Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić patrola? Masz pytania? Pytaj tutaj


Gość tho-mas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rozwińcie temat, proszę o więcej opinii ;)

 

Serdeczne dzięki , pozdrawiam ;)

6.2 V8 diesel ... pojemność robi wrażenie ... jednak gdybyś go zobaczył na palecie parskną byś śmiechem i zapytał się gdzie jest ten silnik z Hummera :whistle:

Silnik jest mały wygląda jak 4 cylindry z dwóch stron

Wchodzi 6.5 litra oleju

Pompa mechaniczna żrąca każdy rodzaj paliwa

Silniki bardzo żywotne ... 300-500 tyś mil ... i tak nigdy tego nie przejeździmy

160 koni w wersji HD wojskowe ... 488 Nm

Start konstrukcyjnie , bulgoczący diesel

Spalanie waha się od 14 do 17 litrów .... wszystkich rodzai paliw dieslo-podobnych B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak taki potworek działa z seryjną skrzynią patrolowksą ?

Generalnie z każdą skrzynią od Patrola 3.0 lub 4.2 ... 6.2 kapitanie robi w automacie

Skrzynia Patrolowska wytrzymuje z powodzeniem 400 koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż silnika nie koliduje z innymi pracami ... jak stryjenka uważa i na co stryjenkę stać :)

Edytowane przez OFF-ROADER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Co sądzicie na temat tego auta:

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C15865481

 

W 2006 roku przyjechał do Polski z Holandii, tutaj miało jednego użytkownika, dwóch właścicieli. Nie wiem jeszcze czy silnik był wymieniany/naprawiany. Według książki serwisowany regularnie, zawsze w ASO. Drzwi kierowcy były malowane, cała reszta OK.

 

Według serwisu:

-wymiana pasków zbiorczych

-regulacja łożyska kół przednich

-wymiana klocków hamulcowych przód i tył

-wycieki z pompy wspomagania

-Zapocenia silnika w prawej i tylnej części(do dalszej weryfikacji)

-Uzupełnienie oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego

-Uzupełnienie oleju w silniku

-regulacja hamulca ręcznego

 

VIN: JN1TESY61U0003673

http://www.japancars.ru/cat/nissan/index.php?x=BA1&vin=JN1TESY61U0003673&pn=15&cat=107

Edytowane przez Serrrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie!

 

Zamierzam kupić Patrola. Najważniejsze dla mnie jest zastosowanie auta wiec do tego zamierzam dobrać odpowiedni model. Samochód ma mieć zastosowanie wyprawowe, począwszy od Rumuni, Islandii po Saharę. Ale topienie auta w błocie mnie nie interesuje, tylko wyprawy.

 

Słyszałem Że silnik 2,8 TD ma problemy z głowicami i że podobno najlepszy jest 4,2 D lub TD (możecie poradzić który bardziej). Co do budy bardziej podoba mi się Y61 niż Y60 ale wiadomo - nie jest to najważniejsze - proszę o porady co polecacie z własnego doświadczenia.

 

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dalsze wyprawy wybrałbym Landcruisera HDJ 100 ze względu na większy komfort jazdy. Patrol ciężko się prowadzi w dalszych trasach. Problem przegrzewania głowic dotyczył głównie 2,8 td z mechaniczną pompą (115 KM). W celu usunięcia tej przypadłości zastosowano pompę VE z elektromagnetycznym regulatorem ciśnienia, sterowaną przez ECU. Problem przegrzewania może wystąpić przy ciągnięciu ciężkich przyczep z dużą prędkością. Dzieje się tak na skutek dużego obciążenia turbiny, która potrafi zagotować olej. Jeśli eksploatować go normalnie, nie wciskać na autostradzie pedału w podłogę, redukować biegi przy ciąganiu przyczep, wymianiać regularnie olej, nic złego sie nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dalsze wyprawy wybrałbym Landcruisera HDJ 100 ze względu na większy komfort jazdy. Patrol ciężko się prowadzi w dalszych trasach. Problem przegrzewania głowic dotyczył głównie 2,8 td z mechaniczną pompą (115 KM). W celu usunięcia tej przypadłości zastosowano pompę VE z elektromagnetycznym regulatorem ciśnienia, sterowaną przez ECU. Problem przegrzewania może wystąpić przy ciągnięciu ciężkich przyczep z dużą prędkością. Dzieje się tak na skutek dużego obciążenia turbiny, która potrafi zagotować olej. Jeśli eksploatować go normalnie, nie wciskać na autostradzie pedału w podłogę, redukować biegi przy ciąganiu przyczep, wymianiać regularnie olej, nic złego sie nie stanie.

 

No to żeś zrobił reklamę :D

 

Jakim funduszem dysponujesz ? To jest podstawowe pytanie. Ja bym nie czepiał się tak kurczowo Toyoty, chociaż nic do 100, czy 90 nie mam. B) Nawet rozglądam sie za 90 w dobrym stanie, ale nie dlatego ze Patrol jest BE.

 

A tak poważnie to ja typuje Y61 4.2 długi koniecznie. Wyjsciem też jest 2.8 ale jak sam wiesz to tylko 2.8. Temperaturą, grzaniem bym się nie przejmował zbytnio. Jeżeli już go wcześniej ktoś nie zagotował i uszczelka jest oryginał to możesz spać spokojnie. Oczywiście wcześniej obejrzyj chłodnice, a najlepiej wymien z automatu na nową /jak myślisz o Afryce płn./ , wymień wiskozę, wymień korki w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym - odpowiadają za odpowiednie ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdz wydajność pompy wody, sprawdz termostat, a najlepiej zmien na oryginał, zalej odpowiednim płynem . Wiekszość problemów z grzaniem się mają Ci którzy zapomnieli że układ chłodzenia to nie tylko to co wlewasz do chłodnicy.

 

Jak będziesz użytkował zgodnie ze zdrowym rozsądkiem,wyeliminujesz "druciarstwo" i wyłączysz "ciśnienie" oraz "amok" będzie wiernym kompanem i nigdy Cie nie zawiedzie. :D

 

A jak już chcesz bardziej wnikać w temat to zawsze możesz zwiekszyć tempo przepływu płynu, wywalić klimę bo jej chłodniczka zasłanią tą właściwą, zostawić elektryka od klimy i włączać go ręcznie, bądz automatycznie przez dodatkowy czujnik temperatury. itd. Patrol wbrew pozorom jest naprawdę fajnym autem wyprawowym i porównując go do Toyoty w kilku kwestiach ją przerasta :D Sztywne mosty /szt.2/ .Trwalsza blokada tylnego dyfra. Silnik - czy to 2.8, czy 4.2 mniej delikatny i skomplikowany niż legendarny D-4D /subiektywna ocena/

 

Co do komfortu jazdy jest naprawdę dobrze. Spraw se taki i "wyprawuj się" :D

post-28422-099072400 1290443971_thumb.jpg

Edytowane przez clipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to żeś zrobił reklamę :D

 

Jakim funduszem dysponujesz ? To jest podstawowe pytanie. Ja bym nie czepiał się tak kurczowo Toyoty, chociaż nic do 100, czy 90 nie mam. B) Nawet rozglądam sie za 90 w dobrym stanie, ale nie dlatego ze Patrol jest BE.

 

A tak poważnie to ja typuje Y61 4.2 długi koniecznie. Wyjsciem też jest 2.8 ale jak sam wiesz to tylko 2.8. Temperaturą, grzaniem bym się nie przejmował zbytnio. Jeżeli już go wcześniej ktoś nie zagotował i uszczelka jest oryginał to możesz spać spokojnie. Oczywiście wcześniej obejrzyj chłodnice, a najlepiej wymien z automatu na nową /jak myślisz o Afryce płn./ , wymień wiskozę, wymień korki w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym - odpowiadają za odpowiednie ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdz wydajność pompy wody, sprawdz termostat, a najlepiej zmien na oryginał, zalej odpowiednim płynem . Wiekszość problemów z grzaniem się mają Ci którzy zapomnieli że układ chłodzenia to nie tylko to co wlewasz do chłodnicy.

 

Jak będziesz użytkował zgodnie ze zdrowym rozsądkiem,wyeliminujesz "druciarstwo" i wyłączysz "ciśnienie" oraz "amok" będzie wiernym kompanem i nigdy Cie nie zawiedzie. :D

 

A jak już chcesz bardziej wnikać w temat to zawsze możesz zwieszyć tempo przepływu płynu, wywalić klimę bo jej chłodniczka zasłanią tą właściwą, zostawić elektryka od klimy i włączać go ręcznie, bądz automatycznie przez dodatkowy czujnik temperatury. itd. Patrol wbrew pozorom jest naprawdę fajnym autem wyprawowym i porównując go do Toyoty w kilku kwestiach ją przerasta :D Sztywne mosty /szt.2/ .Trwalsza blokada tylnego dyfra. Silnik - czy to 2.8, czy 4.2 mniej delikatny i skomplikowany niż legendarny D-4D /subiektywna ocena/

 

Co do komfortu jazdy jest naprawdę dobrze. Spraw se taki i "wyprawuj się" :D

 

Dziękuje za odpowiedź. W międzyczasie czytałem o silnikach 6.5 V8 ale to już inna bajka :) Ciśnienie już dawno wyłączyłem :) Wybór padnie prawdopodnie na Y61 4.2 - dwa sztywne mosty - podobno bardziej trwałe niż w Toyocie i silnik 4.2 przemawiają wyraźnie za takim rozwiązaniem :) Co do silnika to jeszcze mam takie pytanie: czy 4.2 w Y61 bez turbo znajdę - tzn czy wyjeżdzały takie z fabryki?

Edytowane przez ravik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź. W międzyczasie czytałem o silnikach 6.5 V8 ale to już inna bajka :) Ciśnienie już dawno wyłączyłem :) Wybór padnie prawdopodnie na Y61 4.2 - dwa sztywne mosty - podobno bardziej trwałe niż w Toyocie i silnik 4.2 przemawiają wyraźnie za takim rozwiązaniem :) Co do silnika to jeszcze mam takie pytanie: czy 4.2 w Y61 bez turbo znajdę - tzn czy wyjeżdzały takie z fabryki?

 

Tak :rolleyes:

Z tego co kojarzę to był zwykły 4.2d, 4.2td, i 4.2td z intercoolerem :D Ale Igor powinien to zweryfikować. :D

analogicznie 123hp, 158hp, 170hp

 

A czemu chcesz bez doładowania ?

Edytowane przez clipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak :rolleyes:

Z tego co kojarzę to był zwykły 4.2d, 4.2td, i 4.2td z intercoolerem :D Ale Igor powinien to zweryfikować. :D

analogicznie 123hp, 158hp, 170hp

 

A czemu chcesz bez doładowania ?

Te silniki powinny być najtrwalsze, analogicznie jak silniki serii HZ w Toyocie. Jestem w błędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki powinny być najtrwalsze, analogicznie jak silniki serii HZ w Toyocie. Jestem w błędzie?

 

I tak, i nie :) Generalizując doładowanie skraca żywoty silników, ale myśle iż przy 4.2 nie będzie to aż tak "duży skrót", a te pare koników więcej daje większą frajdę z jazdy. Pamiętaj że budując wyprawówkę dołożysz pare kilo, - większe opony 33 a może 35 cali, pewno zderzaki, może winda i płyta pod nią, bagażnik dachowy , solidne progi, może nawet dwa koła na zapas, trapy i inny szpej. Zresztą sam bagaż osobisty na wyprawę też będzie miał swoją wagę. Karnistry z wodą z paliwem, może namiot dachowy, osłony drążków, reduktora itp itd. Cóż 250 może nawet 350 kg więcej - zależy od fantazji, a Patrol z natury jest ciężki. Oczywiście to nie znaczy że 4.2 niedoładowany nie poradzi sobie z czymś takim, ale te kilka koni więcej, zawsze zapewni trochę lepszy komfort, szczególnie w górzystym, czy piaszczystym terenie. Ja mam 2.8 i jakieś 150-200 kg nadwagi w stosunku do fabryki, i da się jeżdzić, nawet z tym motorem. Cudów nie ma, ale to przecież nie wyścigówka. ;)

Edytowane przez clipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariosafari

znajomy sprzedaje w tej samej wsi co ja mieszkam

 

http://otomoto.pl/nissan-patrol-4-2-diesel-bez-turbo-C15905608.html

 

oryginalnie 4,2 D lewostronna kierownica,

z tego co sie orientuje ktos juz sprawdzal VIN w Nissanie i bylo OK.

 

M

 

 

Dziękuje za odpowiedź. W międzyczasie czytałem o silnikach 6.5 V8 ale to już inna bajka :) Ciśnienie już dawno wyłączyłem :) Wybór padnie prawdopodnie na Y61 4.2 - dwa sztywne mosty - podobno bardziej trwałe niż w Toyocie i silnik 4.2 przemawiają wyraźnie za takim rozwiązaniem :) Co do silnika to jeszcze mam takie pytanie: czy 4.2 w Y61 bez turbo znajdę - tzn czy wyjeżdzały takie z fabryki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość arek2202

Witam kolegów.Jako zwolennik japońskiej mysli technicznej, chciałem przesiąść się sporadycznie do Patrola - chodzi głownie o wyprawy wędkarskie w raczej niezbyt cięzki teren, głownie podmokły, dziurawy, z kilkoma górkami i dołkami ;) Już nie pytam, na co zwrócic uwagę, bo w aucie tego typu, to juz chyba wszytsko trzeba sprawdzić solidnie przez zakupem (zresztą poczytałem na forum, czemu się przyjrzeć wyjątkowo dokłądnie).

Potzrebuję auto na 5 miejsc (no i jakaś przestzreń ładunkowa na wędkarskie manele;)). Pytanko tylko z jakim silnikiem auto wybrać (czy ten 2,8 wystarczy?), na jakim poziomie kształtuje się spalanie w terenie i w miescie? Nie chciałbym rezygnować z obecnego auta (Patrol miałby być tylko na rybki), ale gdyby eksploatacja nie była droga, a awaryjnośc minimalna - mozliwe,że przesiądę sie na stałe ;) Przyczep nie przewidziano do ciągania, a jedynie wypady z pełnym obładowaniem w środku ;) Wiem,że dla Was to może banalne pytania, ale z góry dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi.

 

P.S.Może jest jakiś kolega z Poznania, który takowe auto posiada i wolną chwilą, na żywej materii opowie o plusach i minusach tego auta.

Edytowane przez arek2202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, po miesiącach poszukiwań zwróciłem uwagę na autko które wkleił kolega piętro wyżej :

 

 

http://otomoto.pl/ni...-C15905608.html

 

Podjadę obejrzeć ze znajomym mechanikiem ze stacji Nissana , proszę podpowiedzieć na co spojrzeć poza tym, co obejrzy nissanowski mechanik .

 

 

 

http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=12&p=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.Jako zwolennik japońskiej mysli technicznej, chciałem przesiąść się sporadycznie do Patrola - chodzi głownie o wyprawy wędkarskie w raczej niezbyt cięzki teren, głownie podmokły, dziurawy, z kilkoma górkami i dołkami ;) Już nie pytam, na co zwrócic uwagę, bo w aucie tego typu, to juz chyba wszytsko trzeba sprawdzić solidnie przez zakupem (zresztą poczytałem na forum, czemu się przyjrzeć wyjątkowo dokłądnie).

Potzrebuję auto na 5 miejsc (no i jakaś przestzreń ładunkowa na wędkarskie manele;)). Pytanko tylko z jakim silnikiem auto wybrać (czy ten 2,8 wystarczy?), na jakim poziomie kształtuje się spalanie w terenie i w miescie? Nie chciałbym rezygnować z obecnego auta (Patrol miałby być tylko na rybki), ale gdyby eksploatacja nie była droga, a awaryjnośc minimalna - mozliwe,że przesiądę sie na stałe ;) Przyczep nie przewidziano do ciągania, a jedynie wypady z pełnym obładowaniem w środku ;) Wiem,że dla Was to może banalne pytania, ale z góry dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi.

 

P.S.Może jest jakiś kolega z Poznania, który takowe auto posiada i wolną chwilą, na żywej materii opowie o plusach i minusach tego auta.

 

 

Arku; Używam Patrola do celów wędkarskich i mogę śmiało polecić. Jego zaletą jest możliwość dojazdu w trudnym terenie nad sam brzeg. Można jeździc nim na ryby o każdej porze roku i nie przejmować się błotem, śniegiem czy zaoranym polem. Tylko w bagnie się topi. W listopadzie jeździłem jeszcze na nocki. Żyłka i przelotki już zamarzały ale można było odpalić silnik i grzać się w samochodzie, obserwując przez szybę świetliki na sygnalizatorach. Efektem były spore karasie i leszcze w nocy oraz szczupaki nad ranem. Tylna kanapa jest spora i jedną noc można spokojnie na niej przespać. Patrol, dzięki drzwiom tylnym, ma też dobry dostęp do bardzo pojemnego bagażnika, co jest ważne przy długich zasiadkach. Wymarzone auto na ryby. Można też podczepić łódź i zwodować ją w dowolnym miejscu.

Do wad trzeba zaliczyć duże koszty utrzymania, wysoką awaryjność silników 3,0, nieprecyzyjny układ kierowniczy, słabe hamulce, wysoki poziom hałasu, mułowatość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam szukam od dłuzszego czasu patrola w koncu cos sie trafilo tylko musze kawałek po niego jechac , przed wyjazdem chciałbym zasiegnac Waszej opini co o nim sadzicie http://moto.allegro.pl/sliczny-nissan-patrol-gr-2-8td-super-okazja-i1373889174.html

gosc mowi ze dzisiaj nim przyjechał do pl na kołach niby wszystko cacy ale wiadomo jak to jest,przebieg jakis bardzo mały gosc pisze ze kupił go z jakiegos hotelu i ze niby mieli takie 4szt i słuzyły do dowozenia łudek nad jezioro, jutro chce go jechac ogladnac , co mozecie mi podpowiedziec i co powiecie o tym aucie na podstawie zdjec??

pzdr

Edytowane przez ganjaklb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam szukam od dłuzszego czasu patrola w koncu cos sie trafilo tylko musze kawałek po niego jechac , przed wyjazdem chciałbym zasiegnac Waszej opini co o nim sadzicie http://moto.allegro.pl/sliczny-nissan-patrol-gr-2-8td-super-okazja-i1373889174.html

gosc mowi ze dzisja nim przyjechał do pl na kołach niby wszystko cacy ale wiadomo jak to jest przebieg jakis bardzo mały gosc pisze ze kupił go z jakiegos hotelu i ze niby mieli talie 4szt i słuzyły do dowozenia łudek nad jezioro, jutro chce go jechac ogladnac , co mozecie mi podpowiedziec i co powiecie o tym aucie na podstawie zdjec??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam szukam od dłuzszego czasu patrola w koncu cos sie trafilo tylko musze kawałek po niego jechac , przed wyjazdem chciałbym zasiegnac Waszej opini co o nim sadzicie http://moto.allegro.pl/sliczny-nissan-patrol-gr-2-8td-super-okazja-i1373889174.html

gosc mowi ze dzisja nim przyjechał do pl na kołach niby wszystko cacy ale wiadomo jak to jest przebieg jakis bardzo mały gosc pisze ze kupił go z jakiegos hotelu i ze niby mieli talie 4szt i słuzyły do dowozenia łudek nad jezioro, jutro chce go jechac ogladnac , co mozecie mi podpowiedziec i co powiecie o tym aucie na podstawie zdjec??

pzdr

Ze zdjęć fajny :) Nie słuchaj gościa,- to handlarz który żyje z tego co sprzeda, w zasadzie nie pytaj nawet, tylko oglądaj dokładnie wszystko. Najlepiej zabierz ze sobą kogoś kto ma pojęcie o tym i tamtym i oglądać,- szukać dziury w całym. A przebieg to jakaś farsa, takie cudowne cyferki przy tym roczniku zdarzają się bardzo rzadko. Porównywalne do trafienia,- no "5" w Totka. Oglądaj dokładnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...