Gość Andrzej G Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 17 minut temu, raf89 napisał: Od jakiego poziomu powinienem się martwić? Wszystko zależy od tego, co się działo z autem w okresie poprzedzającym. Jeżeli stało na dworze przez tydzień z włączonym AA, czy wideorejestratorem, wcześniej nie było dłuższej trasy w trakcie której aku by się podładował, to taka sytuacja jest normalna. Jeżeli trochę bardziej opiszesz w/w kwestie, wtedy możesz liczyć na rzeczową odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raf89 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 Auto stało 24 godziny nieużywane. Pod zapalniczke cały czas podpięty woltomierz w tym czasie (ale ile to moze "brać"? -bez przesady) Oczywiście składanie lusterek przed uruchomieniem pewnie trochę też bierze. Moje jeżdżęnie to niestety najczęsciej sklep 1-2 km i powrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 Martwić się będziesz, gdy nie będzie odpalał. Mała benzyna nie potrzebuje dużo prądu przy odpalaniu, więc jak akumulator się nie uszkodzi od napięcia poniżej 9-10V, to będzie tak dogorywał dość długo. Aku jest przewymiarowany, więc nawet jak pojemność spadnie do połowy i tak będzie odpalał. Miałem podobnie w J110 1.6Pb i prawie 7 lat tak wytrzymał, aż do sprzedaży, więc może i więcej. Obecnie mam podobnie już 5 lat w J11 1.2Pb. Wedle starszych prawideł, napięcie poniżej 12V na aku świadczy o awarii systemu ładowania albo umierającym Aku. Jednak nowoczesne systemy ładowania inaczej eksploatują nowoczesne aku. Pojedź w 2-3 dłuższe trasy (chodzi o to, aby system ładowania stwierdził, że trzeba aku doładować) lub podłącz pod mądrzejszy prostownik. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 1 godzinę temu, raf89 napisał: Moje jeżdżęnie to niestety najczęsciej sklep 1-2 km i powrót. No to już masz odpowiedź na swoje pytanie. Przy takiej eksploatacji prądnica nie zdąży doładować tego co zużyłeś przy uruchamianiu. Jedyna rada, to jak wspomniał kolega aquariusmax 52 minuty temu, aquariusmax napisał: Pojedź w 2-3 dłuższe trasy (chodzi o to, aby system ładowania stwierdził, że trzeba aku doładować) lub podłącz pod mądrzejszy prostownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raf89 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 No tyko czy przekręcać ten czujnik czy jeszcze sobie darować aż do pierwszej awarii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 (edytowane) Jak masz aku na gwarancji, to czekaj do pierwszej lawety i wymiany aku na koszt Nissana. Jak masz po gwarancji, to czym prędzej doładuj lub/i przekręć czujnik (albo zastosuj opisywanym wcześniej układ wymuszający ładowanie). No chyba, że jedziesz w Alpy na Sylwestra i doładujesz po drodze. Edytowane 27 Grudnia 2022 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 6 godzin temu, raf89 napisał: No tyko czy przekręcać ten czujnik czy jeszcze sobie darować aż do pierwszej awarii... Tak jak pisał przedmówca...jak masz auto na gwarancji to czekaj,oby nie do końca gwarancji.Jeżeli aku był wymieniony na gwarancji,to jego ochrona działa tylko do końca gwarancji samochodu!.Ja ze swej strony polecam układ Duncho.Troszkę roboty -zabawy jest ,ale efekt w ładowaniu jest super.Chyba nikt na tym forum tego układu nie zastosował,a szkoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raf89 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 Teraz leci ta gwarancja 2 lata dodatkowe. Wiecie może czy na tej dodatkowej 2 letniej aku jest objęty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 Chyba nie ,ale mogę się mylić Jak kupowałeś samochód to powinieneś dostać rozpiskę od sprzedającego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raf89 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 (edytowane) Wyszukałem to w internecie - nie pokrywa akumulatora. Więc w moim przypadku lepiej będzie działać profilaktycznie. Edytowane 27 Grudnia 2022 przez raf89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 Mi padł akumulator w 4 roku, w czasie trwania dodatkowej gwarancji, a raczej to ubezpieczenie i nie objęło. Reanimowany był przeze mnie, ale to był już trup. Pięknie to obliczone swoją drogą przez producenta, musiał paść po. Żywotność akumulatora w QQ to też mało śmieszny żart, ekologia, a raczej modna zabawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2022 4 godziny temu, raf89 napisał: Teraz leci ta gwarancja 2 lata dodatkowe. Wiecie może czy na tej dodatkowej 2 letniej aku jest objęty? TUTAJ trochę konkretów odnośnie rozszerzonej gwarancji Nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2022 15 godzin temu, JACKO29 napisał: Tak jak pisał przedmówca...jak masz auto na gwarancji to czekaj,oby nie do końca gwarancji.Jeżeli aku był wymieniony na gwarancji,to jego ochrona działa tylko do końca gwarancji samochodu!.Ja ze swej strony polecam układ Duncho.Troszkę roboty -zabawy jest ,ale efekt w ładowaniu jest super.Chyba nikt na tym forum tego układu nie zastosował,a szkoda. Ja mam ten układ od ponad pięciu lat i nie muszę doładowywać aku przy jeździe 90% wokół komina. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2022 (edytowane) Godzinę temu, tz1609 napisał: Ja mam ten układ od ponad pięciu lat i nie muszę doładowywać aku Ja mam przekręcony czujnik i też 90% miasto 7-15 km i nie doładowuję prostownikiem, choć napięcie oscyluje wokół 12V z rana (jeżdżę średnio co 3 dni). Edytowane 28 Grudnia 2022 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2022 Przekrecenie czujnika wylacza grzanie swiec zarowych, przynajmniej u mnie, juz otym pisalam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2022 (edytowane) 2 godziny temu, monika99 napisał: Przekrecenie czujnika wylacza grzanie swiec zarowych Czyli jak otworzysz maskę, to nie da się odpalić Nissana ON? To jak serwisy odpalają, serwisują, testują? Wachlują maską i nie widzą co i jak w silniku, czy wtedy trzymają ręcznie czujnik maski wciśnięty? Edytowane 28 Grudnia 2022 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2022 Tz...no toś mnie zaimponował! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2022 Jestem teraz poza domem z autem służbowym i nie jest to Qashqai, ale niech ktoś sprawdzi, czy stojąc na luzie przy otwartej masce (lub obróconym czujniku maski) można wkręcić silnik na ponad 3000 obrotów. Bo normalnie nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2022 (edytowane) 2 godziny temu, Robert_B napisał: czy stojąc na luzie przy otwartej masce (lub obróconym czujniku maski) można wkręcić silnik na ponad 3000 obrotów. Bo normalnie nie można. U mnie w QQ 1.2 2018 nie ma nigdy żadnej blokady obrotów. Jeśli byłaby blokada, to przy przekręceniu czujnika maski nie dałoby się normalnie używać auta. Faktycznie niektóre nowsze auta mają taką blokadę na luzie, co jest niedobre, bo też utrudnia serwisowanie/diagnozowanie/przepalanie, co może być szkodliwe dla nowoczesnego silnika, ale pewnie chodziło o ekologię i hałas pod blokiem (wtedy podejrzewam, że jest specjalny tryb serwisowy). Edytowane 28 Grudnia 2022 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 29 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2022 1,5 dci- 2019 na luzie nie podkręcisz powyżej 3000, przy otwartej masce nie próbowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 29 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2022 Według mnie przy nieprzekręconym czujniku otwarcia maski (czyli standardowo jak z fabryki) nie można wkręcić silnika na luzie na postoju powyżej 3000 obrotów, a przy otwartej masce (przekręconym czujniku) już tak. Podobno komputer przełącza się przy otwartej masce w tryb dla serwisu. Jutro wieczorem wracam do domu to już sam sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 30 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2022 Ja kiedyś spotkałem się z sytuacją w innym samochodzie, że na włączonym biegu ale wciśniętym sprzęgle nie można było przekroczyć coś koło 3 tyś obrotów i tu chyba jest to jakby wsparcie kierowcy ponieważ ruszanie z wyższych obrotów i tak nie ma sensu - następuje poślizg. Natomiast w temacie ciekawostek dotyczących ładowania zamieszczam filmik jak to jest w innym japończyku https://www.youtube.com/watch?v=dT7NUulrwF8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 30 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2022 Przekręcenie czujnika maski powinno być opisane w instrukcji jako "bardzo polecane". Nie wiem czemu tego nie ma. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 30 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2022 czy w zakresie przeróbek (czujnik maski) nie warto zastanowić się, co będzie, gdy dojdzie np. do samozapłonu? Biegły sądowy jak coś takiego stwierdzi, a wokół popalone inne auta, a co gorzej utrata zdrowia (życia) - pozamiatane. Nie będzie dociekań, czy to czujnik maski, czy inna wtyczka/przełącznik. Nie będzie czasu na tłumaczenia, podejście będzie zapewniam, zerojedynkowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 30 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2022 W których samochodach adaptacja akumulatora po wymianie jest konieczna https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/wymiana-akumulatora-w-aucie-z-systemem-start-stop-czy-adaptacja-akumulatora-jest/3xsrs8j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.