Fer Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 przyczepnosci na mokrym I tu może być problem z Toyo, niektórzy mówią (przeważnie ludzie z 200Sx) że na mokrym trochę nie pewnie się jeździ (ale oni mają po 280 i więcej koni). Toyo głównie na suche nawierzchnie jest dobra. Do normalnej, ale pewnej jazdy raczej z tej półki bym zdecydował się na Dunlopa. Niestety ani na jednych, ani na drugich nie jeździłem, jedynie słyszałem opinię (podobną) co do Toyo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McAlmera Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Hej! ja już 2 sezon ujezdżam Proxes CF1 i w zasadzie nie mam zastrzeżeń - choć na mokrym jednak przy ruszaniu łatwo zerwać przyczepność, hamowanie OK. BTW - gdzie znalazłeś CF1 w takiej cenie? W tych cenach może warto pomyśleć o Bridgestone - wygrywają wszystkie testy pzdr p.s. ten rozmiar chyba trochę za mały do N15 1.6 - za mały obwód koła wg. mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiauo Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 na oponytanio.pl taka cena na cf 1 jest McAlmera 15 cali nie kupuje za duzy wydatek chyba ze masz na mysli profil ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McAlmera Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 McAlmera 15 cali nie kupuje za duzy wydatek chyba ze masz na mysli profil ? Chodzi właśnie o profil - fabrycznie wychodziły 175/65/14 lub 185/65/14 (bo 175/70/13 to chyba tylko w 1.4) i przy tych rozmiarach średnica koła jednak większa - sam myślałem o takim rozmiarze przy zakupie i wziąłem jednak 175/65/14 15 cali w tym aucie to by było zabójstwo dla moich steranych dysków :zly: - teraz mam ma zimę 175/70/14 i jest dużo fajniej/miękcej pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiauo Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 szukam opony ktora da mi pewnosc na trasie czesto gdzies wyjezdzam chodzi o to bym mial zapas bezpieczenstwa w zakretach i w hamowaniu w deszczu . obecnie mam 65 profil dla mnie troche za duzo czuc jak te oponki wylatuja za rant felgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McAlmera Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 To może taki rozmiar 195/60/14 Uniroyal - ja to raczej familijnie jeżdżę i 175 jest dla mnie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefino Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Witam!! Ponieważ w kilku sklepach z oponami są wyprzedaże(Norauto itp) a bryczka ma już słabe oponki letnie chciałbym nabyć coś w miarę taniego i dobrego jakościowo- co sądzicie o oponach BFGoodrich? Potrzebowałbym rozmiar 185/70 R14? Czy to dobra marka? Jeżdżę raczej spokojnie, nie jestem Hołowczycem ale chodzi mi też o bezpieczeństwo. W Norauto zaproponowali mi BFGoodrich(nie pamiętam modelu) za 204zł sztuka- wydaje mi się trochę drogo- tym bardziej że na opony.pl są po 164zł/szt. Pracownik Norauto powiedział mi że BFGoodrich to dobre oponki i mają stosunkowo dobrą cene do jakości. Co polecacie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PltnikVratko Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Witam, Niedawno kupiłem Nissan X-Trail model T31. Zastanawiam się na dokupieniem stalowych felg o rozmiarze 16” i opon zimowych. I tu mam problem, nie ma pojęcia jakie felgi i opony wybrać, ponieważ się na tym kompletnie nie znam. Auto aktualnie stoi na felgach Alu 17”, opony Dunlop 215/60/R17 96H Według instrukcji rozmiar koła powinien być: 16x6-1/2JJ (stal); przesunięcie (to jest chyba ET?) 45mm z tego co się doczytałem to 5śrub i rozstaw 114,3mm opona: 215/65/R16 H98 Panie i panowie znalazłem taką ofertę: http://www.autox.pl/index.php?page=stalowe...mp;x=26&y=7 czy na przykład felgi z Nissana Qashqai będą ‘siedzieć’, mają inne ET. Tutaj: http://www.opony.pl/lista_opon.asp?produce...172&sezon=2 jest ogromny wybór opon, które opony wybrać, czy te opony będą pasować na felgi z powyższego linka? Może potraficie mi poradzić, ewentualnie pomóc wybrać inne stalowe felgi i opony na nie pasujące?? Będę wdzięczny za zainteresowanie i pomoc. Pozdrawiam Vratko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawlok Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Jako ze zima tuz tuz :-) A promocje na zimowki bywają ciekawe :-) Moze warto porozmawiac na jakich zimowkach zimą jezdzicie i co warto kupic? Mam na oku : Kleber KRISALP HP 155/70R13 75 T lub Kleber KRISALP 3 155/70R13 75 T pozdrawiam Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blount Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 A po co zimówki? Ja jeżdżę cały rok na takich i jestem bardzo zadowolony: http://www.opony.com/opony/46443_d%C4%99bi...avigator_2.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaza Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 witam czy ktoś testował ten sklep i co może powiedzieć o nim www.oponytanio.pl nie wiem jak z mniejzymi rozmiarami, ale 17 róznica ok 200 PL pomiędzy tym sklepem a opony.pl Jako ciekaweostkę zapodam , że opony w niemczech kosztują również ok 200 pln taniej niż u nas - widać u nas EUR'o po 4 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkoo Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 witam Chciałbym sobie kupić opony zimowe do mojej primerki no, a w późniejszym czasie oczywiście tez opony letnie. Mam prośbę może ktoś mi pomoże z wyborem takich opon zimowych i letnich bo jest tego na rynku tyle ze głowa mała i prawdę mówiąc nie wiem co wybrać mogę tylko powiedzieć ze max cena za oponę na jaka mnie stać to tak +/- 230zł Czy jest coś w tej cenie co moglibyście mi polecić :?: :?: :?: Aha czy zakup tzw opon nadlewek to opłacalne??????? Dziękuję za każdą odpowiedz i oczywiście pozdrawiam Arkoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Witam, Niedawno kupiłem Nissan X-Trail model T31. Zastanawiam się na dokupieniem stalowych felg o rozmiarze 16” i opon zimowych. I tu mam problem, nie ma pojęcia jakie felgi i opony wybrać, ponieważ się na tym kompletnie nie znam. Auto aktualnie stoi na felgach Alu 17”, opony Dunlop 215/60/R17 96H Według instrukcji rozmiar koła powinien być: 16x6-1/2JJ (stal); przesunięcie (to jest chyba ET?) 45mm z tego co się doczytałem to 5śrub i rozstaw 114,3mm opona: 215/65/R16 H98 Panie i panowie znalazłem taką ofertę: http://www.autox.pl/index.php?page=stalowe...mp;x=26&y=7 czy na przykład felgi z Nissana Qashqai będą ‘siedzieć’, mają inne ET. Tutaj: http://www.opony.pl/lista_opon.asp?produce...172&sezon=2 jest ogromny wybór opon, które opony wybrać, czy te opony będą pasować na felgi z powyższego linka? Może potraficie mi poradzić, ewentualnie pomóc wybrać inne stalowe felgi i opony na nie pasujące?? Będę wdzięczny za zainteresowanie i pomoc. Pozdrawiam Vratko Najlepiej poszukac oryginalnych felg z X-Traila, ale jak nie ma to roznica 5mm ET to jest prawie zadna roznica, poprostu felgi beda szerzej rozstawione, wazne jest tez jaka jest srednica otworu centrujacego, Nissan pewnie we wszystkich modelach ma taka sama, ale warto sprawdzic zeby sie nie bawic w tloczenie lub dokladanie pierscieni centrujacych. Co do opon to kazde 16-calowe opony wejda na 16-calowa felge, wazne zeby nie byly za szerokie na felge, ale skoro, taki rozmiar jest zalecany to na bank wszystko bedzie ok O konkretnych oponach poczytaj opinie ktorych jest pelno na www.opony.com. W do Almery mamy zimowki Uniroyal i sa bardzo dobre, w Roverze mam Barum Polaris 2 i tez sa OK, w Xsarze mam Debice Frigo 2 i moim zdaniem jest troche za miekka, ale na sniegu super, do ZXa sa Vredesteiny Wintrac i tez sa ok Odradzam na pewno wszelkiego rodzaju chinskie produkty. A po co zimówki? Ja jeżdżę cały rok na takich i jestem bardzo zadowolony:http://www.opony.com/opony/46443_d%C4%99bi...avigator_2.html Jak kto lubi, ale moim zdaniem takie opony nie spelniaja swojego zadania ani latem ani zima. W lecie na nich na pewno nie da sie poszalec, w sniegu pewnie jest lepiej. Do tego dochochodzi droga hamowania ktora zapewne w lecie jest sporo dluzsza niz na oponach letnich, a zima niz na oponach zimowych. Moze komus, kto jezdzi powoli i spokojnie to wystarcza na pewno nie wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PltnikVratko Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 To Pemo_ : Dziękuję. Jestem w trakcie szukania i idzie mi to jak krew z nosa.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blount Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 A po co zimówki? Ja jeżdżę cały rok na takich i jestem bardzo zadowolony:http://www.opony.com/opony/46443_d%C4%99bi...avigator_2.html Jak kto lubi, ale moim zdaniem takie opony nie spelniaja swojego zadania ani latem ani zima. W lecie na nich na pewno nie da sie poszalec, w sniegu pewnie jest lepiej. Do tego dochochodzi droga hamowania ktora zapewne w lecie jest sporo dluzsza niz na oponach letnich, a zima niz na oponach zimowych. Moze komus, kto jezdzi powoli i spokojnie to wystarcza na pewno nie wszystkim Moim zdaniem świetnie spełniają swoje zadanie, w dodatku przez cały rok. Skąd możesz wiedzieć, jeśli nie jeździłeś na takich? Jeśli jeździsz na zimówkach/letnich, przynajmniej przez 1-2 miesiące w roku masz opony nieprzystosowane do istniejących warunków, zanim nie pojedziesz i ich nie zmienisz (nie mówiąc o kosztach i kolejkach). Tutaj nie ma tego problemu... Co do drogi hamowania, nie stwierdziłem różnicy ani w stosunku do zimówek, ani letnich. Co do ,,szaleństw" w lecie, nie wiem, jak musiałbym jeździć, żeby stracić przyczepność. Przeciętny kierowca jeździ w miarę normalnie. Wiadomo, że to nie są opony rajdowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 A po co zimówki? Ja jeżdżę cały rok na takich i jestem bardzo zadowolony:http://www.opony.com/opony/46443_d%C4%99bi...avigator_2.html Jak kto lubi, ale moim zdaniem takie opony nie spelniaja swojego zadania ani latem ani zima. W lecie na nich na pewno nie da sie poszalec, w sniegu pewnie jest lepiej. Do tego dochochodzi droga hamowania ktora zapewne w lecie jest sporo dluzsza niz na oponach letnich, a zima niz na oponach zimowych. Moze komus, kto jezdzi powoli i spokojnie to wystarcza na pewno nie wszystkim Moim zdaniem świetnie spełniają swoje zadanie, w dodatku przez cały rok. Skąd możesz wiedzieć, jeśli nie jeździłeś na takich? Jeśli jeździsz na zimówkach/letnich, przynajmniej przez 1-2 miesiące w roku masz opony nieprzystosowane do istniejących warunków, zanim nie pojedziesz i ich nie zmienisz (nie mówiąc o kosztach i kolejkach). Tutaj nie ma tego problemu... Co do drogi hamowania, nie stwierdziłem różnicy ani w stosunku do zimówek, ani letnich. Co do ,,szaleństw" w lecie, nie wiem, jak musiałbym jeździć, żeby stracić przyczepność. Przeciętny kierowca jeździ w miarę normalnie. Wiadomo, że to nie są opony rajdowe... Nie jezdzilem ale znam kogos kto jezdzi, pozatym zapoznalem sie z opiniami uzytkowinikow na opony.com. Tak jak napisalem dla spokojnych kierowcow moze sie nadaja. Poza tym nie musze stac w kolejkach bo mam dwa komplety felg i robie to sam Odnosnie drogi hamowania to lepsze, mniej uniwersalne opony, moga uratowac nas przed wypadkiem... nawet jak ktos bardzo spokojnie jezdzi, nikgdy nei wiadomo co stanie na jego drodze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blount Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Nie jezdzilem ale znam kogos kto jezdzi, pozatym zapoznalem sie z opiniami uzytkowinikow na opony.com.Tak jak napisalem dla spokojnych kierowcow moze sie nadaja. Poza tym nie musze stac w kolejkach bo mam dwa komplety felg i robie to sam Odnosnie drogi hamowania to lepsze, mniej uniwersalne opony, moga uratowac nas przed wypadkiem... nawet jak ktos bardzo spokojnie jezdzi, nikgdy nei wiadomo co stanie na jego drodze... Ja się zgadzam z tym artykułem: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_d...loroczne,679421 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Ja się zgadzam z tym artykułem: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_d...loroczne,679421 Sorry ale ten artykul to sciema np pisza: ale już podczas suchego mrozu, jak również na deszczu, deszczu ze śniegiem, czy na brei błotno-śniegowej spisują się dużo gorzej - i w takich okolicznościach nie tylko całoroczna, ale nawet typowo letnia jest lepsza. Chyba kazdy wie jak guma twardnieje przy niskiej temperaturze (letnie opony podczas mrozu sa jak kamien) wiec "o co kaman?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek_NISMO Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Jeżeli chodzi o temat zimówki vs letnie to mam świeże dość doświadczenia, ale pewnie też nic odkrywczego nie napiszę: w zeszłym roku do połowy grudnia jeździłem na letnich nalewkach (na takich kupiłem auto) :] na mokrym ok, ale na śniegu tragedia :] zmieniłem oczywiście na zimówki Firestone Winterhawk (chyba mogę je polecić). Letnie opony w zimie to głupota, całoroczne znam tylko z widzenia, ale nie wyglądają zachęcająco :] Poza tym wiadomo przez 90% jazdy może nie być różnicy, ale w podbramkowych sytuacjach warto mieć kontrole :] Niestety z braku czasu i kasy na tych zimówkach przejeździłem do końca sierpnia Co ciekawe wiosną i latem były lepsze niż te stare nalewki, w zakrętach lepiej, hamowanie dużo lepiej, tyle, że hałasowały nieźle. Jedyne co było na minus to to, że przy ponad 80 samochód "pływał" troche. Teraz mam Continental EcoContact 3 pojeździłem troche w trasie obciążonym na mokrym i suchym, po mieście, jakieś awaryjne hamowanie itp. i są dość przewidywalne, dobrze trzymają i mimo wysokiego profilu są przyjemnie twarde, dlatego też mogę je polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Co ciekawe wiosną i latem były lepsze niż te stare nalewki, w zakrętach lepiej, hamowanie dużo lepiej, tyle, że hałasowały nieźle Nic dziwnego bo są z miększej gumy i lepiej się kleją do asfaltu... Ale też dużo szybciej się zdzierają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pers Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 też się pomału przymierzam do opon zimowych, pomału trzeba już coś myśleć. Dla mnie nie ma rzeczy uniwersalnych, opona na zime to ma być opona zimowa a nie uniwersalna. Co do letnich to jeżdżę na Pirelli P5000 Drago ,wiadomo na suchej drodze spisują się rewelacyjnie, jak popada to również nie mam z nimi problemów. Auto jedzie jak po sznurku w zakrętach, nie ma uczucia że przyczepnosć słaba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldemas1 Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Witam początkujący kierowca prosi o pomoc w wybraniu opon zimowych do almerki 98r , obecnie letnie opony to 175/65 r14. Co najlepsze dla nie doświadczonego kierowcy (jaka firma i nazwa oponki) :?: :/ Czy warto zmienić na 165/65 r 14 i czy wejdą (będą pasować?) jakie będą w miarę dobre http://www.opony.com/opony/58394_firestone...terhawk_2.html# http://www.opony.com/opony/58395_firestone_winterhawk_2.html http://www.opony.com/opony/55363_nokian_wr_g2.html a może coś lepszego w podobnej cenie ,mało poruszam się autem. Dzięki za wszelką pomoc !A tak przy okazji jakie powinny być opony w lato a jakie w zimą w nissanie almera 98r hatchback 1,4 slx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Przedewszystkim nie ma sensu zakladac wezszych opon, te co masz i tak sa dosc waskie. Poza tym jezeli juz mialy by byc wezsze to odpowiednim rozmiarem byl by 165/70/14. Z tego co wiem to w Almerze 1.4 fabrycznie byly 165/65/13... ale to juz sa calkiem male opony... Odnosnie marki to moge polecic, jezeli maja to byc dobre i tanie opony: http://www.opony.com/opony/23_barum_polaris_2.html Mam takie w Roverze i jest calkiem w porzadku. W podobnej cenie sa takie: http://www.opony.com/opony/45483_vredestein_snowtrac_2.html Powinny byc lepsze od Barumów, jezdzilem kiedys na Snowtrac 1 i byly naprawde super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 http://www.opony.com/opony/55363_nokian_wr_g2.html a może coś lepszego w podobnej cenie ,mało poruszam się autem. Bierz nokiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldemas1 Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 wziąłem te gówniane opony może będą dobre: brak kasy i myślenia http://www.opony.com/opony/45483_vredestein_snowtrac_2.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.