Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Nissan Qashqai 1.2DIG-T osiągi.


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale za to trafia w gust Lenki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lenka , nie wiem na prawdę co tutaj jeszcze robisz,skoro Ci tutaj niezbyt pachnie,

Nie no kolego tak nie trzeba :( kolega lenka rozczarował się Qq liczył na coś innego , mnie osobiście pewne rzeczy też zniechęcają do Qq ale cóż nie ma aut idealnych .

 

BMW jest na każdym kroku, X1 to na zachodzie samochód dla bidaków którym zależy na znaczku z przodu a nie mają na X5.

Fakt jest ich dużo , ale Qq równie sporo .

Porównanie Qq do rodziny Xx to jak porównać Conwersy do Adidasów ,to są trampki a to prawie buty .

Znajomy ma X5 to autobus prawie ,ale jego żona jeździ sama często po mieście i powietrza wozić nie chce a i o miejsce parkingowe łatwiej dla X1 bo taki ma i naprawdę stać ich !!! biedaków :)

Jak już pisałem mocno myślałem nad X3 ,bo od X5 jest tylko 4cm węższy i silniki mniejsze co dla ,mnie tu nie jest bez znaczenia.

Panowie więcej empatii :) 

Zdrówka życzę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry poniosło mnie,ale nie lubię jak ktoś uparcie powtarza swoją negację ,nie dostrzegając sympatii innych użytkowników do marki.Osobiście używanie określenia jako Kupa jest dla mnie obrażające i to nie z powodu wad tego samochodu,ale w postrzeganiu tej marki.Zaś porównywanie Qq do BMW ma się tak jak pisał kolega ...trampek do adidasa,co nie zmienia faktu ,że mając do wyboru Qq a BMW1 wybrałbym Qq...dla mnie to proste i ekonomiczne posunięcie.

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość luksus5

Spalanie wyższe niż podane w specyfikacji. Tutaj nie można się dziwić przecież większość producentów podaje dane z "testów". Natomiast różnica w przypadku qashqai-a jest znacząca. 5,6l średnie jest niemożliwe do osiągnięcia podczas normalnej jazdy. W moim przypadku przy delikatnej jeździe na odcinku około 27 km (jazda mieszana) wynik to 6,6. Z kolei na odcinku 615 km podczas jazdy w cyklu mieszanym trasa/miasto komputer pokazał 7,5. Niestety to też jest niezbyt dokładne wskazanie. Od tankowania do tankowania na ww. Odcinku z faktycznych wyliczeń wyszło 7.9l. Oczywiście spalanie w trasie na poziomie podanym przez producenta też jest nierealne np. jadąc na trasie w-wa - gdańsk skasowałem w trakcie jazdy wskazanie paliwa. Od tego momentu przez kilkanaście minut utrzymywalem prędkość 90 km na 6 biegu i udało mi się uzyskać 5,2 l/100 jako średnią z przejazdu. tak więc szału nie ma. Przy okazji hałasu - w zależności od kierunku wiatru i prędkości jazdy słychać hałas powietrza od lusterka kierowcy. Ponadto hałas od 19 kół też jest dosyć mocno słyszalny. W moim przypadku zauważyłem że podczas przyspieszania przy predkosci obrotowej około 1500-1700 oraz około 2500 słychać buczenie silnika. Nie wiem czy to turbina czy coś innego. Czy macie podobną sytuację.

 witaj w moim przypadku też  zauważyłem że podczas przyspieszania przy prędkości obrotowej około 1500-1700 oraz około 2500 słychać buczenie brzęczenie z centralnej konsoli licznika czy silnika i pompa paliwowa jakoś tak buczy że ją słychać  zauważyłeś taki objaw ???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przepraszam, ale troche pieprzycie,,, Mieszkam w Hiszpanii, Tak sie zlozylo, ze przyjechali do mnie znajomi z PL,, Przylatujac, na lotnisku w Maladze wzieli z wypozyczalni X1 ,, Gdy dojechali , baby poszly tam gdzie ich miejsce ,,-)..a my jak to faceci stojac przed domem porownywalismy to i owo,,

 

Okazalo sie, ze to roznica dekad a nie tylko lat,, tapicerka, plastiki, jakosc montazu,, inny klimat,, A tak na marginesie nie pastwie sie nad QQ, bo na codzien jezdze A8,, po prostu udezylo mnie jak jest roznica,, Do tego niczym nie uzasadniona ekstycatcja co niektorych forumowiczow minisilniczkiem 1.2 rzeczywiscie mnie irytuje,, stad ten post o X1 ,,

Umowmy sie, ze QQ to samochod budzetowy, a nie jak ktos palnal aspirujacy do klasy premium,,  :thumbsdown: .. Nic nie mam do QQ ,, dobtr auto na zakupy, ale CVT odradzam kazdemu,, Nad tym patentem myslal chyba jakis idiota zwiazany w kaftan,, mial sporo wolnego czasu, wiec wymyslil to cos..  :thumbsdown:

Edytowane przez Lenka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lenka - ale my tutaj rozmawiamy o QQ II a ty jak mniemam porównujesz do X1 - QQ I (J10) - co czyni dużą różnicę.

I nikt nie mówi że silnik 1.2 ma konkurować z silnikami BMW, bo oczywiście konkurować nie może i nigdy nie miał takiego zamiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownuje do chociazby X1, bo mialem sposobnosc porownac organoleptycznie  :thumbsup: .. QQ wewnatrz sprawia wrazenie zrobionego z PET-ow po Naleczowiance,, W BMW jest za to miekko i przytulnie,, Absolutnie nie jestem zadnym fanem BMW, czy w ogole jakiejkolwiek marki,, Auto ma jezdzic, byc funkcjonalne, w miare bezawaryjne a znaczek na masce to jak dla mnie ma trzeciorzedne znaczenie,,

No ale porownanie tych dwoch modeli po prostu mnie powalilo.. Moze nawet nietrafne, bo i cenniki u dealera sa diametralnie rozne, ale wiem skad ta roznica w cenie,, Po prostu QQ blizej jest do Dacii, niz do klasy premium,,

No niestety tak to wyglada, czy to komus odpowiada, czy nie,, Jak to powiedzial Kornacki w Moto on - nie rozumiem fenomenu QQ ,, nie wiem skad sie bierze ,,,  :thumbsup: .. Niestety podzielam to zdanie,,, QQ to taki ogrodowy piesek,, zawsze sprawny, zawsze merda ogonkiem, ale frajda z niego zadna  ,, To akurat moje zdanie i wiekszosc wcale nie musi sie ze man zgadzac.. 

 

To forum ukierunkowane jest pro QQ i ja to rozumiem,, Opinie srednio pochlebne nie sa specjalnie mile widziane, ale pisze obiektywnie,, Po prostu traktuje to auto jako bezawaryjne toczydlo.. drugie w rodzinie,,  :rofl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum ukierunkowane jest pro QQ i ja to rozumiem,, Opinie srednio pochlebne nie sa specjalnie mile widziane, ale pisze obiektywnie,, Po prostu traktuje to auto jako bezawaryjne toczydlo.. drugie w rodzinie,,  :rofl:

 

Chłopie, przeczytaj to co piszesz i odpowiedz sobie, czy aby rozumiesz co to znaczy być obiektywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko się zgadza.Ciekawe jakie mają spalanie jednostki 1.2 montowane w Renault i Daci,o podwyższonych mocach w stosunku do Qqłki.

 

W ostatnim Motorze 20/2014 jest całkiem ciekawe porównanie downsizingu made in Nissan, Renault, Peugeot, Ford, VW i nawet BMWe...

Mowa tam też o 1.2DIG-T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, przeczytaj to co piszesz i odpowiedz sobie, czy aby rozumiesz co to znaczy być obiektywnym.

 

Tak,, przeczytalem to co napisalem  :thumbsup: ... I nadal uwazam, ze jestem obiektywny .. 

Malo tego.. Opowiem Tobie pewna historie.

 

Otoz pewnego dnia chlopaki z Nissana w przerwie obiadowej poszli do Mc Donalds, i w swojej szalonej tworczosci postanowili stworzyc na serwetce QQ II.. Jak postanowili, tak zrobili  :thumbsup: ,, I tak sie sprzeda, bo to przeciez nowy QQ  :)  ..

W konsekwencji auto wyglada srednio, za dwa lata bedzie juz niemodne i przestarzale z wygladu( pogadamy w 2016) .. A jesli ktorys z nowych nabywcow auta wchodzac do salonu padnie na kolanko mowiac - dziizzes,, to jest wlasnie to na co czekalem - poprosze o dokumentacje fotograficzna na priv :thumbsup:

Edytowane przez Lenka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 BMW seria 1 116i 1.6 116KM 2006r. 30 000km

bogdan2008-08-12

 

Ogólna ocena:  

 

8/10

 

tylko ten silnik :(

Opinia o układzie napędowym:

za maly silnik jak na 1,5tonowe auto

Opinia o komforcie:

jezdze tylko trasy, w 3misiace zrobilem 12tys km, fotele i zawias super

Opinia o nadwoziu:

to sportowe auto, cudow nie ma, w bagazniku mam subwoofer, oprocz niego wejdzie jeszcze chleb i tyle

Opinia o układzie jezdnym: 

parkuje sie super-ciezko do tylu - nic nie widac przez szybke, na sportowym zawieszeniu poprostu bajka

To tylko jedna z niewielu kiepskich opinii

A komfort to nie wszystko.

ładny, nowoczesny samochód, średnie koszty eksploatacyne, trudności jazdy zimą

Opinia o układzie napędowym:

 może należałoby oczekiwać lepszej kultury pracy silnika 

Opinia o układzie jezdnym: 

problemy pojawiają się zimą przy braku obciążenia tylnej osi /napęd na tył/ na śniegu lub śliskiej nawierzchni

A bardziej obiektywnie...

Z rozmowy dwóch policjantów podczas oględzin wypadku:

K***a,jak tak dalej pójdzie to przez tych debili (w BMW) drzew w Polsce zabraknie...

No koments.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Każde porównanie nie jest idealne i można się "czepiać"    Jest też tak ,że wszyscy staramy się by zakupione auto było naszym najlepszym  wyborem  i  dlatego jeśli ktoś krytykuje 'nasz wybór" staje się "nie obiektywny" ;). Nie zapominajmy jednak ,że Qq nie jest herosem wśród aut a tylko miejskim crossoverem i to z wieloma uwagami . Uważam ,że na średnie polskie możliwości (drogi,dochody etc.) jest to wybór "trafiony" co przekłada się w dużej sprzedaży.

Lenka

Twoje "możliwości" może są inne i możesz mieć taki osąd tylko słowa jakie dobierasz  ogólnie są kontrowersyjne a to sprowadza się do tego ,że ( w odczuciu niektórych ) oceny są subiektywne.

Mnie to nie przeszkadza i chętnie czytam każde uwagi gdyż planuje zakup Nowego Qq lecz po liftingu :).

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś się nie podoba auto to nie kupuje i tyle. Jeżeli ktoś krytykuje na tym forum Qq to powinien też być na innych forach i krytykować inne marki albo siedzieć na forum swojej ulubionej marki i tam ją chwalić albo bronić przed innymi którzy mają odmienne zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lenka - rozumiem że może Ci się nie podobać QQ II. Masz prawo mieć swoje zdanie.

Ale nie porównuj go do X1 pisząc że BMW to dopiero fura. Może i tak jest. Nie znam X1 ale zerknąłem tylko na cennik który rozpoczyna się od 120k zł za co dostajemy silnik benzynowy 150KM, napęd na tył, manualną klimatyzację, brak czujników cofania (opcja za 3200zł), nawigacji (opcja za 6900zł) i ksenonów (opcja za 3800zł).

Z tą cenę masz najwyższą wersję QQ z dieslem i 4x4 z wszystkim powyższym i wielu innymi pozycjami wyposażenia.

 

Jak kogoś nie stać na X1 (może i fajniejsze - nie wiem) to kupuje tańsze auto i też może być zadowolony, bo idąc Twoim tropem rozumowania zaraz znajdzie się ktoś kto powie że X1 to kupa a Land Rover Evoque to dopiero coś, tyle, że ten drugi kosztuje już 200kzł.

 

Mam wrażenie, że jesteś strasznie rozczarowany CVT i silnikiem 2.0 (sam wybrałeś takie rozwiązanie) i po prostu odtąd każdy Nissan to beznadzieja.

Edytowane przez Tomi_St
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś się nie podoba auto to nie kupuje i tyle. Jeżeli ktoś krytykuje na tym forum Qq to powinien też być na innych forach i krytykować inne marki albo siedzieć na forum swojej ulubionej marki i tam ją chwalić albo bronić przed innymi którzy mają odmienne zdanie

Na tym forum nie wolno krytykować??? Dlaczego, regulamin zabrania? A ja myślałem, że każdy ma prawo do wyrażania poglądów i oceny swojego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam wrażenie, że jesteś strasznie rozczarowany CVT i silnikiem 2.0 (sam wybrałeś takie rozwiązanie) i po prostu odtąd każdy Nissan to beznadzieja.

 

też tak myślę ,że 1 generacja QQ która kupił go rozczaqrowała i od tej pory jest "fee"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bambus jak najbardziej można krytykować i w moim poście nigdzie nie jest tak napisane że nie można.

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QQ II ładne auto,jedno z ładniejszych. Ale ze względu na silnik wybrałbym S-Crosa albo ASX,kolega ma 1,6 baaardzo oszczędny a przy tym tańszy. Diesla w ogóle nie biorę pod uwagę.

Edytowane przez porter59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pójdź do salonu, pojedź na jazdę próbną 1.2DiGT, potem S-Crossem 1.6  a wtedy napisz ponownie jakie wrażenia. Chyba sam będziesz zaskoczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociaż znam takich co kupili w ciemno i zostali zaskoczeni bardzo pozytywnie ta wersją 1.2DIG-T i teraz nie żałują :)  co bez jazdy testowej było zapewne bardzo trudną decyzją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porter,w zamyśle miałem kupno ASX,ale jak to mówią...nie zagadał do mnie,a szczególnie do mojej żonki :D

Qq jest o wiele ładniejszy i przytulniejszy od ASX a,ale to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociaż znam takich co kupili w ciemno i zostali zaskoczeni bardzo pozytywnie ta wersją 1.2DIG-T i teraz nie żałują :)  co bez jazdy testowej było zapewne bardzo trudną decyzją :)

:) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pójdź do salonu, pojedź na jazdę próbną 1.2DiGT, potem S-Crossem 1.6  a wtedy napisz ponownie jakie wrażenia. Chyba sam będziesz zaskoczony.

 

Wczoraj miałem okazję przejechać się 1.2 DIG-T Acenta +NC i S-Crossem 1.6 VVT 4WD M/T Premium Plus (samochody obciążone 4 dorosłymi osobami).

 

Jakiejś kolosalnej różnicy w mocy nie stwierdziłem. Suzuki zdecydowanie lepiej jechał w trybie sport, lepiej się go prowadziło (niestety nie ma nissana w benzynie z napędem 4x4).

W suzuki zdecydowanie lepiej pracowała skrzynia biegów, w nissanie to była jakaś porażka (strasznie ciężko chodziła - z tym że przy okazji innej jazdy, inną sztuką wszystko było ok, więc zakładam że to z tą konkretną sztuką było coś nie tak). 

 

Pasażerowie stwierdzili że wygodniej jechało się Nissanem, który wg nich lepiej tłumił nierówności i dziury, w Suzuki bardziej trzęsło :)

 

Poza tym w kolejnym salonie potwierdziło się info o dostępności benzyny 1.6, plus informacja że w lipcu będą wersje demo 1.6 w salonach do prezentacji i jazd testowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pójdź do salonu, pojedź na jazdę próbną 1.2DiGT, potem S-Crossem 1.6  a wtedy napisz ponownie jakie wrażenia. Chyba sam będziesz zaskoczony.

Chciałbym to przeczytać po 10-iu latach użytkowania auta.Wrażenia z jazdy próbnej idą cień jak trzeba wpakować kasę w remont silnika.Może się mylę ale 1,2 to trochę mało do tej masy,nawet z turbo.Dla mnie to lansowanie mody przez fabryki dla ukrywania cięcia kosztów produkcji. Przy czym zużycie paliwa znacząco nie maleje,a w trasie to nawet rośnie.Ale to tylko moje zdanie.Miałem okazję jeździć Primerą GT 2,0 150KM,na piątce pod sporą górkę potrafiła nabierać prędkości,a zużycie paliwa średnio ok 6L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy skłonność do myślenia stereotypami. A stereotyp  mówi im większy i cięższy silnik tym lepiej. A czasy się zmienają. Pojemność maleje, bo silniki są sprawniejsze. Pracują w innych cyklach, mają elektronicznie sterowane pompy oleju, turbiny ciągnące od stosunkowo małych obrotów i mechaniczne kompresory. Są wykonane z innych materiałów. Czas otworzyć umysły - idzie nowe ! :)

 

Czemy wszyscy idą w tym kierunku, skoro to takie beeeee ?. Bo to nie jest beeee, tylko to jest przyszłość. Kto zostanie z tyłu odpadnie z wyścigu. Sami zobaczycie, że za 10-15 lat silniki będą wielkości teczki lub szkolenego plecaka. I będą dobre ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...