Tomaszek Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Fer ile mają jeszcze bieżnika :?: jak z 5-6mm to bież jak mniej to szukaj dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fer Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Fer ile mają jeszcze bieżnika jak z 5-6mm to bież jak mniej to szukaj dalej Właśnie mają ponoć 5-6 mm, dziś jade po nie, oby nie okazało się że mają jakieś buły, albo są poprzecinane :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Ja już nabyłem używki przód Kleber Krisalp III (czy jakoś tak), tył Arctici. Teraz się zastanawiam gdzie je założyć. Na Ursynowie jest serwis opon na ul. Rosoła, pytałem w sobotę, termin dopiero na 14.11.08, normalnie się uśmiałem. Cóż, renoma serwisu robi swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smeru Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 termin dopiero na 14.11.08 - to trochę długo! mają ruch chłopaki - rok wcześniej trzeba się umawiać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 ruch non stop nieziemski, cały czas kilkanaście samochodów stoi, a ludzie tylko zostawiają kluczyki i przyjeżdżają po odbiór samochodu [ Dodano: Pią 09 Lis, 2007 09:52 ] Jakie ciśnienie nabijacie w zimie w N15? 2.2 z przodu i 2.0 z tyłu jak w sezonie letnim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geniula1 Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 To może i ja się wypowiem. YOKOHAMA NA tych oponkach mój starszy jeździł 12lat !! z tym że tylko latem, aż do zeszłego roku gdy pod wpływem temperatury no i ze starości zaczęły pękać. Ale opona klasa w sobie. A co sietyczy mnie to jeździe na oponkach wielosezonowych DĘBICA NAVIGATOR 2 i jestem z nich naprawdę zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Miały być zimowe Nokiany ale wskoczyły Firestone WINTERHAWK i szok są super :!: dużo lepsze od Fuldy i Dębicy 2 na których śmigałem poprzednie zimy polecam :!: :!: :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Camela Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Witam, Mam micrę '02 i almerke '96. Do micry mam alufelgi z letnimi i osobno zimowe oponki. Natomiast do almerki mam dwa pelne komplety (alu+letnie i stalowe+zimowe). Almerkę niedlugo sprzedaję i wpadłem na pomysl, zeby wykorzystać stalowe felgi z almery. Test tylko jeden problem. Normalnie w almerze powinny być felgi 5,50JJx14, ja założyłem 6,00x14 - bo były sporo tańsze Sprawa jest taka, że do micry powinny być 5,00x14 i zastanawiam się, czy po prostu nie spadną z felgi. Na opony.com jest "dopasowywacz", wg ktorego mozna zalozyc, ale nie wiem czy mozna mu ufać. ET tych felg nie pamiętam, ale chyba jest 40, micra ma niby 45. Co sądzicie? operacja zamiany się uda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karol Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 YOKOHAMA NA tych oponkach mój starszy jeździł 12lat ...chyba długo za długo...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geniula1 Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 karol, autentycznie 12 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 karol, autentycznie 12 lat Czemu nie ja na przyczepce mam opony z 1988r i jeszcze żyją mimo że są 2-3 krotnie przeciążane :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxbike Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Witam W mojej P11 mam obecnie opony 195/60 15 cali, mówię o letnich. Chciałbym kupić nowe bo te słabe już są, tak już niebawem żeby były na lato. Felgi aluminiowe Nissana Patrzałem na Allegro i za 300zł proponują MICHELIN 6mm bieznik, ale z roku 2001... czy one nie będą za stare? Ilu letnie maksymalnie opony warto kupować? I jeszcze myślę o zmianie profilu z 60 na 55 lub 50, co o tym myślicie? Wydaje mi się, że prowadzenie na zakrętach powinno się poprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Witam W mojej P11 mam obecnie opony 195/60 15 cali, mówię o letnich.I jeszcze myślę o zmianie profilu z 60 na 55 lub 50, co o tym myślicie? Wydaje mi się, że prowadzenie na zakrętach powinno się poprawić? P11 miało seryjnie 185/65/15 odpowiednik tej samej średnicy to 195/60 a żeby zmienić na jeszcze mniejszy profil to trzeba by opony minimum 205/55/15 żeby zachować podobną średnice a do 50 to fele 16 by trzeba a czym szersza opona to w koleinach i na naszych dziurach bardziej przechlapane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxbike Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Z tego co czytałem niektórzy forumowicze mają 195/50/15 możesz jeszcze raz wyjaśnić dlaczego taki rozmiar jest nieodpowiedni? Ew. 195/55/15. Bardzo chciałbym coś choć troche niższego. Nowe felgi nie wchodzą w gre Niby dlaczego gdybym chciał 55 to musiałyby to być 205? Przecież ich średnica będzie taka sama jak w przypadku 195 jeżeli mówimy o średnicy koła przy tym samym profilu opony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Przecież ich średnica będzie taka sama jak w przypadku 195 jeżeli mówimy o średnicy koła przy tym samym profilu opony... Troszkę pomieszałeś pojęcia 60-55 to jest profil opony wyliczany z tych np. 195 a średnica koła to suma wszystkiego czyli felgi 15 cali i wysokości opony x 2 bo góra i dół tak to się liczy 195x60%=117x2 bo góra i dół + 15 cali = 615 :!: ale wzorzec to seryjna opona P11 czyli 185/65/15 = 621.5 :!: 195/55/15= 595 czyli od seryjnej mniejsza średnica o 26.5mm a czym większa zmiana średnicy tym większy błąd licznika prędkości i km a 195/50/15 to mają ci co seryjnie mieli opony 14 calowe bo zwiększyli felgę a zmniejszyli profil i średnica została podobna Wydaje mi się, że prowadzenie na zakrętach powinno się poprawić? jeśli chcesz poprawić trzymanie w zakrętach to zainwestuj w dobre opony a nie stare używki które ktoś chce się pozbyć bo nie spełniały jego wymagań zaręczam opona oponie nie równa względem trzymania hamowania itd. :!: a profil 60 zostaw w spokoju [ Dodano: Wto 27 Lis, 2007 12:49 ] A tu kalkulator do wyliczania http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxbike Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 Moje letnie 60 tki Continental kładą się na zakrętach... Nowe dobre 60 tki nie będą się kłaść? O to mi też chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 Moje letnie 60 tki Continental kładą się na zakrętach... Nowe dobre 60 tki nie będą się kłaść? O to mi też chodzi... A jaśniej jak się kładą? jak to stwierdziłeś? może być za mało powietrza, może amory się kończą itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fer Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 A jaśniej jak się kładą? Chyba wiem o co chodzi , poprostu jak jest sucho, to widać na boku opony "zdarty" pas po całym obwodzie - jest on ciemniejszy niż reszta gumy na boku bliżej felgi i podobnie ciemny jak czoło opony. Sam tak mam na letnich Michelinach z 2000 roku które na przodzie miałem założone, a na nowych Dębicach nic się nie uginało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxbike Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 Bardzo wyraźnie to czuje kiedy opony na zakręcie zaczynają sie kłaść, na suchym tak sie dzieje, może faktycznie to ich wiek. Byłem na komputerowym badaniu amortyzatorów i twierdzą, że są dobre. Ale takie moje odczucia są raczej mieszane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 To według mnie wina niedopasowania rozmiaru felga - opona to znaczy zaduża opona do felgi albo mniej prawdopodobne zamało powietrza do opony 195/60 powinna być felga minimum 6 cali na węższej będzie się tak dziać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxbike Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 Ciśnienie kontroluje regularnie, chodzi Ci o 16 cali tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 chodzi Ci o 16 cali tak? NIE o 6cali szerokść felgi :!: felgi też mają określoną szerokość calami np. 5cali 5.5cala 6cali itd. i niebardzo można tu eksperymętować jeśli felgi są 5.5 cala to opony 195 będą zaszerokie co powodóje niestabilne zachowanie opon, a na feldze powinno pisać ile mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fer Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 Koleś mi mówił że 205 na 7'' felge są ciut za małe i 215 powinno być minimum :galy: A w innym serwisie powiedzieli, że ok jest. A już chciałem wpakować 205 na felge 6'' :/ Przy jakim rozmiarze opony jest większe prawdopodobieństwo spadnięcia opony z felgi przy rozmiarze 6'' ? [ Dodano: Nie 02 Gru, 2007 13:57 ] Dziś posprawdzałem stan zakupionych opon zimowych na tyle - Continental Winter Contact 205/60/15 Zobaczymy jak teraz będzie na śniegu, bo na letnich nowych sam przyznam - ciężko. Okazale się prezentują przy innych oponkach - 185/65/15 założonych na innej feldze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 Dziś posprawdzałem stan zakupionych opon zimowych na tyle - Continental Winter Contact 205/60/15 I ile ci wyszło głębokości bieżnika :?: bo na fotce wyglądają słabo jak na zimowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fer Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 I ile ci wyszło głębokości bieżnika A w sumie od kąd się liczy, od punktu grubości (tego wybrzuszenia fabrycznego na 1.6mm) czy obojętne miejsce ? Od tego punktu to minimum 4mm będzie jak nie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.