Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kącik oponiarski. Letnie, zimowe. Tu i tylko tu:


Gość maciejwra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

przyczepnosci na mokrym

I tu może być problem z Toyo, niektórzy mówią (przeważnie ludzie z 200Sx) że na mokrym trochę nie pewnie się jeździ (ale oni mają po 280 i więcej koni). Toyo głównie na suche nawierzchnie jest dobra.

 

Do normalnej, ale pewnej jazdy raczej z tej półki bym zdecydował się na Dunlopa. Niestety ani na jednych, ani na drugich nie jeździłem, jedynie słyszałem opinię (podobną) co do Toyo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość McAlmera

Hej!

 

ja już 2 sezon ujezdżam Proxes CF1 i w zasadzie nie mam zastrzeżeń - choć na mokrym jednak przy ruszaniu łatwo zerwać przyczepność, hamowanie OK.

BTW - gdzie znalazłeś CF1 w takiej cenie?

 

W tych cenach może warto pomyśleć o

Bridgestone - wygrywają wszystkie testy

 

pzdr

 

p.s. ten rozmiar chyba trochę za mały do N15 1.6 - za mały obwód koła wg. mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość McAlmera
McAlmera 15 cali nie kupuje za duzy wydatek chyba ze masz na mysli profil ?

 

Chodzi właśnie o profil - fabrycznie wychodziły 175/65/14 lub 185/65/14 (bo 175/70/13 to chyba tylko w 1.4) i przy tych rozmiarach średnica koła jednak większa - sam myślałem o takim rozmiarze przy zakupie i wziąłem jednak 175/65/14

15 cali w tym aucie to by było zabójstwo dla moich steranych dysków :zly: - teraz mam ma zimę 175/70/14 i jest dużo fajniej/miękcej ;)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam opony ktora da mi pewnosc na trasie czesto gdzies wyjezdzam chodzi o to bym mial zapas bezpieczenstwa w zakretach i w hamowaniu w deszczu .

 

obecnie mam 65 profil dla mnie troche za duzo czuc jak te oponki wylatuja za rant felgi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!!

 

Ponieważ w kilku sklepach z oponami są wyprzedaże(Norauto itp) a bryczka ma już słabe oponki letnie chciałbym nabyć coś w miarę taniego i dobrego jakościowo- co sądzicie o oponach BFGoodrich? Potrzebowałbym rozmiar 185/70 R14? Czy to dobra marka? Jeżdżę raczej spokojnie, nie jestem Hołowczycem ale chodzi mi też o bezpieczeństwo. W Norauto zaproponowali mi BFGoodrich(nie pamiętam modelu) za 204zł sztuka- wydaje mi się trochę drogo- tym bardziej że na opony.pl są po 164zł/szt. Pracownik Norauto powiedział mi że BFGoodrich to dobre oponki i mają stosunkowo dobrą cene do jakości. Co polecacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Niedawno kupiłem Nissan X-Trail model T31.

Zastanawiam się na dokupieniem stalowych felg o rozmiarze 16” i opon zimowych.

I tu mam problem, nie ma pojęcia jakie felgi i opony wybrać, ponieważ się na tym kompletnie nie znam.

Auto aktualnie stoi na felgach Alu 17”, opony Dunlop 215/60/R17 96H

 

Według instrukcji rozmiar koła powinien być: 16x6-1/2JJ (stal); przesunięcie (to jest chyba ET?) 45mm z tego co się doczytałem to 5śrub i rozstaw 114,3mm

opona: 215/65/R16 H98

 

Panie i panowie znalazłem taką ofertę: http://www.autox.pl/index.php?page=stalowe...mp;x=26&y=7

czy na przykład felgi z Nissana Qashqai będą ‘siedzieć’, mają inne ET.

Tutaj: http://www.opony.pl/lista_opon.asp?produce...172&sezon=2

jest ogromny wybór opon, które opony wybrać, czy te opony będą pasować na felgi z powyższego linka?

 

Może potraficie mi poradzić, ewentualnie pomóc wybrać inne stalowe felgi i opony na nie pasujące??

 

Będę wdzięczny za zainteresowanie i pomoc.

 

Pozdrawiam

Vratko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze zima tuz tuz :-)

A promocje na zimowki bywają ciekawe :-)

Moze warto porozmawiac na jakich zimowkach zimą jezdzicie i co warto kupic?

Mam na oku :

Kleber KRISALP HP 155/70R13 75 T

lub

Kleber KRISALP 3 155/70R13 75 T

pozdrawiam

Pawlok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

czy ktoś testował ten sklep i co może powiedzieć o nim www.oponytanio.pl

nie wiem jak z mniejzymi rozmiarami, ale 17 róznica ok 200 PL pomiędzy tym sklepem a opony.pl

Jako ciekaweostkę zapodam , że opony w niemczech kosztują również ok 200 pln taniej niż u nas - widać u nas EUR'o po 4 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :D

Chciałbym sobie kupić opony zimowe do mojej primerki no, a w późniejszym czasie oczywiście tez opony letnie.

Mam prośbę może ktoś mi pomoże z wyborem takich opon zimowych i letnich bo jest tego na rynku tyle ze głowa mała i prawdę mówiąc nie wiem co wybrać :| mogę tylko powiedzieć ze max cena za oponę na jaka mnie stać to tak +/- 230zł :D Czy jest coś w tej cenie co moglibyście mi polecić :?: :?: :?:

 

Aha czy zakup tzw opon nadlewek to opłacalne???????

 

Dziękuję za każdą odpowiedz i oczywiście pozdrawiam Arkoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Niedawno kupiłem Nissan X-Trail model T31.

Zastanawiam się na dokupieniem stalowych felg o rozmiarze 16” i opon zimowych.

I tu mam problem, nie ma pojęcia jakie felgi i opony wybrać, ponieważ się na tym kompletnie nie znam.

Auto aktualnie stoi na felgach Alu 17”, opony Dunlop 215/60/R17 96H

 

Według instrukcji rozmiar koła powinien być: 16x6-1/2JJ (stal); przesunięcie (to jest chyba ET?) 45mm z tego co się doczytałem to 5śrub i rozstaw 114,3mm

opona: 215/65/R16 H98

 

Panie i panowie znalazłem taką ofertę: http://www.autox.pl/index.php?page=stalowe...mp;x=26&y=7

czy na przykład felgi z Nissana Qashqai będą ‘siedzieć’, mają inne ET.

Tutaj: http://www.opony.pl/lista_opon.asp?produce...172&sezon=2

jest ogromny wybór opon, które opony wybrać, czy te opony będą pasować na felgi z powyższego linka?

 

Może potraficie mi poradzić, ewentualnie pomóc wybrać inne stalowe felgi i opony na nie pasujące??

 

Będę wdzięczny za zainteresowanie i pomoc.

 

Pozdrawiam

Vratko

 

Najlepiej poszukac oryginalnych felg z X-Traila, ale jak nie ma to roznica 5mm ET to jest prawie zadna roznica, poprostu felgi beda szerzej rozstawione, wazne jest tez jaka jest srednica otworu centrujacego, Nissan pewnie we wszystkich modelach ma taka sama, ale warto sprawdzic zeby sie nie bawic w tloczenie lub dokladanie pierscieni centrujacych.

Co do opon to kazde 16-calowe opony wejda na 16-calowa felge, wazne zeby nie byly za szerokie na felge, ale skoro, taki rozmiar jest zalecany to na bank wszystko bedzie ok :)

O konkretnych oponach poczytaj opinie ktorych jest pelno na www.opony.com.

 

W do Almery mamy zimowki Uniroyal i sa bardzo dobre, w Roverze mam Barum Polaris 2 i tez sa OK, w Xsarze mam Debice Frigo 2 i moim zdaniem jest troche za miekka, ale na sniegu super, do ZXa sa Vredesteiny Wintrac i tez sa ok :) Odradzam na pewno wszelkiego rodzaju chinskie produkty.

 

A po co zimówki? Ja jeżdżę cały rok na takich i jestem bardzo zadowolony:

http://www.opony.com/opony/46443_d%C4%99bi...avigator_2.html

 

Jak kto lubi, ale moim zdaniem takie opony nie spelniaja swojego zadania ani latem ani zima. W lecie na nich na pewno nie da sie poszalec, w sniegu pewnie jest lepiej. Do tego dochochodzi droga hamowania ktora zapewne w lecie jest sporo dluzsza niz na oponach letnich, a zima niz na oponach zimowych. Moze komus, kto jezdzi powoli i spokojnie to wystarcza na pewno nie wszystkim ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co zimówki? Ja jeżdżę cały rok na takich i jestem bardzo zadowolony:

http://www.opony.com/opony/46443_d%C4%99bi...avigator_2.html

 

Jak kto lubi, ale moim zdaniem takie opony nie spelniaja swojego zadania ani latem ani zima. W lecie na nich na pewno nie da sie poszalec, w sniegu pewnie jest lepiej. Do tego dochochodzi droga hamowania ktora zapewne w lecie jest sporo dluzsza niz na oponach letnich, a zima niz na oponach zimowych. Moze komus, kto jezdzi powoli i spokojnie to wystarcza na pewno nie wszystkim ;)

 

Moim zdaniem świetnie spełniają swoje zadanie, w dodatku przez cały rok. Skąd możesz wiedzieć, jeśli nie jeździłeś na takich? Jeśli jeździsz na zimówkach/letnich, przynajmniej przez 1-2 miesiące w roku masz opony nieprzystosowane do istniejących warunków, zanim nie pojedziesz i ich nie zmienisz (nie mówiąc o kosztach i kolejkach). Tutaj nie ma tego problemu... Co do drogi hamowania, nie stwierdziłem różnicy ani w stosunku do zimówek, ani letnich. Co do ,,szaleństw" w lecie, nie wiem, jak musiałbym jeździć, żeby stracić przyczepność. Przeciętny kierowca jeździ w miarę normalnie. Wiadomo, że to nie są opony rajdowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co zimówki? Ja jeżdżę cały rok na takich i jestem bardzo zadowolony:

http://www.opony.com/opony/46443_d%C4%99bi...avigator_2.html

 

Jak kto lubi, ale moim zdaniem takie opony nie spelniaja swojego zadania ani latem ani zima. W lecie na nich na pewno nie da sie poszalec, w sniegu pewnie jest lepiej. Do tego dochochodzi droga hamowania ktora zapewne w lecie jest sporo dluzsza niz na oponach letnich, a zima niz na oponach zimowych. Moze komus, kto jezdzi powoli i spokojnie to wystarcza na pewno nie wszystkim ;)

 

Moim zdaniem świetnie spełniają swoje zadanie, w dodatku przez cały rok. Skąd możesz wiedzieć, jeśli nie jeździłeś na takich? Jeśli jeździsz na zimówkach/letnich, przynajmniej przez 1-2 miesiące w roku masz opony nieprzystosowane do istniejących warunków, zanim nie pojedziesz i ich nie zmienisz (nie mówiąc o kosztach i kolejkach). Tutaj nie ma tego problemu... Co do drogi hamowania, nie stwierdziłem różnicy ani w stosunku do zimówek, ani letnich. Co do ,,szaleństw" w lecie, nie wiem, jak musiałbym jeździć, żeby stracić przyczepność. Przeciętny kierowca jeździ w miarę normalnie. Wiadomo, że to nie są opony rajdowe...

 

Nie jezdzilem ale znam kogos kto jezdzi, pozatym zapoznalem sie z opiniami uzytkowinikow na opony.com.

Tak jak napisalem dla spokojnych kierowcow moze sie nadaja.

Poza tym nie musze stac w kolejkach bo mam dwa komplety felg i robie to sam :)

Odnosnie drogi hamowania to lepsze, mniej uniwersalne opony, moga uratowac nas przed wypadkiem... nawet jak ktos bardzo spokojnie jezdzi, nikgdy nei wiadomo co stanie na jego drodze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jezdzilem ale znam kogos kto jezdzi, pozatym zapoznalem sie z opiniami uzytkowinikow na opony.com.

Tak jak napisalem dla spokojnych kierowcow moze sie nadaja.

Poza tym nie musze stac w kolejkach bo mam dwa komplety felg i robie to sam :)

Odnosnie drogi hamowania to lepsze, mniej uniwersalne opony, moga uratowac nas przed wypadkiem... nawet jak ktos bardzo spokojnie jezdzi, nikgdy nei wiadomo co stanie na jego drodze...

 

Ja się zgadzam z tym artykułem: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_d...loroczne,679421

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale ten artykul to sciema np pisza:

ale już podczas suchego mrozu, jak również na deszczu, deszczu ze śniegiem, czy na brei błotno-śniegowej spisują się dużo gorzej - i w takich okolicznościach nie tylko całoroczna, ale nawet typowo letnia jest lepsza.

Chyba kazdy wie jak guma twardnieje przy niskiej temperaturze (letnie opony podczas mrozu sa jak kamien) wiec "o co kaman?" :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Marek_NISMO

Jeżeli chodzi o temat zimówki vs letnie to mam świeże dość doświadczenia, ale pewnie też nic odkrywczego nie napiszę:

w zeszłym roku do połowy grudnia jeździłem na letnich nalewkach (na takich kupiłem auto) :] na mokrym ok, ale na śniegu tragedia :] zmieniłem oczywiście na zimówki Firestone Winterhawk (chyba mogę je polecić). Letnie opony w zimie to głupota, całoroczne znam tylko z widzenia, ale nie wyglądają zachęcająco :] Poza tym wiadomo przez 90% jazdy może nie być różnicy, ale w podbramkowych sytuacjach warto mieć kontrole :]

 

Niestety z braku czasu i kasy na tych zimówkach przejeździłem do końca sierpnia :P Co ciekawe wiosną i latem były lepsze niż te stare nalewki, w zakrętach lepiej, hamowanie dużo lepiej, tyle, że hałasowały nieźle. Jedyne co było na minus to to, że przy ponad 80 samochód "pływał" troche.

 

Teraz mam Continental EcoContact 3 pojeździłem troche w trasie obciążonym na mokrym i suchym, po mieście, jakieś awaryjne hamowanie itp. i są dość przewidywalne, dobrze trzymają i mimo wysokiego profilu są przyjemnie twarde, dlatego też mogę je polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe wiosną i latem były lepsze niż te stare nalewki, w zakrętach lepiej, hamowanie dużo lepiej, tyle, że hałasowały nieźle

 

Nic dziwnego bo są z miększej gumy i lepiej się kleją do asfaltu... Ale też dużo szybciej się zdzierają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też się pomału przymierzam do opon zimowych, pomału trzeba już coś myśleć. Dla mnie nie ma rzeczy uniwersalnych, opona na zime to ma być opona zimowa a nie uniwersalna.

Co do letnich to jeżdżę na Pirelli P5000 Drago ,wiadomo na suchej drodze spisują się rewelacyjnie, jak popada to również nie mam z nimi problemów. Auto jedzie jak po sznurku w zakrętach, nie ma uczucia że przyczepnosć słaba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam początkujący kierowca prosi o pomoc w wybraniu opon zimowych do almerki 98r ,

obecnie letnie opony to 175/65 r14. Co najlepsze dla nie doświadczonego kierowcy (jaka firma i nazwa oponki) :?: :/ Czy warto zmienić na 165/65 r 14 i czy wejdą (będą pasować?)

jakie będą w miarę dobre

http://www.opony.com/opony/58394_firestone...terhawk_2.html#

http://www.opony.com/opony/58395_firestone_winterhawk_2.html

http://www.opony.com/opony/55363_nokian_wr_g2.html

a może coś lepszego w podobnej cenie ,mało poruszam się autem.

Dzięki za wszelką pomoc !A tak przy okazji jakie powinny być opony w lato a jakie w zimą w nissanie almera 98r hatchback 1,4 slx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim nie ma sensu zakladac wezszych opon, te co masz i tak sa dosc waskie. Poza tym jezeli juz mialy by byc wezsze to odpowiednim rozmiarem byl by 165/70/14. Z tego co wiem to w Almerze 1.4 fabrycznie byly 165/65/13... ale to juz sa calkiem male opony...

Odnosnie marki to moge polecic, jezeli maja to byc dobre i tanie opony: http://www.opony.com/opony/23_barum_polaris_2.html

Mam takie w Roverze i jest calkiem w porzadku.

W podobnej cenie sa takie:

http://www.opony.com/opony/45483_vredestein_snowtrac_2.html

Powinny byc lepsze od Barumów, jezdzilem kiedys na Snowtrac 1 i byly naprawde super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...