manix Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Z większym ET trzeba uważać, mogą haczyć o zaciski. Ale można dać dystanse.Rozumię że dla obu szerokość felgi ta sama 7" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gsa Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Tak - szerokosc zostaje. W tym momencie siedza tam 7x18ET40. Zmierzylem najmnijesza odleglosc od felgi do zacisku - w tym momencie z przodu to 12mm (z tylu wiecej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Będzie po 5mm do środka więc skręć max i sprawdź jeszcze czy opona na pewno nie będzie wsadzić o nadkole ale nie sądzę. Zmniejszy Ci się jednak rozstaw kół na osi. Chyba że dasz dystanse po 5mm Masz kalkulator http://uniwers.vot.pl/et/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gsa Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Dzieki. Dystansow raczej nie bede zakladal. Predzej felgi wymienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacoob Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Forumowicze, tak czytam ten wątek, bo stoję przed wizją zakupu i nie wiem, co wybrać: 1. nowe felgi na zime i opony zimowe 2. aktualne felgi i nowe opony zimowe 3. aktualne felgi i opony całoroczne Z mojego pkt. widzenia opcja 3 byłaby dla mnie najmniej dotkliwa, jeśli chodzi o finanse. Opony 215/55 R18. Jak myślicie? Doradźcie proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Sam na całorocznych nie jeżdżę,ale mam kolegę ,który już od kilkunastu lat ujeżdża Andzię na całorocznych i sobie chwali.Wszystko zależy od tego jak dużo podróżujesz i gdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Wybór zależy od wielu czynników. Jeżeli mieszkasz "na nizinach" w mieście, w zimie nie jeździsz w trasy, a tym bardziej w góry, to optymalnym wyborem jest 3-ci wariant. Co do samych opon, to swego czasu jeden z kolegów polecał coś takiego http://logistykaopon.pl/p/77456-vredestein-quatrac-5-20550-r17-93-v-xl-c-c-2-70db ... i biorąc pod uwagę rankingi i opinie użytkowników, oraz relację cena / jakość, właśnie takie bym kupił. Twój rozmiar jak widzę = 487 zeta/szt. Co do dwuch pierwszych wariantów, to wszystko zależy jakie masz roczne przebiegi. Jeżeli jeździsz dużo i uznasz, że w ok. 7 lat zużyjesz opony, to rozsądnie byłoby mieć 2 oddzielne zestawy felg i opon na zimę i lato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacoob Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 dziękuję bardzo za odpowiedzi. Tak na prawdę to raczej wypady weekendowe (i wakacyjne) także nie są to jakieś niesamowicie wielkie i częste trasy (myślę, że średnio będzie 18k/rocznie przebiegu). Nawiasem mówiąc właśnie rozważałem Vredestein Quatrac 5 także Andrzej G rozwiałeś moje wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 ... dziękuję bardzo za odpowiedzi. Nawiasem mówiąc właśnie rozważałem Vredestein Quatrac 5 także Andrzej G rozwiałeś moje wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Jacob,skoro Andrzej pomógł i rozwiał Twoje wątpliwości to nie wstydź się dać mu punkcik,kliknij na tą zieloną strzałkę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Powoli zbliżam się do finału zimowych zakupów i wygląda to następująco: prawdopodobnie padnie na RIAL Kodiaq Graphite 6,5x16 5x114,3 ET 40 otwór centralny 66,1 Któreś z poniższych: - Nokian WR SUV 3 215/65 R16 102 H XL - Nokian WR D4 215/65 R16 102 H XL No i oczywiście czujniki ciśnienia z nakrętkami. PS W naszych QQ do felg są śruby czy nakrętki, bo różne wersje słyszałem, acz jeszcze nigdzie nie potwierdzałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klepa Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Śruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Dzięki, teraz mam jasność tematu Co do felg jeszcze wkręciły mi się takie: W sumie do białej perły z czarnym panoramicznym dachem fajnie by się komponowało, niż grafitowy, parę złotych więcej tylko. Racer Target Black... czytam o producencie, bo nie słyszałem szczególnie nic na jego temat wcześniej, może dlatego, że nigdy się nie interesowałem tym tematem, to jednak na no name nie wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esteban Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 (edytowane) Powoli zbliżam się do finału zimowych zakupów i wygląda to następująco: - Nokian WR SUV 3 215/65 R16 102 H XL - Nokian WR D4 215/65 R16 102 H XL Zanim kupisz poczytaj opinie i zobacz wyniki testów tych nokianów na blogu wulkanista.pl (Nokiany WR SUV3 są pierwsze od góry, a wr d4 całkiem na dole). Artykuły bardzo długie więc znajdź dobre 20-30 min. Jedne i drugie mają dobre oceny więc bez dokładniejszej analizy ciężo będzie wybrać lepszy model. Znając życie skończy się na rzucie monetą Edytowane 5 Września 2017 przez Esteban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackpazner Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Szybkie pytanie Przymierzam się do zakupu opon zimowych na felgi 18" i teraz jak mam rozumieć dane z Etykiety UE między oponami: Kleber 429zł/szt. Oszczędność: C Hamowanie: B Hałas: 69 dB https://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-krisalp-hp3-suv-215-55-r18-99-v-xl#151668850 Nokian WR SUV 3 638zł/szt. Oszczędność: C Hamowanie: C Hałas: 72 dB https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-suv-3-215-55-r18-95-h#124880301 Czy oznacza to, że opona 'premium' Nokian ma gorsze właściwości od Klebera i w dodatku jest droższa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo33 Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Tez właśnie zastanawiam się nad tymi Kleberami. Czy ktoś już zakupił. Jak się sprawują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esteban Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 (edytowane) Ogólnie Kleber Krisalp HP3 dostał gorszą notę niż Nokian wr suv 3 w rankingu tutaj: http://wulkanista.pl/kleber-krisalp-hp3/#ocena-parametrow Ale w tym rozmiarze 215/55 r18 jest oponą zdecydowanie lepszą, ma dożywotnią gwarancję, 3m krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni (przy prędkości 80km/h) oraz jest cichsza. Martwi mnie jednak jedna rzecz, bo obie te opony które wymieniłeś różnią się między sobą indeksami. Jedna jest 99V a druga 95H. Przecież to zupełnie inne prędkości i nośności. Nie można tak opon porównywać. Poza tym jak tak sobie przeglądnąłem ofertę do warte grzechu mogą być: - pirelli sottozero 3 oraz - hankook w320 Koszują one jednak dużo więcej niż wspomniany kleber. Edytowane 5 Września 2017 przez Esteban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackpazner Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Ogólnie Kleber Krisalp HP3 dostał gorszą notę niż Nokian wr suv 3 w rankingu tutaj: http://wulkanista.pl/kleber-krisalp-hp3/#ocena-parametrow Ale w tym rozmiarze 215/55 r18 jest oponą zdecydowanie lepszą, ma dożywotnią gwarancję, 3m krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni (przy prędkości 80km/h) oraz jest cichsza. Martwi mnie jednak jedna rzecz, bo obie te opony które wymieniłeś różnią się między sobą indeksami. Jedna jest 99V a druga 95H. Przecież to zupełnie inne prędkości i nośności. Nie można tak opon porównywać. Co z tego, że inna prędkość i nośność skoro obydwa typy pod tym względem nadają się do QQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baran Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Szybkie pytanie Przymierzam się do zakupu opon zimowych na felgi 18" i teraz jak mam rozumieć dane z Etykiety UE między oponami: Kleber 429zł/szt. Oszczędność: C Hamowanie: B Hałas: 69 dB https://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-krisalp-hp3-suv-215-55-r18-99-v-xl#151668850 Nokian WR SUV 3 638zł/szt. Oszczędność: C Hamowanie: C Hałas: 72 dB https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-suv-3-215-55-r18-95-h#124880301 Czy oznacza to, że opona 'premium' Nokian ma gorsze właściwości od Klebera i w dodatku jest droższa? Co do Nokianów, to mam dokładnie te, które przytoczyłeś. Złego słowa o nich nie mogę powiedzieć. Czy śnieg, lód, błoto, idą jak przeczinak w tokarce ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek1971 Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Co do Nokianów, to mam dokładnie te, które przytoczyłeś. Złego słowa o nich nie mogę powiedzieć. Czy śnieg, lód, błoto, idą jak przeczinak w tokarce ;-) Jeśli po lodzie idą jak przecinak,to chyba masz z kolcami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baran Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Jeśli po lodzie idą jak przecinak,to chyba masz z kolcami Nie przypominam sobie, abym miał je z kolcami. Poza tym u wulkanizatora pewnie powiedzieliby mi, gdyby miał opony niezgodne z polską juryzdykcją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Poza tym jak tak sobie przeglądnąłem ofertę do warte grzechu mogą być: - pirelli sottozero 3 oraz - hankook w320 Koszują one jednak dużo więcej niż wspomniany kleber. W ubiegłym roku, zgrzeszyłem i na X-trailu założyłem W320.... Gorszych zimówek nigdy nie miałem, jedyny i ogromny plus, są naprawdę ciche. Być może na innym typie auta ( nie SUV ), będą świetne, tutaj porażka. W międzyczasie chwilę jeździłem zastępczym Xem na Barumach. Głośne, toporne, brzydkie ( o ile ktoś zwraca na to uwagę kupując zimówki ), ale na śniegu i błocie pośniegowym, spełniały swoją rolę, zachowując się zdecydowanie lepiej niż droższe, wspomniane W320 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 Poza tym jak tak sobie przeglądnąłem ofertę do warte grzechu mogą być: - pirelli sottozero 3 oraz Tak jak pisałem wcześniej - mam je na samochodzie który ma prawie 400 koni i jestem naprawdę zadowolony - warte swojej ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 Kurcze, mam W320 i są spoko i rzeczywiście ciche.l świetne na mokrym (a taka u nas ostatnio zima) Ale Dunlopy czy Goodyeary to nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo33 Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 Wziąłem Klebery. Juz do mnie idą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.