Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich urzytkownikow kasiek 1.2  mam pewien dylemat w sprawie akumulatora,w niedlugim czasie bede musial wymienic akumulator ktory ma 5 lat od nowosci mam AGM ktory nie jest tani w zakupie ( mam odlaczony SS od 2 lat) i mysje o zakupie EFB bo jest troche tanszy i mysle ze teraznie nie potrzeba tyje pradu co wczesniej przed wylaczeniem SS i wystarczy EFB (SS wylaczony przez obrocenie czujnika maski,co o tym myslicie , czekam na logiczne komentarze Pozdrawiam Wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

45 minut temu, janko31 napisał:

od nowosci mam AGM ktory nie jest tani w zakupie ( mam odlaczony SS od 2 lat) i mysje o zakupie EFB bo jest troche tanszy i mysle ze teraznie nie potrzeba tyje pradu co wczesniej przed wylaczeniem SS i wystarczy EFB

Co ma kolego piernik do wiatraka. Czy to AMG, czy EFB, o ile mają identyczne parametry, zapas prądu mają identyczny i też w identyczny sposób będą ładowane. Cena owszem różna, bo też technologia wykonania różna.
Wychodząc z założenia, że masz na stałe wyłączone SS i chcesz "po taniości", to nie musisz nawet wydawać kasy na EFB - wystarczy zwykły, pod warunkiem że będzie miał identyczne jak oryginalny parametry prądowe.

Natomiast jeżeli w aucie masz system odzyskiwania energii podczas hamowania, to wymiana na EFB owszem, ale zastosowanie zwykłego odpada.
Natomiast w kwestii kombinacji z obracaniem czujnika maski i kwestiom z tym związanymi, proponuję uważnie przeczytać artykuł
Inteligentne ładowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między AGM a EFB jest tylko taka,że AGM jest mało odporny na wysokie temperatury,dla tego są w samochodach montowane w bagażnikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu autach są pod maskądefault_wink.png

 

Wysłane z mojego J23 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Coś tam w Tucsonie miałem ala osłonę/skrzynkę, ale góra niczym nie była osłonięta. Prze 3, 5 roku do sprzedania zero jakichkolwiek problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich!

Jeżdżę Kaszką 1,6 dCi 2015 trasa 2x20km dziennie. Jakieś 2-3 lata temu w ASO wymienili mi akumulator ale niestety od jakiś paru tygodni zaczął  "strzelać fochy", a teraz przy mrozach od pary dni duży stres czy w ogóle odpali... Chyba czas na kolejną wymianę- 6 rok i trzeci akumulator, kosmos...W załączniku zdjęcie akumulatora. Czy może ktoś podpowiedzieć jaki to akumulator? I czy lepiej wymienić na EFB czy AGM? Zależy mi najbardziej na jakości i niezawodności.

Pozdrawiam!

IMG_20210104_000225.jpg

IMG_20210104_000225.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
10 godzin temu, Matt1901 napisał:

Chyba czas na kolejną wymianę- 6 rok i trzeci akumulator, kosmos...W załączniku zdjęcie akumulatora. Czy może ktoś podpowiedzieć jaki to akumulator? I czy lepiej wymienić na EFB czy AGM? Zależy mi najbardziej na jakości i niezawodności.

No to możemy sobie podać łapki. Zerknij na moje przygody z akumulatorem 

Co do wyboru EFB, czy AGM, to wg. opinii speców z Centry (i nie tylko), jeżeli fabrycznie miałeś EFB, to zakładasz EFB. W kwestii AGM - jeżeli aku masz w komorze silnika i nie masz tam specjalnej "skrzynki" izolującej aku przed temperaturą, to nie zakładasz AGM'a, bo temp. powyżej 55 stopni jest dla niego zabójcza.

W żadnym wypadku nie kupuj aku z jakimiś dziwnymi nazwami firm, bo jak się okazuje, każdy sprzedawca może sobie zamówić partię gołych aku z dowolnego źródła i okleić swoimi naklejkami. Tak jest np. w przypadku aku "TUBORG". Klientom wciskają nawet kicicho, że to akumulatory EXIDE, tylko oni je zamawiają i oklejają j/w opisałem. Tyle, że wystarczy porównać wymiary i wagę aku by się przekonać, że jak się człek sam dobrze nie przygotuje do zakupu, to wcisną mu nie najlepszy, ale ten na którym oni mają najlepszy biznes.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Andrzej G. za odpowiedź. Poczytałem Twoje perypetie z bateriami, także widzę, że nie jestem sam ;) Dzwoniłem do mojego ASO i powiedzieli że to EFB start stop 70ah. Czy można użyć większą pojemność akumulatora? No i czy prąd zimnego rozruchu musi być dokładnie taki jak w poprzedniej baterii czy ewentualnie trochę większy lub mniejszy? <_< I pytanie jakich producentów polecacie czy Bosh albo Varta jest ok? Czy patrzeć na rok produkcji akumulatora, ewentualnie na co zwrócić uwagę. Jak wyżej auto to Qashqai J11 1.6dci 96kw/131km. Piszę tutaj bo cenię sobie doświadczenia innych użytkowników :DDziękuję forumowiczom za pomoc i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zmieniłem akumulator na Varta EFB N70 70ah, prąd rozruchowy trochę większy bo 760A. Mam co prawda benzynę ale po tym co piszesz widzę że masz taki sam aku.

Prąd rozruchowy jak najbardziej może być większy, większa pojemność może być niedoładowana, kupowałem o tej samej pojemności, rok produkcji wiadomo im świeższy tym lepiej.

Varta jest dość atrakcyjna cenowo - przed świętami dałem za niego 460, z mojej strony polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
19 godzin temu, Matt1901 napisał:

Trochę poszperałem na necie i mój wybór padł właśnie na Varte N70 70ah 760en.

Nie będę udawał naukowca w kwestii wyboru, który "lepsiejszy". Zwróć uwagę na technologię wykonania płyt. EFB EXIDE i Centry są wykonane w najnowszej technologii wykonania płyt (węglowa), natomiast Varta - nie wiem. Tak jak napisał kol. Franek2000 - prąd rozruchu może być większy, natomiast pojemności nie zwiększaj, bo jeżeli rzadko jeździsz, lub na krótkich odcinkach, będzie problem z niedoładowaniem. Kupując sprawdź datę produkcji aku i sprawdź multimetrem napięcie aku, bo jeżeli stał na półce ponad pół roku i nie był w międzyczasie doładowywany, to sobie taki egzemplarz odpuść.

Co ważne - jeżeli kupujesz aku o identycznych parametrach jak zamontowany fabrycznie, nie musisz go parować z komputerem, natomiast jeżeli którykolwiek z parametrów (prąd rozruchu, czy pojemność) będzie różny od fabrycznego, wtedy koniecznie powinien być "wgrany" do kompa. To info od specjalistów z Centry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rzetelne informacje! Już rozmawiałem ze swoim mechanikiem będzie mi zmieniał. Parametry trochę inne niż miał ten z ASO. 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej G napisał:

Co ważne - jeżeli kupujesz aku o identycznych parametrach jak zamontowany fabrycznie, nie musisz go parować z komputerem, natomiast jeżeli którykolwiek z parametrów (prąd rozruchu, czy pojemność) będzie różny od fabrycznego, wtedy koniecznie powinien być "wgrany" do kompa. To info od specjalistów z Centry

Andrzej możesz rozwinąć jak to wygląda w Qashqai'u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
Godzinę temu, Franek2000 napisał:

Andrzej możesz rozwinąć jak to wygląda w Qashqai'u?

Dokładnie tak samo jak w Pulsarze i każdym innych autach z systemem SS, czy dodatkowo z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas wymiany aku w sklepie fabrycznym pytałem, czy nie muszą "wczytać" nowego aku do komputera. Odpowiedź sprowadzała się do tego co opisałem wcześniej. Nie jest ważna w tym układzie marka, ale parametry aku, bo z tym jest powiązane całe oprogramowanie komputera związane z ładowaniem akumulatora, bez względu na to, czy chodzi wyłącznie o SS, czy o ładowanie rekuperacyjne (z hamowania).
Jeżeli wymieniłeś aku na Vatrę (70 Ah, 760 A), a fabrycznie miałeś (70Ah, 720 A), to nowe parametry powinny zostać wczytane do komputera. Większość sprzedawców tego nie robi, bo nie ma do tego odpowiedniego sprzętu, lub z lenistwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikając w markę i cenę ,  to przy porównywalnych parametrach mając do wyboru  dwa akumulatory wybrałbym ten ważący więcej. Akumulatory wymyślono w XIX wieku i do obecnych czasów  wielkich rewolucji w tym temacie  nie  ma. Nadal jest elektrolit i płyty z ołowiu  . Więcej ołowiu  w akumulatorze (cięższy)  to  będzie on  dłużej  bezawaryjnie pracował. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Andrzej G

Spece tylko potwierdzili to o czym nawet średnio inteligentni użytkownicy nowoczesnych wozideł wiedzą, że Start - Stop katuje:

1- rozrusznik - szczególnie w jeździe miejskiej

2- akumulator

3- turbinę

No ale jak ktoś chce sprawić przyjemność "zielonym" i ma nadwyżkę kasiory, to niech sobie używa:)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System Start-Stop przyzwyczaiłem się wyłączać zaraz po uruchomieniu.

Natomiast napięcie na moim akumulatorze  mam 12,6 V czyli OK.

12,6 V (100 %) - nie wymaga ładowania

12,4 V (75 %) - nie wymaga ładowania

12,1 V (50 %) - wymaga ładowania

11,9 V (25%) - wymaga pilnego ładowania.

Pozdrawiam. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, romeks napisał:

System Start-Stop przyzwyczaiłem się wyłączać zaraz po uruchomieniu.

Natomiast napięcie na moim akumulatorze  mam 12,6 V czyli OK.

12,6 V (100 %) - nie wymaga ładowania

12,4 V (75 %) - nie wymaga ładowania

12,1 V (50 %) - wymaga ładowania

11,9 V (25%) - wymaga pilnego ładowania.

Pozdrawiam. 

 

Witam, napięcie mierzysz miernikiem na klemach, czy w zapalniczce przed odpaleniem?
U mnie po zeszłorocznej wymianie akumulatora, w zapalniczce przed uruchomieniem pokazuje 11,9V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2021 o 20:32, Quadro26 napisał:

Witam, napięcie mierzysz miernikiem na klemach, czy w zapalniczce przed odpaleniem?
U mnie po zeszłorocznej wymianie akumulatora, w zapalniczce przed uruchomieniem pokazuje 11,9V

Ten zeszłoroczny akumulator ma się do napięcia jak zeszłoroczny śnieg. Poza tym napięcie w aucie przed uruchomieniem jest jednakowe, gdziekolwiek przyłożysz miernik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja krótko w temacie akumulatora.Nie żałujcie ładowarek,doładujcie bateryjkę chociaż raz na pół roku.Moja została wymieniona w lipcu ubiegłego roku,wczoraj podpiąłem ją pod cetexa...6h ładowania i dalej na czerwono,dzisiaj już ładuje się od 8 rana i końca nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...