nrb Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam, jakie opony letnie w kwocie do 300/350pln polecacie do almety n16 1.5 98KM B 5D, w rozmiarze 205/55/R16 i czy w ogóle ten rozmiar będzie pasował bo seryjnie jest 185/65/R15 ? ? ? Czy ten rozmiar będzie Ci pasował to nie wiem, ale ja kupiłem miesiąc temu Bridgestone Ecopia EP150 205/55/R16 i nie narzekam. Teraz można je kupić za 306 zł (niby promocja z 649 ;-) ). Plusy: w miarę ciche (chociaż zmieniłem tylko z przodu, ale mam wrażenie że hałasuje właśnie tył - są jakieś badziewne z bieżnikiem V, jutro będę miał takie same Bridgestony również na tył i wtedy ocenię całość), na mokrym i suchym bardzo dobrze trzyma, w zakrętach nawet przy upale nie piszczy. Minusy: tylko jeden, zauważyłem że bardziej buja w koleinach niż na poprzednich oponach. Nie wiem czy to sie sprawdza. Nie wiem jak w innych nissanach ale sadze, ze podobnie jak w mojej P11. Predkosciomierz jest podpiety pod pol osie albo przegub. Przy ukreconej polosi sie o tym dowiedzialem W takim razie rozmiar felg i opon nie zmieni nam odczytow predkosciomierza Japonczykow nie oklamiesz obojętnie gdzie jest podpięty prędkościomierz, to jest on w stanie zbadać tylko liczbę obrotów koła w określonym czasie (czyli jak szybko kręci się koło). Parametr stały zapisany w komputerze samochodu (lub przekazywany mechanicznie w przypadku starszych) to odległość pokonana przez samochód w czasie jednego obrotu koła, na fabrycznych felgach i oponach. Na tej podstawie licznik określa przebytą drogę i prędkość. Jeśli więc założysz większe koło niż fabryczne, droga pokonana rzeczywiście przez auto podczas jednego obrotu koła będzie większa niż licznik "myśli" - stąd przekłamanie. porównanie: 185/65/R15 - odległość pokonana podczas 1 obrotu 314,94 cm 205/50/R16 - odległość pokonana podczas 1 obrotu 319,75 cm - różnica 1,5% 205/55/R16 - odległość pokonana podczas 1 obrotu 326,19 cm - różnica 3,6% dodatkowo jest oczywiście przekłamanie samego licznika, które występuje praktycznie zawsze i w każdym aucie. W efekcie u mnie - mam opony 205/55/R16 podczas gdy fabrycznie powinny być 205/50/R16 - sumaryczne przekłamanie licznika wynosi 5% (mierzone z GPS). EDIT: jeszcze nie miałem tak cichych opon jak Bridgestone Ecopia EP150. Teraz to wiem kiedy wymieniłem wszystkie 4 :-) tylko muzyka silnika, nic więcej... Edytowane 21 Sierpnia 2012 przez nrb 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Pomyka ktoś na Yokohama Parada? Jak na mokrym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość T0mekk1 Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Jakoś u mnie nikt nie chce sie skusić na te Yokokhamy. Pewnie cena odstrasza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Efene79 Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 witam mam mozliwosc kupienia w bardzo dobrej cenie opon Dunlop SP Winter Sport w rozmiarze 215/55/16 . aktualnie jezdze na Dunlopach Grandtrek A/S w rozmiarze 215/65/16 a wiec o wyzszym profilu. i teraz banalne pytanie : czy nowe opony beda pasowac do fabrycznych felg i czy nizszy profil sprawdzi sie w zimie? z gory dziekuje za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 to jest nierozsadne zakladac nizszy profil zima, chociazby ze wzgledu na jazde w koleinach, mozliwosc uszkodzenia felg i komfort jazdy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Mówimy tu o 2,15cm różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Muszę wziąść 2 oponki na zimę w rozmiarze 195/60 R 15. Stare Barumy juz do niczego sie nie nadaja. W tamtym roku na jedną oś wziąłem Dębicę frigo 2 ale troche mnie rozczarowała w jeździe po mokrym i teraz myślę o czymś innym ale w jakiejś w miarę rozsądnej cenie. Skłaniam się aktualnie ku Dayton DW510. Ktoś może użytkuje i coś może na ich temat rzec ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Duzo tansze beda 185/65 r15 a roznica jest zadna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Ponad to na zimówkach 185/65 jest mniejszy efekt Aquaplaningu! 195 to dobre w miarę na lato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Mówcie co chcecie, ale ja mam 185/65R15 i już drugi raz bym tego rozmiaru nie kupił. Zawsze jak zmieniam na zimowe to potem jest parę nerwowych dni, bo na początku jeżdżę za szybko i nie mogę się przyzwyczaić, że opona się kładzie na zakręcie;/ Już parę nieprzyjemnych poślizgów na mokrym miałem z tego powodu. Dla mnie 195/60R15 jest lepszym rozmiarem. A cena aż tak nie zabija, w końcu to 15 cali (spróbujcie znaleźć letnie 205/50R16 w dobrej cenie to się Wam każdy rozmiar wyda tani). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Eee faktycznie różnica 10mm w szerokości bieżnika i 3mm niższy profil. Zwyczajnie jedne opony masz lepszej jakości drugie gorszej, do tego zimówka gorzej odprowadza wodę niż opona letnia. Takie różnice w wielkości mają tu marginalne znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Z jakością opon to się zgodzę, zimówki to Frigo, na śnieg dobre, ale na mokrym nie da się poszaleć i trzeba o tym pamiętać. Ale kładzenie się opony na boku zdecydowanie częściej mi się na zimowych zdarza, im bardziej sucho tym łatwiej to zrobić, bo na mokrym to rzeczywiście prędzej stracą przyczepność niż się położą. Zawsze zostaje jeszcze argument hamowania, na szerszej zawsze będzie lepsze. Sam pamiętam jak wyglądało pierwsze ostrzejsze hamowanie po zmianie z 185 na 205, dla mnie różnica bardzo duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Bo zimowa ma inny sklad. Podalem Ci jak male sa roznice w samej wieklosci i wysokosci. 3mm to polowa wysokosci bieznika mw. Jadac na zuzytej o 3mm 185/65 masz kolo identycznej wielkosci jak na nowej 195/60. Do tego w 195 masz po 5mm z kazdej strony bieznik szerszy, oczywiscie przyjmujac ze w danym modelu w calosci przylega on do podloza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Ale w zimie lepiej cieńsza zwalnia na śniegu Z jakością opon to się zgodzę, zimówki to Frigo, na śnieg dobre, ale na mokrym nie da się poszaleć i trzeba o tym pamiętać. Ale kładzenie się opony na boku zdecydowanie częściej mi się na zimowych zdarza, im bardziej sucho tym łatwiej to zrobić, bo na mokrym to rzeczywiście prędzej stracą przyczepność niż się położą. Zawsze zostaje jeszcze argument hamowania, na szerszej zawsze będzie lepsze. Sam pamiętam jak wyglądało pierwsze ostrzejsze hamowanie po zmianie z 185 na 205, dla mnie różnica bardzo duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Węzsza opona jest lepsza na sniegu oraz lodzie gdzie nie liczy się powierzchnia tarcia, a jak najwiekszy nacisk na cm^2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Witam. Muszę wymienić opony, bo moje są już dość stare i powoli zaczynam się na nich bać jeździć Poszukuję opon na lato. Zwykłe seryjne 14" do Almery. Co możecie polecić, a czego się wystrzegać? Zaznaczam, że chodzi o opony do codziennej eksploatacji Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 to nie ma znaczenia jak eksploatacja jesli cenisz sobie bezpieczeństwo to twoje auto jest tak bezpieczne jak najsłabszy element w nim ..... blablablabla jesli wyrosłeś z opon wielosezonowych to biez dobre opony a nie najtańsze ja osobiscie polecam Uniroyale rain lato, m+s zima uznaje to za dopuszczalny kompromis pomiedzy bezpieczeństwem a ceną aczkolwiek nigdy nie jeżdziłem na asymetrycznych ale to juz inna półka cenowa poszukaj popatrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bravomen Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Panowie, muszę kupić 2 zimówki i mam dylemat co lepsze dlatego zapytam Was o zdanie 1) KUMHO IZEN XW KW 17 2) HANKOOK ICEBEAR W440 Jedna i druga propozycja to niestety używki :/ muszę te zimę jakoś przelatać, a za dużo wydatków aby 500 na nowe opony załadować. bezpośrednie linki do aukcji: 1) http://allegro.pl/opony-zimowe-kumho-izen-xw-kw-17-185-65r15-88t-i2723863962.html 2) http://allegro.pl/185-65-15-hankook-icebear-w440-6mm-10r-k58z-i2701406669.html Zmiana szerokości na 195 nie wchodzi w grę, gdyż dwie pozostałe mam właśnie 185 Proszę o rozsądne opinie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 wybierz grubszy bieżnik i zorientuj sie czy nie ma balonów - najlepiej podjechać lub modlić się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Dokładasz do sztuki ok. 60zł i masz już dobrą, nową oponę, nie chińską. Zastanów się, czy warto brać używane z nieznaną przeszłością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bravomen Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Orientowałem się właśnie w nowych i poniżej 200 zł/sztuka nie ma nic sensownego, a w perspektywie 2 lat mam zamiar pojazd zmienić stąd ten sezon muszę jakoś przelatać. Auto używane głównei w mieście na niskich prędkościach stąd wybór padł na używkę, szczególnie, że trzeba teraz ubezpieczenie, przegląd, dowód, opony... a to wszystko kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Frigo 2 175zł sztuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 W Biedronce i Tesco są właśnie te frigo2 za 190 i200 zł. I opinie mają nawet nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 kwestia wymagań od kapcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdS Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Używanych zimówek bym nie polecał... Chyba że byłbym w roli sprzedawcy P.S. Będę sprzedawał komplet zimowych dunlopow 185/65R15, rok prawdopodobnie 2006, ok. 5 mm bieżnika. Oczywiście dane uściślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.