eszi Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 wziąłem te gówniane opony może będą dobre: brak kasy i myślenia http://www.opony.com/opony/45483_vredestein_snowtrac_2.html kupiłes bardzo dobre opony, dobrej marki. Ja osobiscie polecam Sava Eskimo 3 185/65/15 mam je i po pierwszym sezonie oceniam na 5+ w stosunku jakość/cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefino Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Co możecie powiedzieć o amerykańskiej marce BFGoodrich?? są warte polecenia- chodzi mi o samą markę bo muszę kupić 4 letnie gumy i z tego co słyszałem ta marka to doskonały stosunek cena/jakość. Proszę o radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaher Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 W poprzednim autku jeździłem na BFGoodrich'ach. Ciche, bez szumów, na wodę mogłyby być trochę lepsze. W tych samych pieniądzach masz Klebery Dynaxery HP2. Ja chwalę, jedzie się jak po szynach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldemas1 Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Witam , czy opony o tym oznaczeniu 82 T wystarczą do nissana almery 1,4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaher Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Wystarczą, ale proponuję współczynnik prędkości wyższy H lub nawet V. Nie chodzi o rozwijanie "wspaniałych " prędkości, tylko opony z wyższymi współczynnikami są niewiele droższe, a mają wzmocnione oploty boczne (tzn. sa bezpieczniejsze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pixel200 Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Witam doświadczonych użytkowników Nissana Mam pytanie czy rozmiar opon 195/65r15 zmieści się do mojej Primerki opony były używane w moim poprzednim aucie przez 4 sezony zimowe, ale przejechałem na nich łącznie ok.15000 km, tkże sa poprostu lekko starte, szkoda mi je sprzedawać i kupować inne , ale czy nie będzie problemów w mojej primerce. Wiem że rozmiar powinien być 195/60r15 ale są troszke starte czyli wyskość nie jest już orginalna , jaka nie wiem. Moja Primerka to kombi z dieslem z 2000r, zawieszenie jest ok, amortyzatory są idelane. Z góry dziękuje za podzielenie się swoim doświadczeniem. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macig7 Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 wziąłem te gówniane opony może będą dobre: brak kasy i myślenia http://www.opony.com/opony/45483_vredestein_snowtrac_2.html kupiłes bardzo dobre opony, dobrej marki. Ja osobiscie polecam Sava Eskimo 3 185/65/15 mam je i po pierwszym sezonie oceniam na 5+ w stosunku jakość/cena cześć , ja mam teraz letnie opony 185/65/r15 ,i na zimę chcę założyć o tym samym rozmiarze , czy myślicie że to może tak być , nie będą za duże ? chce je założyć na felgi 15x6J.CHx45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 ja mam teraz letnie opony 185/65/r15 ,i na zimę chcę założyć o tym samym rozmiarze , czy myślicie że to może tak być , nie będą za duże ? chce je założyć na felgi 15x6J.CHx45 skąd taki pomysł że będą za duże skoro letnie pasóją to są standardowe opony primery ja śmigam na takich zimówkach i bardzo je chwale ciche dobrze trzymają i super hamują polecam http://opony.interia.pl/producent1.asp?lin...odel=WINTERHAWK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macig7 Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Moje wątpliwości wynikają jedynie z tego ,że wiele osób sureguje jednak zimówki o niższym profilu (60-tki , a nawet 50-tki zamiast 65) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Na zime mozna zalozyc opony wezsze ale zeby nizsze to pierwsze slysze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smeru Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Ja to słyszałem że jak już to na zimę mogą być wyższe. Niższe odradzam, bo podwozie będzie niżej i łatwiej w coś przywalić, a nasze drogi jakie są wiadomo. W koleinach śniegowych na bocznej drodze za pług się robi na niższych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Na zime mozna zalozyc opony wezsze ale zeby nizsze to pierwsze slysze. Jezeli wezsze to i nizsze, profil jest zalezny od szerokosci. Jezeli zalozymy opony tylko wezsze o takim samym profilu to obwód opony bedzie mniejszy. Dlatego przy zmniejszeniu szerokosci profil powinien byc wiekszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Moje wątpliwości wynikają jedynie z tego ,że wiele osób sureguje jednak zimówki o niższym profilu (60-tki , a nawet 50-tki zamiast 65) Widze że pomyliłeś profil opony z jej szerokością bo na zime można założyć węższe opony po to by np. je lepiej dociążyć ale nie o niższym profilu wręcz odwrotnie większy w zime jest lepszy... przykład 175/70 zastępójesz 155/80 natomiast 185/65 nie ma czym specjalnie zastąpić i zimówki kup w takim właśnie rozmiaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Ja właśnie zamówiłem Goodyear Ultra Grip 7+ 4 szt. na odnowione wypiaskowane i pomalowane stalowe felgi Zamówiłem właśnie je, bo wcześniejszy model tych opon czyli Goodyear Ultra Grip 7 został wybrany przez ADAC jako najlepsza opona zimowa - chyba ze 2 lub 3 lata temu. Letnie też mam GoddYear'y i jestem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Jezeli wezsze to i nizsze, profil jest zalezny od szerokosci. Tak wiem o tym. Chodzilo mi tylko o to, ze nie zmniejsza sie profilu tylko szerokosc. W swoim straym aucie mialem na lato 185/65/14 (pozniej bylo 205/45/16 ) a na zime 175/70/14. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 W zeszłym sezonie o ile sie dosyc dobrze orientowalem jednymi z najlepszych opon letnich byly Pirelli (czego nie mozna powiedziec o zimowych). Natomast na zime to juz niema mocnych ale pionierami sa Winter Continetal oraz Michelin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Witam, nie wiem, czy tu można nowy temat założyć, nie znalazłem, więc piszę tu. Mam opony 185/65/R14 (letnie) i zastanawiam się nad zimówkami, ale rodzi się pytanie, jaki rozmiar. Poczytałem forum, i generalnie zaleca się węższe, ale czy np 175/65R14 czy jednak 175/70R14, bo oponka węższa, to profil powinien być wyższy. Proszę o podanie profili opon o rozmiarze 175, które będą pasowały. Czy może w tej szerokości będą pasowały tylko 175/70R14, jak proponuje dylson? Ps. Wiem, ze każdy poleci inne, ale napiszcie tylko, czy Nokiany po jakieś 170 zł/szt. z Allegro to dobry wybór (zimówki). Pozdrawiam nissanmaniaków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sauron9 Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melo Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Szukał bym na twoim miejscu opon w takim samym rozmiarze jak masz letnie opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Dzięki sauron9, przydało się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Jezeli chcesz koniecznie 175 to tylko 175/70/14, ale ja podobnie jak Melo radzilbym zalozyc opony w tym samym rozmiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Sportowcy na wyscigi zimowe zakladaja opony jak najwezsze, nawet ok.145mm i jest to podyktowane tym ze im wezsza opona tym wiekszy nacisk najednostke powierzchni, jednak tym mniejsza powierzchnia (niebardzo rozumiem te dwie analogie bo sa sprzeczne ze soba) ale na pewneo na zime nie warto zakladac szerszych opon niz na lato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sauron9 Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 niebardzo rozumiem te dwie analogie bo sa sprzeczne ze soba Chodzi chyba o to, że suma sumarum wychodzi na plus, czyli więcej jest korzyści ze zwiększonego tarcia z racji większego nacisku na jednostkę powierzchni niż ze zmniejszonego tarcia z racji zmniejszonej powierzchni styku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 niebardzo rozumiem te dwie analogie bo sa sprzeczne ze soba Chodzi chyba o to, że suma sumarum wychodzi na plus, czyli więcej jest korzyści ze zwiększonego tarcia z racji większego nacisku na jednostkę powierzchni niż ze zmniejszonego tarcia z racji zmniejszonej powierzchni styku. Witam Wyjaśnienie jest proste. Nie chodzi o tarcie, ale o nacisk na powierzchnię. Im większa siła nacisku np. kg na jednostkę powierzchni tym lepsze "wgzyzanie" się bieznika w np. ubity śnieg. Odwrotnie niż np. przy ratrakach, które na stokach narciarskich mają ubijać śnieg, czyli poruszać się po jego powierzchni, a nie zapadać w nim. W tych pojazdach gąsiennice są nadzwyczaj szerokie w celu zmniejszenia siły nacisku na podłoże. Ponadto opony węższe lepiej odprowadzają wodę i błoto w trakcie jazdy niż opony szersze o takim samym bieżniku. Porównaj jazdę w koleinach napełnionych wodą na takich samych oponach ale jednych węższych, a drugich szerszych. Różnice są znaczące. To tyle w kwestii wyjaśnienia. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sauron9 Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Im większa siła nacisku np. kg na jednostkę powierzchni tym lepsze "wgzyzanie" się bieznika w np. ubity śnieg A to właśnie powoduje większe tarcie, co przesądza o przyczepności. Większe tarcie = większa przyczepność. A co w lecie? Dlaczego szersza opona lepiej się trzyma drogi niż węższa? Właśnie z tego powodu. Czysta fizyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.