Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozważania na temat innych marek lub na co zamieniłem/zamienię Nissana


Gość Tofu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki wszystkim.Po takich wskazówkach to nawet z zamkniętymi oczami powinienem dać radę.Jutro z kolegą tam zajrzymy, to dam znać czy się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jako że jakiś czas temu dyskutowałem w tym wątku na co zmieniłbym nissana note....

 

I stało się. Zmieniłem ale nie do końca zmieniłem. Ale po kolei.

 

Odbierając 4 lata temu nowego note dla rodziny wówczas 2+1 w drodze było kolejne dziecko, które okazało się dośc szybko......bliżniakami i tak stalismy się rodziną 2+3 w nissan note choć w planie był zakup notka dla rodziny 2+2:)

 

Gdzieś tu na forum w kilku wątkach są zdjęcia mojego zapakowanego nota w drodze na wakacje 3 tygodniowe pod namiotami - da się ale to hardcore. Na mniejsze wypady za miasto na parę dni - luzik. Jakby ktoś miał wątpliwości czy wchodzą z tyłu 3 foteliki - da się wchodzą i to nawet bez problemu. Gorzej z zapinaniem

 

Czy wejdzie do bagaznika wózek bliźniaczy?- no ba! i jeszcze kilka toreb sie zmieści. A i rowery 3 na dachu zgrabnie dopełnią całości. No ale czas szybko mija, dzieci rosną. Starczy męczarni w planowaniu co zabieramy, a  co się nie zmieści...

 

Jako że cały czas myslalem o verso toyoty (tak tak dacie lodgy tez roważałem co mi niektórzy wypomną) to tak sie stalo. 3 niezalezne siedzenia +2 dodatkowe dla 3 latków i 8 latki są jak znalazł. Ale nota nie zamieniłem....jakoś żal mi się zrobiło gdy w salonie toyoty wyceniali mi go w rozliczeniu.....  nic z tym autem się nie działo złego. 75 tys km w 4 lata .....ostatecznie został i zajął miejsce wysłużonego yarisa z 250 tys. km przebiegu

 

I tak note stał się drugim autem (miejskim) dla żony. I tu pewnie za chwilę pojawi się problem. 100% miasto+silnik 1.4 - to się nie może udać. Do tej pory w cyklu 75% poza miastem spalał max 5,9. Pewnie za chwilę przeżyję szok i podbiję temat o spalaniu.

 

Także zostaję z przyjemnością na tym zacnym forum, które raz pomogło mi w wyborze nota - nie żałuję, a dwa pomagało w rozkminianiu francusko-japońskej myśli technicznej.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Lodgy może nie wygląda jakoś szczególnie reprezentacyjnie, ale bagażnik ma przepastny! ;)

owszem: 

 

  max. poj. bagażnika (siedzenia złożone) 2617 l - wersja 5 os.       1861 l - wersja 7 os. (do tylnej półki)

  max. poj. bagażnika (siedzenia rozłożone) 827 l -  wersja 5 os.      207 l  - wersja 7 os . (------II------)

jak łatwo z tego zauważyć - dwa dodatkowe tylne siedzenia zabierają ok. 600 l przestrzeni bagażowej -  niestety - o ile pamiętam,nie da się ich demontować indywidualnie (stanowią dodatkową kanapę)

 

dla równania kufry konkurencji: Opel Zafira Tourer - 710 l, Peugeot 5008 - 758L, Renault Grand Scenic (stary model) - 752l, Citroen C4 Grand Picasso - 574l, Fiat Fremont - 540l, Toyota Verso - 440l, Ford Grand C-Max - 439L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Strider tak to prawda calkiem sporo nawet w mojej miescinie. Czekam spalanie pod ciezką nogą żony:) na trasie dom-przedszkole-praca-przedszkole-dom. Skończą się czasy gdzie zwykle "5" była z przodu a dopiero 7=8 litrów osiągalem na A1 nad morze z kufrem na dachu lub rowerami. Nie znam notesa w sumie z jazdy w 100% po miescie - do tego służył yaris 1.0.

 

Dlaczego nie wybralem lodgy?

- utrata wartosci

- wygląd

- za wielka bryla jak dla mnie - tu znak równości z wszelkimi grandami lub oplem tourer lub smaxem

 

Dlaczego kupilbym bym lodgy

- przestrzeń ładunkowa ale jednak bez przesady

 

Pozostale auta jaki bralem pod uwagę jako zamiennik nota to zafira tourer i fordy cmax i smax. Smax i Tourer wszystko fajnie ale jednak za duze w sensie zbyt landarowate no i mimo wszystko cena. Wyposazenie jakiego szukalem a jakie dostalem w verso u konkurencji kosztowało grubo powyzej 90tys.

 

Verso w swej kategorii w mojej opcji 7 miejscowej przy 5 osobach ma pojemnosc 440 l - do linii dachu 700 - i nie ma co jej porównywać do smaxa, lodgy czy tourera. W swej klasie to bdb wynik.

 

Poza wszelkimi bajerami jak navi, kamera, czujniki parkowania, ciemne szyby (w nocie mialem to samo poza kamerą wiec juz na wejsciu byłem zepsuty i rozpieszczony przez nissana) .....dla mnie bardzo istotne w wyborze były 3 niezależne siedzenia i co pewnie uznacie za dziwactwo.....łańcuch rozrządu jednostki napędowej. 

 

p.s. aut stricte francuskich nie bralem pod uwagę kompletnie. Wiem wiem z nota taki japończyk że ho ho

 

p.s. 2: tak czy inaczej obecnie chyba bardziej sie ciesze że zostawilem nota w rodzinie niz z nowego auta. No lubie to forum i tyle i przyznam że łożyska kolumny mcphersona uważam że jednak ja powinienem wymienić a nie nowy ewentualny nabywca:)


edit....

 

p.s. aut stricte francuskich nie bralem pod uwagę kompletnie. Wiem wiem z nota taki japończyk że ho ho

 

p.s. 2: tak czy inaczej obecnie chyba bardziej sie ciesze że zostawilem nota w rodzinie niz z nowego auta. No lubie to forum i tyle i przyznam że łożyska kolumny mcphersona uważam że jednak ja powinienem wymienić a nie nowy ewentualny nabywca:)

 

p.s. 3: zapomniałbym! Jako następcę nota brałem pod uwagę na poważnie obok verso - kia carens. Piękne auto. Wyposażeniowio super, pojemnościowo i funkcjonalnie również. Zagrały detale, gusta i .....silniki:)

Edytowane przez gmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jakby ktoś chciał zmienić Nissana Note na Nissana Terrano (?)  :rofl: w wersji uproszczonej, to - jak mawiają Francuzi - voilà: 

choć mam przy tym nieodparte uczucie (znów ten francuski!) deja vu 

 

https://www.youtube.com/watch?v=RbYG3NDHOk8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w krajach byłego WNP dominują raczej auta ze znaczkiem renault, te "nissany" trafiały między innymi  do RPA

a wracając,do wspomnianego Terrano - dziwna sprawa - pod maską auta (1 m. 39 sek.), jak mi się wydaje, siedzi najwyraźniej stary, poczciwy, francuski 1,6 16V K4M 107 KM identyczny z moim (ten charakterystyczny dolot). Tymczasem od ładnych paru miesięcy w UE nissanowski 1,6  16V  SCe 115 KM (w nomenklaturze Renaulta HR16DE) zastąpił go we wszystkich modelach Dacii, w których go wcześniej montowano. Czemu więc nie oferują go w Rassiji? Tym bardziej,że to żadna nowość i znaczek na masce też zobowiązuje?  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie w nomenklaturze Nissana on od zawsze był HR16DE a Renault tnie w pici polo i daje swoją nazwę SCe 1.6 16V 115KM :)

http://www.aichikikai.co.jp/en/products/engine/index.html

Tak tak w tym TeranoDacia jest jeszcze stary silnik Renault dokładnie taki sam jaki ma mój teść :)

W Rassiji mają własną fabryke silników HR16DE i będzie montowany do modeli Łada !!

 

To tak jak z silnikiem Renault 1.2Tce a Nissan tnie w pici polo i wpisuję 1.2DIG-T :)

Iineresuję się tym silnikiem HR16DE dużo i ma jedną wade mechaniczną !!!

Delikatny system hydrauliczny sterowania zaworami, bardzo wrażliwy na złej jakości olej ,przy takim oleju słychać stukania po rozgrzaniu się silnika bardzo wyraźnie!!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten silnik nie ma hydraulicznego sterowania zaworami. Było to na tym forum wałkowane z 1000 razy. Kolega nie dawno regulował w tym silniku zawory w ASO. Całkowicie mechaniczne sterowanie. Inny kolega pisał o tym też w dziale Note przy okazji dyskusji nad instalacjami gazowymi. Skąd u Ciebie Edziu takie fanatyczne przekonanie, że w tym silniku są hydrauliczne zawory, skoro twarde fakty mówią inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ całkowicie zastąpiono nim stary K4M, który ku żalowi zwolenników LPG nie jest już oferowany kupujący Dustery (i nie tylko - ma go też Dokker i Lodgy) często pytają o możliwość wyposażenia go w gaz.  Renault na razie twierdzi,że się do tego nie nadaje (choć sporo ludzi gazowało przecież swoje Qashqaie i jakoś jeździły) Tłumaczą to problemem polegającym właśnie na kłopotliwej i pracochłonnej regulacji zaworów ( sporo demontażu - czyżby wymiana szklanek?w aso usługa znacznie ponad 3 tys zł) której okresowo wymaga eksploatacja na LPG - wynika z tego że nie ma on hydraulicznych kompensatorów luzu. Nie wiem jak wygląda sprawa samych gniazd zaworowych - czy są utwardzone jak w K4M - zakładam,że na razie nadal nie. Renault zapowiada, że od połowy roku 2016 będą wersje z LGP fabrycznym, co oznaczałoby,że go dość gruntownie przerobią pod tym kątem. Tyle,że nabycie auta z instalacją fabryczną też stanowi spory problem - jej sterownik jest całkowicie odporny na wszelkie ingerencje  i na obsługi,naprawy,regulacje only aso. Zresztą Prins też umieszcza go na swojej czarnej liście:

http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toleruja-lpg/t7vlf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger a jak i czym jest regulowany luz zaworowy w HR16DE ???

Bo u mnie jak olej traci właściwości to szklanki sobie postukują na rozgrzanym silniku a jak zaleje nowy olej to cisza na zimnym i rozgrzanym silniku  :D

Regulacja zaworów w HR16DE polega na wymianie 16 szklanek o taka regulacja .....................

Nie ma podkładek aby wymienić same podkładki wywala się 16 szklanek do kosza !!

Byłem w ASO i pytałem co tak śtuka a mechanior odpowiada że szklanka i albo olej zły,stracił właściwości ,albo wyj,,,szklanka i nie ma żadnej REGULACJI bo regulacja to jest ale na podkładkach a tu ich nie ma !!!

Wymieniłem olej i cisza i tak przeciętnie przy 7000km przejechanego zaczynają postukiwać to znak że olej do zlania taki alarm ,wymień olej!!

 

HR16DE nie nadaję się do gazu !!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś ;). Skoro wiesz, że regulacja w tym silniku jest czysto mechaniczna, po co po raz kolejny robisz wrzutkę o sterowaniu hydraulicznym ? Może zajechałeś szklanki swoim 5W50. Tam jest naprawdę bardzo ciasno i precyzyjnie. Olej musi być "odpowiednio rzadki" od samego startu silnika, alby dobrze nasmarować taki układ.

 

Jak wlewasz świeży olej, prawdopodobnie na chwilę "zaklejasz" luz który być może już tam masz wyrobiony.

 

Na czym polega to stukanie ? Zawory "chodzą" dość szybko. Jeżeli masz luz na zaworze/zaworach - stukanie powinno być szybkie i nieregularne - pomiędzy cyklami otwierania i zamykania zaworów są dwa, gdzie zawory są zamknięte ;).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz jak jeżdżę pomału i płynie cisza!

A jak przepał uje silniki to góra głośniej stuka a jak stuka to regularnie i tylko na rozgrzanym silniku po trasie :)

Ranger ja miałem to samo ale głośniej na Aso wym 5w30 z przebiegiem 8000 km!

Może lewe powietrze zasysa uszczelką kolektora nie wiem najpierw wymienię olej na bardzo lepki ,lazerway 5w30 F PAO lepkość 184, A5/B5- SL/CF :D, zobaczę czy stuki się pojawią na rozgrzanym silniku :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manix ale od strony rozrządu to jest cisza a cyklada góra jakby pod tymi plastikowymi portkami pod plastikową osłoną!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki tak "cykają" w almerze cykało ,cyka i będzie cykało  , a przebieg to 270kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...