąd rozruchu, czy pojemność) będzie różny od fabrycznego, wtedy koniecznie powinien być "wgrany" do kompa. To info od specjalistów z Centry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt1901 Opublikowano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2021 Dzięki za rzetelne informacje! Już rozmawiałem ze swoim mechanikiem będzie mi zmieniał. Parametry trochę inne niż miał ten z ASO. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Franek2000 Opublikowano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2021 3 godziny temu, Andrzej G napisał: Co ważne - jeżeli kupujesz aku o identycznych parametrach jak zamontowany fabrycznie, nie musisz go parować z komputerem, natomiast jeżeli którykolwiek z parametrów (prąd rozruchu, czy pojemność) będzie różny od fabrycznego, wtedy koniecznie powinien być "wgrany" do kompa. To info od specjalistów z Centry Andrzej możesz rozwinąć jak to wygląda w Qashqai'u? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2021 Godzinę temu, Franek2000 napisał: Andrzej możesz rozwinąć jak to wygląda w Qashqai'u? Dokładnie tak samo jak w Pulsarze i każdym innych autach z systemem SS, czy dodatkowo z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas wymiany aku w sklepie fabrycznym pytałem, czy nie muszą "wczytać" nowego aku do komputera. Odpowiedź sprowadzała się do tego co opisałem wcześniej. Nie jest ważna w tym układzie marka, ale parametry aku, bo z tym jest powiązane całe oprogramowanie komputera związane z ładowaniem akumulatora, bez względu na to, czy chodzi wyłącznie o SS, czy o ładowanie rekuperacyjne (z hamowania). Jeżeli wymieniłeś aku na Vatrę (70 Ah, 760 A), a fabrycznie miałeś (70Ah, 720 A), to nowe parametry powinny zostać wczytane do komputera. Większość sprzedawców tego nie robi, bo nie ma do tego odpowiedniego sprzętu, lub z lenistwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zenek Opublikowano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2021 Nie wnikając w markę i cenę , to przy porównywalnych parametrach mając do wyboru dwa akumulatory wybrałbym ten ważący więcej. Akumulatory wymyślono w XIX wieku i do obecnych czasów wielkich rewolucji w tym temacie nie ma. Nadal jest elektrolit i płyty z ołowiu . Więcej ołowiu w akumulatorze (cięższy) to będzie on dłużej bezawaryjnie pracował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 11 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2021 Takie coś mi wpadło w Google News: System Start-Stop skraca żywotność silnika - jednoznaczna opinia mechaników - MotoFocus.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 11 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2021 Spece tylko potwierdzili to o czym nawet średnio inteligentni użytkownicy nowoczesnych wozideł wiedzą, że Start - Stop katuje: 1- rozrusznik - szczególnie w jeździe miejskiej 2- akumulator 3- turbinę No ale jak ktoś chce sprawić przyjemność "zielonym" i ma nadwyżkę kasiory, to niech sobie używa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 12 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2021 System Start-Stop przyzwyczaiłem się wyłączać zaraz po uruchomieniu. Natomiast napięcie na moim akumulatorze mam 12,6 V czyli OK. 12,6 V (100 %) - nie wymaga ładowania 12,4 V (75 %) - nie wymaga ładowania 12,1 V (50 %) - wymaga ładowania 11,9 V (25%) - wymaga pilnego ładowania. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quadro26 Opublikowano 12 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2021 39 minut temu, romeks napisał: System Start-Stop przyzwyczaiłem się wyłączać zaraz po uruchomieniu. Natomiast napięcie na moim akumulatorze mam 12,6 V czyli OK. 12,6 V (100 %) - nie wymaga ładowania 12,4 V (75 %) - nie wymaga ładowania 12,1 V (50 %) - wymaga ładowania 11,9 V (25%) - wymaga pilnego ładowania. Pozdrawiam. Witam, napięcie mierzysz miernikiem na klemach, czy w zapalniczce przed odpaleniem? U mnie po zeszłorocznej wymianie akumulatora, w zapalniczce przed uruchomieniem pokazuje 11,9V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 12 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2021 (edytowane) Przy wyłączonym silniku miernikiem na klemach. Edytowane 12 Lutego 2021 przez romeks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 19 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 W dniu 12.02.2021 o 20:32, Quadro26 napisał: Witam, napięcie mierzysz miernikiem na klemach, czy w zapalniczce przed odpaleniem? U mnie po zeszłorocznej wymianie akumulatora, w zapalniczce przed uruchomieniem pokazuje 11,9V Ten zeszłoroczny akumulator ma się do napięcia jak zeszłoroczny śnieg. Poza tym napięcie w aucie przed uruchomieniem jest jednakowe, gdziekolwiek przyłożysz miernik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 Ja krótko w temacie akumulatora.Nie żałujcie ładowarek,doładujcie bateryjkę chociaż raz na pół roku.Moja została wymieniona w lipcu ubiegłego roku,wczoraj podpiąłem ją pod cetexa...6h ładowania i dalej na czerwono,dzisiaj już ładuje się od 8 rana i końca nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysrob Opublikowano 23 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 Jak masz cęgi to sprawdź jakim prądem ładuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.