Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony i felgi na zimę


Grigorij0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z większym ET trzeba uważać, mogą haczyć o zaciski.

Ale można dać dystanse.Rozumię że dla obu szerokość felgi ta sama 7"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - szerokosc zostaje. W tym momencie siedza tam 7x18ET40. Zmierzylem najmnijesza odleglosc od felgi do zacisku - w tym momencie z przodu to 12mm (z tylu wiecej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie po 5mm do środka więc skręć max i sprawdź jeszcze czy opona na pewno nie będzie wsadzić o nadkole ale nie sądzę. Zmniejszy Ci się jednak rozstaw kół na osi. Chyba że dasz dystanse po 5mm

Masz kalkulator

 

http://uniwers.vot.pl/et/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forumowicze, 

 

tak czytam ten wątek, bo stoję przed wizją zakupu i nie wiem, co wybrać:

 

1. nowe felgi na zime i opony zimowe

2. aktualne felgi i nowe opony zimowe

3. aktualne felgi i opony całoroczne 

 

Z mojego pkt. widzenia opcja 3 byłaby dla mnie najmniej dotkliwa, jeśli chodzi o finanse.

 

Opony 215/55 R18.

 

Jak myślicie? Doradźcie proszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam na całorocznych nie jeżdżę,ale mam kolegę ,który już od kilkunastu lat ujeżdża Andzię na całorocznych i sobie chwali.Wszystko zależy od tego jak dużo podróżujesz i gdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór zależy od wielu czynników.

Jeżeli mieszkasz "na nizinach" w mieście, w zimie nie jeździsz w trasy, a tym bardziej w góry, to optymalnym wyborem jest 3-ci wariant. Co do samych opon, to swego czasu jeden z kolegów polecał coś takiego

http://logistykaopon.pl/p/77456-vredestein-quatrac-5-20550-r17-93-v-xl-c-c-2-70db

... i biorąc pod uwagę rankingi i opinie użytkowników, oraz relację cena / jakość, właśnie takie bym kupił. Twój rozmiar jak widzę = 487 zeta/szt.

Co do dwuch pierwszych wariantów, to wszystko zależy jakie masz roczne przebiegi. Jeżeli jeździsz dużo i uznasz, że w ok. 7 lat zużyjesz opony, to rozsądnie byłoby mieć 2 oddzielne zestawy felg i opon na zimę i lato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Tak na prawdę to raczej wypady weekendowe (i wakacyjne) także nie są to jakieś niesamowicie wielkie i częste trasy (myślę, że średnio będzie 18k/rocznie przebiegu). 

Nawiasem mówiąc właśnie rozważałem Vredestein Quatrac 5 :) także Andrzej G rozwiałeś moje wątpliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacob,skoro Andrzej pomógł i rozwiał Twoje wątpliwości to nie wstydź się dać mu punkcik,kliknij na tą zieloną strzałkę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli zbliżam się do finału zimowych zakupów i wygląda to następująco:

 

prawdopodobnie padnie na RIAL Kodiaq Graphite 6,5x16 5x114,3 ET 40 otwór centralny 66,1

 

rial-kodiak-graphite-15010-f-f-l280-sk3.

 

Któreś z poniższych:

- Nokian WR SUV 3 215/65 R16 102 H XL 

- Nokian WR D4 215/65 R16 102 H XL

 

No i oczywiście czujniki ciśnienia z nakrętkami.

 

PS W naszych QQ do felg są śruby czy nakrętki, bo różne wersje słyszałem, acz jeszcze nigdzie nie potwierdzałem? :) 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, teraz mam jasność tematu  :wave:

 

Co do felg jeszcze wkręciły mi się takie:

 

racer-target-black-16544-f-f-l280-sk3.jp

 

W sumie do białej perły z czarnym panoramicznym dachem fajnie by się komponowało, niż grafitowy, parę złotych więcej tylko. Racer Target Black... czytam o producencie, bo nie słyszałem szczególnie nic na jego temat wcześniej, może dlatego, że nigdy się nie interesowałem tym tematem, to jednak na no name nie wygląda. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli zbliżam się do finału zimowych zakupów i wygląda to następująco:

 

- Nokian WR SUV 3 215/65 R16 102 H XL 

- Nokian WR D4 215/65 R16 102 H XL

 

 

Zanim kupisz poczytaj opinie i zobacz wyniki testów tych nokianów na blogu wulkanista.pl (Nokiany WR SUV3 są pierwsze od góry, a wr d4 całkiem na dole). Artykuły bardzo długie więc znajdź dobre 20-30 min. Jedne i drugie mają dobre oceny więc bez dokładniejszej analizy ciężo będzie wybrać lepszy model. Znając życie skończy się na rzucie monetą  :punk: 

Edytowane przez Esteban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie :) Przymierzam się do zakupu opon zimowych na felgi 18" i teraz jak mam rozumieć dane z Etykiety UE między oponami:

 

Kleber 429zł/szt. Oszczędność: C Hamowanie: B Hałas: 69 dB

https://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-krisalp-hp3-suv-215-55-r18-99-v-xl#151668850

 

Nokian WR SUV 3 638zł/szt. Oszczędność: C Hamowanie: C Hałas: 72 dB

https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-suv-3-215-55-r18-95-h#124880301

 

Czy oznacza to, że opona 'premium' Nokian ma gorsze właściwości od Klebera i w dodatku jest droższa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez właśnie zastanawiam się nad tymi Kleberami. Czy ktoś już zakupił. Jak się sprawują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie Kleber Krisalp HP3 dostał gorszą notę niż Nokian wr suv 3 w rankingu tutaj:

http://wulkanista.pl/kleber-krisalp-hp3/#ocena-parametrow

 

Ale w tym rozmiarze 215/55 r18 jest oponą zdecydowanie lepszą, ma dożywotnią gwarancję, 3m krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni (przy prędkości 80km/h) oraz jest cichsza. Martwi mnie jednak jedna rzecz, bo obie te opony które wymieniłeś różnią się między sobą indeksami. Jedna jest 99V a druga 95H. Przecież to zupełnie inne prędkości i nośności. Nie można tak opon porównywać.

 

Poza tym jak tak sobie przeglądnąłem ofertę do warte grzechu mogą być:

- pirelli sottozero 3 oraz

- hankook w320

 

Koszują one jednak dużo więcej niż wspomniany kleber. 

Edytowane przez Esteban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie Kleber Krisalp HP3 dostał gorszą notę niż Nokian wr suv 3 w rankingu tutaj:

http://wulkanista.pl/kleber-krisalp-hp3/#ocena-parametrow

 

Ale w tym rozmiarze 215/55 r18 jest oponą zdecydowanie lepszą, ma dożywotnią gwarancję, 3m krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni (przy prędkości 80km/h) oraz jest cichsza. Martwi mnie jednak jedna rzecz, bo obie te opony które wymieniłeś różnią się między sobą indeksami. Jedna jest 99V a druga 95H. Przecież to zupełnie inne prędkości i nośności. Nie można tak opon porównywać.

 

Co z tego, że inna prędkość i nośność skoro obydwa typy pod tym względem nadają się do QQ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie :) Przymierzam się do zakupu opon zimowych na felgi 18" i teraz jak mam rozumieć dane z Etykiety UE między oponami:

 

Kleber 429zł/szt. Oszczędność: C Hamowanie: B Hałas: 69 dB

https://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-krisalp-hp3-suv-215-55-r18-99-v-xl#151668850

 

Nokian WR SUV 3 638zł/szt. Oszczędność: C Hamowanie: C Hałas: 72 dB

https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-suv-3-215-55-r18-95-h#124880301

 

Czy oznacza to, że opona 'premium' Nokian ma gorsze właściwości od Klebera i w dodatku jest droższa?

Co do Nokianów, to mam dokładnie te, które przytoczyłeś. Złego słowa o nich nie mogę powiedzieć. Czy śnieg, lód, błoto, idą jak przeczinak w tokarce ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Nokianów, to mam dokładnie te, które przytoczyłeś. Złego słowa o nich nie mogę powiedzieć. Czy śnieg, lód, błoto, idą jak przeczinak w tokarce ;-)

Jeśli po lodzie idą jak przecinak,to chyba masz z kolcami :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po lodzie idą jak przecinak,to chyba masz z kolcami :whistle:

Nie przypominam sobie, abym miał je z kolcami. Poza tym u wulkanizatora pewnie powiedzieliby mi, gdyby miał opony niezgodne z polską juryzdykcją :shifty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym jak tak sobie przeglądnąłem ofertę do warte grzechu mogą być:

- pirelli sottozero 3 oraz

- hankook w320

 

Koszują one jednak dużo więcej niż wspomniany kleber.

W ubiegłym roku, zgrzeszyłem i na X-trailu założyłem W320.... Gorszych zimówek nigdy nie miałem, jedyny i ogromny plus, są naprawdę ciche. Być może na innym typie auta ( nie SUV ), będą świetne, tutaj porażka.

W międzyczasie chwilę jeździłem zastępczym Xem na Barumach. Głośne, toporne, brzydkie ( o ile ktoś zwraca na to uwagę kupując zimówki ), ale na śniegu i błocie pośniegowym, spełniały swoją rolę, zachowując się zdecydowanie lepiej niż droższe, wspomniane W320

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Poza tym jak tak sobie przeglądnąłem ofertę do warte grzechu mogą być:

- pirelli sottozero 3 oraz

 

Tak jak pisałem wcześniej - mam je na samochodzie który ma prawie 400 koni i jestem naprawdę zadowolony - warte swojej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, mam W320 i są spoko i rzeczywiście ciche.l świetne na mokrym (a taka u nas ostatnio zima)

Ale Dunlopy czy Goodyeary to nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem Klebery. Juz do mnie idą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...