Oskar Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Potworne koszty nie są bo wchodzi zaledwie 3 litry litr oleju kosztuje ok. 30 PLN, Przebieg 224 kkm głównie miasto, często na krótkich odcinkach Czemu skróciłem? Zauważyłem, że czym starszy olej to więcej bierze oleju... do 6 kkm zużycie minimalne potem już gorzej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 W sumie fakt, też jak już mam przekulane powyżej 10000 to tez musze dolac troszkę żeby dociągnąc do 15000. Ale zostało mi jeszcze 4000 do 200kkm i tez przejdę na 10. Dzięki za trafną uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekdaniel85 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Witam. ostatnio zauważyłem że poziom płynu od wspomagania jest nieco poniżej dolnej granicy. auto mam od 6 lat i nigdy nie zmieniałem tego płynu. Czy wskazane było by całkowicie go wymienić?(jeśli tak to jak to zrobić) , czy po prostu mogę dolać pierwszego lepszego płynu do wspomagania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Płyn do wspomaganie zmienisz tak:Odpalasz motor, wyciągasz co masz w zbiorniku,koła na maks w lewo,wyciągasz,maks w prawo,wyciągasz i tak do skutki aż będzie się ciężko kręcic ale nie za długo bo pompę można zatrzeć(smarowana jest płynem) Jak wyciągniesz to możesz jak chcesz odłączyć węzyk od pomnpy i zlać to co zostało w przewodzie a później dolewasz i taka sama procedura ;)Pamiętaj żeby nowego nalać max do poziomu cold Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 DEXTRON ATF III Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dck Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) w czerwcu czeka mnie wymiana filtrów i oleju ,postanowiłem silnik zalać Valvoline MaxLife 10W40 jeździ ktoś na takim oleju będę wdzięczny za opinie, na forach można wyczytać raczej ochy i achy na temat tego valvoline silnik obecnie ma przejechane 260tyś i jest zalany półsyntetykiem catrolem magnatec Edytowane 11 Maja 2013 przez Dck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Lej śmiało. Miałem ten olej i nie ustepuję castrolowi czy innym wynalazkom. Ważne jest abyś kupił filtr który będzie miał jakoby zawór zwrotny ktory bedzie zapobiegał zlewaniu oleju z filtra przez co będzie on szybciej od rozruchu smarował. Taki zawór ma knecht i Bosch 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dck Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 dzieki,w takim razie kupuje tego valvoline , o tym zaworze w filtrze nawet nie wiedziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Ja też nie Gdzies mi ktos zapyta czy chce filtr z zaworem czy bez. Ja ze z i dał mi boscha. Działanie takie że ledwie mrygnie kontrolka oleju podczas zapalania auta,zas na innych świeciła się przez sekundę półtorej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Aa Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Comboo, piszesz straszne glupoty, probujac sam siebie przekonac, ze slusznie wywalasz pieniadze (pewnie Rodzicow) na drogie oleje na bazie syntetycznej. Olej jest integralna czescia silnika, i jego parametry sa okreslane przez konstruktora. Nalezy wymianiac olej zgodnie z zaleceniami producenta, wg zalecanej klasy jakosciowej i lepkosciowej. Zdanie DO SILNIKOW NISSANA TYLKO SYNTETYKI jest twoim wymyslem, bzdura, i efektem zbyt duzego wplywu reklamy na twoj podatny mlody umysl. Do silnikow generacji SR2.0, GA1.6, zalecany jest olej klasy jakosciowej SG/SH, oraz lepkosc, wg ogolnie przyjetej klasyfikacji SAE. Ponadto producent nie przewidzial powszechnego stosowania olejow w pelni syntetycznych, raczej mineralne. Kompromisem wydaje sie olej polsyntetyczny, 10W40. Natomiast przy silniku o przebiegu powyzej 100 tys, zalewanie go syntetykiem, jest szczytem glupoty. Mozna narazic sie na ogromne wydatki spowodowane spadkiem cisnienia smarowania, na skutek rozszczelnien. Nalezy pamietac, ze przy rozruchu na zimno, metalowe czesci, z natury rozszarzalne termicznie, sa niespasowane. W nawet srednio zuzytym silniku olej syntetyczny potrafi przejsc pod pierscieniami. Oznacza to pogorszenie smarowania, ale przede wszystkim konsumpcje oleju, oraz znaczne zanieczyszczenie mieszanki paliwowo powietrznej. Kolego, jak sie nie znasz, to nie zabieraj glosu, zwlaszcza nie radz innym niedoswiadczonym. Do silnikow DIesla bezwzglednie nalezy mocno rozwazyc stosowanie oleju syntetycznego , bo naprawde mozna zrobic kuku silnikowi. Jeszcze uwaga do Comboo.. zanim Twoj silnik zdazy odczuc efekt stosowania lepszego oleju, zdazyc rozbic auto z piec razy, a w najlepszym razie zarznac je tak, ze sprawny zostanie w nim tylko olej. Pozdrawiam uczestnikow forum. To bardzo ciekawe co Waść piszeszale chyba każda reguła ma wyjatki-moja Primerka 1991 w automacie kiedy kupiłem była na półsyntetyku jakimś niemieckim i miała na liczniku ok 220tys. zmieniłem w automacie (2002 rok olej na Mobil Atf Shc) a w silniku na mobil 5w50 i śmigam już tak od 2002 roku teraz mam 360tys. Oczywiście w silniku zmieniałem co roku olej w Automacie teraz wymienię ale że nie mogę kupic tego mobila będzie wymiana na syntetyk Midland Omnimatic. Raz mechanik zrobił mi " sabotaż " choć zaznaczałem że ma być syntetyk i wlał półsyntetyk-i od razu czułem róznicę -wlałem od razy syntetyk. Ja twierdze że tylko syntetyk-wszelkie mineralne "zupu" i brednie że im starszy silnik to przejęć na minerał- nie. Acha i jeszcze jedna ważna uwaga- kupuję bańkę 4 litry i zostaje mi nawet te pół litra co roku -mój silnik nie pali oleju nic. Kiedy żona miała starego malucha -na koniec wlałem jesienią do niego te nazbierane resztki i smigał na 5w50 aż miło -nic się mu nie stało, nic go nie rozszczelniło. Pojeździł jescze rok i pojechał ze względu na korozję na złom ale ze sprawnym silnikiem teraz jest Maruti z wtryskiem na mobilu 5w50 i tez nie pali oleju. Ja nigdy już nie kupię auta co nie było na syntetyku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Ja nigdy już nie kupię auta co nie było na syntetyku. Ciekawwe skąd będziesz wiedział co było lane do silnika przed sprzedażą Chyba że uwierzysz na słowo sprzedającemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robek7_93 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Witam. Mam taki maly delemat. Posiadam Primere p11-lift 1.8 i chce zmienic olej, ale nie ma katrki jaki byl...Nie wiem co w tej sytuacji robic, lac 10W40?... a i dodam ze mam 183 tys. km zrobine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Masz suchy silnik?nie ma wycieków?To czytamy posty wyżej i lejemy 5W40 lub 10W40 Masz suchy silnik?nie ma wycieków?To czytamy posty wyżej i lejemy 5W40 lub 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robek7_93 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Silnik czysty i wyciekow nie ma... ale nie bede ryzykowam zaleje go 10W40:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 (edytowane) Czym ryzykował??Nie masz się czego bać Półsyntetyk jest optymalny w sumie wiec jak wolisz Edytowane 16 Maja 2013 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robek7_93 Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 No z tego co wiem nie leje sie lepszego oleju niz byl...tylko w moim przypadku nie wiem jaki byl wiec najlepiej 10W40 i bedzie git... i chyba MOBILA?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 A jaka różnica??Poczytaj posty poprzednie Total-jakosc i cena za mobila przepłaca się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robek7_93 Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 To jeszcze sie tylko dowiem bo czy lepiej ELF, czy TOTAL?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 total Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robek7_93 Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 To tak zrobie. a mam w dobrej cenie 5l- 80zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Dobra cena Ale sprawdź date produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rachel Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Ze swej strony mogę polecić Valvoline (używam syntetyk 5w40) - może trochę drogi, ale w przypadku mojego akurat silnika póki co nie zauważyłem aby silnik "brał olej", mało tego spalanie - super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus220 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 Ze swej strony mogę polecić Valvoline (używam syntetyk 5w40) - może trochę drogi, ale w przypadku mojego akurat silnika póki co nie zauważyłem aby silnik "brał olej", mało tego spalanie - super. Również polecam ale Valvoline MaxLife 10W40;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c@rlos Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 (edytowane) A ja ze swojej strony mogę z czystym sumieniem polecić MOTUL 6100 Synergie+ 10W40. Mam go w dobrej cenie (95zł/5 litrów) Edytowane 18 Czerwca 2013 przez c@rlos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 A ja ze swojej strony mogę z czystym sumieniem polecić MOTUL 6100 Synergie+ 10W40. Mam go w dobrej cenie (95zł/litr) 95zł za litr tego Motula? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.