Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju silnik 1.2 DiG-T


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, karibox1 napisał:

Nudno tu na qaszkaju to popisałem trochę. Szanujcie, że mi się chciało.

Jakby Ci się chciało to napisz jeszcze na Pulsarowskim bo tam to dopiero postojowe jest :)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravvsebb napisał:

Jest nasączony ale w każdym z silnikiem 1,2 czy tylko w QQ? Pytam bo mój w serwisie był serwisowany a f.p. na suchy wyglądał..

Serwisy, nawet autoryzowane wkładają co mają na stanie, nawet filtry blue print.

Oryginalny, na pierwszy montaż, do silników 1.2 t-dig i 1.2 tce jest firmy ROKI. Jest zielony i nasączony. Chyba także firmy MANN, taki zielony, też jest nasączony. Filtr nasączony jest zalecany do silników z turbo, nie mylić z filtrem mokrym.

No ale jak ktoś nosi cztery paski na dresie, to co może wiedzieć o oryginałach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój oryginalnie jest żółty, w czarnym plastiku

Godzinę temu, kravvsebb napisał:

Jakby Ci się chciało to napisz jeszcze na Pulsarowskim bo tam to dopiero postojowe jest :)...

Już mi się raczej odechciało. Wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 8.04.2015 o 19:26, JACKO29 napisał:

Aby wymienić olej w J11 1.2 należy zdjąć osłonę dolną jednostki napędowej.Jest mocowana w całości na kołkach rozprężnych i na 4-ch śrubach na kluczyk 10 do zderzaka.

Z tyłu misy jest śruba na klucz kwadratowy 10x10,odkręcamy i spuszczamy olej.Aby lepiej schodziło odkręcamy wcześniej korek zalewowy na silniku.

Obok misy pod silnikiem jest zabudowany filtr.Przykryty jest pokrywą średnicy ok 100mm odkręcaną na klucz 27.

Po odkręceniu wyjąć filtr,jest osadzony na delikatny wcisk.Wymienić należy również uszczelkę gumową(oring),na pokrywce.

Montaż w odwrotnej kolejności.Do silnika wchodzi ok 4.7L oleju.

Chce tylko zaznaczyć że do korka spustu oleju może też być kwadrat 8x8 . Tak było w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do odkręcania korka używam klamki od drzwi wewnętrznych. Pręt łączący klamki ma dokładnie wymiar korka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witajcie,

coś wątek umarł (może nikt oleju ostatnio nie zmienia) więc ja je trochę rozruszam.

Dzisiaj po raz kolejny wymiana oleju mi przyszła (wychodzi, że co pół roku). Tak naprawdę nabiłem tylko 13 500 km, ale już nic na dolewki nie miałem, więc uznałem, że lepiej kupić wszystko, zalać i mieć spokój.

No i noc z soboty na niedzielę i niedzielny poranek miałem bardzo zamyślony, bo brat i kolega mi zasugerował, żeby zrobić płukankę. Uznałem, że czemu nie ale problem polegał na tym czym mieliśmy ją zrobić.

Jako produkt do płukania użyliśmy bardzo popularnego na rynku, ale bardzo rzadko używanego jako płukanka produktu firmy LOTOS o skróconej nazwie ON.

W przeciwieństwie do nafty, produkt ten wlewa się dopiero po spuszczeniu całego oleju, po czym odpala się auto na 10 minut i spuszcza zawartość układu olejowego. Tak też zrobiłem, nie ukrywam, że po 1. to było najdłuższe 10 minut w moim życiu, a po drugie świeżo po odpaleniu samochodu odruchowo się odsunąłem, żeby nie oberwać jakąś pozostałością eksplozji silnika. I co?

I NIC!!! Silnik chodził normalnie, żadnych grzechotów, żadnego wahania obrotów nic. Za to jak spuściliśmy płukankę to się okazało, że z żółtej czystej zrobiła się czarna (co prawda bez szlamów i farfocli, ale to tylko 135 000 km). Może więc pogłoski o używaniu ON do płukania to nie jest tylko miejska legenda?

Teraz epilog bo zapomniałbym o najważniejszym czyli jaki olej. Po ostatnim doświadczeniu z Lotosem Synthetic Plus 5w/40 (wzrost zużycia do 0,33 z 0,25) uległem euforii forum alfaholików i zalałem Specola Gold 5W/40.

Teraz pewnie jakieś dwa tysiące km czekania, żeby zobaczyć czy ten popularny rynkowy produkt jakoś wpłynął na poziom oleju w silniku i czy po Specolu widać jakieś zmiany.

 

Edytowane przez kravvsebb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio szukając czegoś w instrukcji znalazłem taką ciekawostkę - jaki macie bagnet oleju?

Taki?

miarka.thumb.jpg.786e6b973ea4cd767daa5f99b0e7754e.jpg

Bo instrukcja mówi, że to bagnet (C) do R9M a do HRA2DDT powinien być inny (B) :huh:

Zakładam, że panowie serwisanci podczas 5 wizyt zauważyliby, jeżeli jest nie taki jak ma być.

 

instrukcja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

W sobotę pierwszy raz robiłem wymianę oleju na Specolu. Oczywiście z zastosowaniem płukanki ON marki Lotos.

I powiem Wam, że płukanka po spuszczeniu była jeszcze czarniejsza i gęstsza niż 15 000 km temu. Olej też jakby ciemniejszy. 

Powyższe musi chyba oznaczać że plotki o wysokiej klasie i przydatności oleju z Chorzowa nie są przesadzone. Żeby nie było wątpliwości zalany również jest Specol Gold 5w 40 w parze z Filtronem.

Edytowane przez kravvsebb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden minus. po spuszczeniu oleju pozostaje około 1 litr w silniku. Używając płukankę zostanie ona częściowo w silniku po zlaniu oleju. Po wlaniu świeżego pozostanie 1 litr miksu z płukanką. Ja wymieniam olej co 10-12tyś. bez płukanek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, krzysrob napisał:

Jest jeden minus. po spuszczeniu oleju pozostaje około 1 litr w silniku.

Nie wiem, czy pozostaje aż litr, bo producent pisze o pojemności układu 4,7 l (nie wiem, czy z filtrem), a na wymianę wchodzi 4,5 l (0,5 l zostaje). Pomijam kwestię zużywania oleju, bo pewnie większość uzupełnia, jakby co,

Podejrzewam, że producent (marka) oleju ma dużo mniejszy wpływ na silnik niż specyfika jazdy, przyzwyczajenie kierowcy, rodzaj trasy, itd.

Przecież oficjalnie nie sprzedaje się badziewia, kupujemy markowe produkty spełniające normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krzysrob napisał:

Jest jeden minus. po spuszczeniu oleju pozostaje około 1 litr w silniku. Używając płukankę zostanie ona częściowo w silniku po zlaniu oleju. Po wlaniu świeżego pozostanie 1 litr miksu z płukanką. Ja wymieniam olej co 10-12tyś. bez płukanek.

Masz rację. Ja też długi czas płukanek nie używałem, ale po oglądaniu paru kanałów yb doszedłem do wniosku, że warto poeksperymentować. A nuż może zużycie oleju mi spadnie po tym płukaniu. U mnie litr chyba nie został bo po wlaniu 4 litrów miałem na bagnecie na minimum więc ponad połówkę dolać jeszcze musiałem.

 

26 minut temu, aquariusmax napisał:

Nie wiem, czy pozostaje aż litr, bo producent pisze o pojemności układu 4,7 l (nie wiem, czy z filtrem), a na wymianę wchodzi 4,5 l (0,5 l zostaje). Pomijam kwestię zużywania oleju, bo pewnie większość uzupełnia, jakby co,

Podejrzewam, że producent (marka) oleju ma dużo mniejszy wpływ na silnik niż specyfika jazdy, przyzwyczajenie kierowcy, rodzaj trasy, itd.

Przecież oficjalnie nie sprzedaje się badziewia, kupujemy markowe produkty spełniające normy.

Święta prawda, równie dobrze to że płukanka po spuszczeniu była jakby bardziej ciemna i bardziej gęsta może być moim subiektywnym odczuciem lub też splotem innych okoliczności. Moje zdanie na temat oleju jest takie jak Twoje, jedyne co to pilnować klasy jakości (czyli jak A4 to nie C3 i odwrotnie) no i nie kupować wyjątkowo tanich okazji bo można się przejechać jak kiedyś na Castrolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2020 o 19:52, Franek2000 napisał:

Bo instrukcja mówi, że to bagnet (C) do R9M a do HRA2DDT powinien być inny (B)

Z tego wniosek, że nie tylko w QQ-łkach, ale też w Pulsarach "uszczęśliwili" nas tym badziewnym "C", na którym trzeba się nieźle nagimnastykować, by coś odczytać.
W ostatnim czasie kolega JACKO29 podpowiedział mi, by końcówkę pomiarową "zmatowić" gruboziarnistym papierem ściernym (szlifujemy w poprzek bagnetu). Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej G napisał:

Z tego wniosek, że nie tylko w QQ-łkach, ale też w Pulsarach "uszczęśliwili" nas tym badziewnym "C", na którym trzeba się nieźle nagimnastykować, by coś odczytać.

Ja w Pulsarse też mam taki bagnet, ale ja jestem daleki od potępiania go w czambuł bo poziom oleju widzę bez problemu. W ten weekend miałem problem ze sprawdzeniem czy wystarczająco przy wymianie wlałem dlatego poczekałem do następnego dnia. Ale mogło to wynikać po 1. Z tego że byłem po 4 piwach a po drugie ściemniało się a ja nie mam światła w garażu.

9 godzin temu, aquariusmax napisał:

Podejrzewam, że producent (marka) oleju ma dużo mniejszy wpływ na silnik niż specyfika jazdy, przyzwyczajenie kierowcy, rodzaj trasy, itd.

Jest jeden wyjątek jeśli chodzi o korelację marki z jakością. Wcale nie Millera. Miałem na myśli słynne Xado, o którym się mówi że zwłaszcza jako rewitalizer czyni cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,
przeanalizowałem wasze posty w tym temacie i zauważyłem że często polecacie olej firmy elf. Zacząłem też szukać ofert tego oleju i natrafiłem na kilka rodzajów oleju elf 5W30 (5W30 poleciło mi ASO):
https://intercars.pl/produkty/1217833-olej-elf-evolution-900-did-5w30-1-litr
https://intercars.pl/produkty/1227635-olej-elf-evolution-900-sxr-5w30-1-litr
https://intercars.pl/produkty/1227639-olej-elf-evolution-fulltech-fe-5w30-1-litr
https://intercars.pl/produkty/1363082-olej-elf-evolution-fulltech-msx-5w30-1-litr

Który z nich będzie najodpowiedniejszy do Qashqaia 1.2 DiG-T? Z góry przepraszam za może aż tak proste co dla niektórych pytanie, ale jestem w tym zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
19 minut temu, Jarek606 napisał:

Zacząłem też szukać ofert tego oleju i natrafiłem na kilka rodzajów oleju elf 5W30 (5W30 poleciło mi ASO)

Nie wiem jaki olej masz zalecany w instrukcji którą dostałeś przy zakupie auta i na jakiej podstawie ASO Ci podało właśnie takie konkretnie parametry oleju, bo w Pulsarze z identycznym silnikiem (1.2 Dig-t) mam w książce zalecany 5W40 i to o konkretnej specyfikacji:

ACEA A3/B4, API SN/CF

W ASO polecono mi 2 rodzaje oleju - oba w pełni zgodne ze specyfikacją ze specyfikacją podaną w książce Pulsara:

OLEJ ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40

MOTUL 8100 X-CESS 5W40

Oba w zbliżonej i przyswajalnej cenie. Ja używam w/w Elfa. Kupuję w 5 litrowych bańkach, bo to w sam raz na pojedynczą wymianę i jeszcze w granicach 0,5 ltr. zostaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej G napisał:

Nie wiem jaki olej masz zalecany w instrukcji którą dostałeś przy zakupie auta i na jakiej podstawie ASO Ci podało właśnie takie konkretnie parametry oleju, bo w Pulsarze z identycznym silnikiem (1.2 Dig-t) mam w książce zalecany 5W40 i to o konkretnej specyfikacji:

ACEA A3/B4, API SN/CF

W ASO polecono mi 2 rodzaje oleju - oba w pełni zgodne ze specyfikacją ze specyfikacją podaną w książce Pulsara:

OLEJ ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40

MOTUL 8100 X-CESS 5W40

Oba w zbliżonej i przyswajalnej cenie. Ja używam w/w Elfa. Kupuję w 5 litrowych bańkach, bo to w sam raz na pojedynczą wymianę i jeszcze w granicach 0,5 ltr. zostaje.

 

Nawet przy przeglądzie taki mi zalali, widać na fakturze której kawałek załączam poniżej.

IMG_1750.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Na to co Ci zalali w ASO nie mam wpływu, ale masz książkę i tam łatwo sprawdzisz jaki olej zaleca Nissan do Twojego silnika. Pozostaje Ci tylko sprawdzić, czy zalali Ci zgodny ze specyfikacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Andrzej G napisał:

Na to co Ci zalali w ASO nie mam wpływu, ale masz książkę i tam łatwo sprawdzisz jaki olej zaleca Nissan do Twojego silnika. Pozostaje Ci tylko sprawdzić, czy zalali Ci zgodny ze specyfikacją.

No tak, ale jeżeli dany olej został zalany w ramach przeglądu gwarancyjnego to rozumiem że musi spełniać on wymagania producenta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Jarek606 napisał:

No tak, ale jeżeli dany olej został zalany w ramach przeglądu gwarancyjnego to rozumiem że musi spełniać on wymagania producenta ?

Masz J11 z 1.2 i dopiero 1 tys. km przebiegu? :o

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, polonus napisał:

Masz J11 z 1.2 i dopiero 1 tys. km przebiegu? :o

 

Nie już mam około 50 tys. km to jest jakiś błąd w nazwie produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Jarek606 napisał:

Nie już mam około 50 tys. km to jest jakiś błąd w nazwie produktu.

:) a to spoko ? ten Twój olej to chyba jest wg nowej normy RN17, przy okazji jest C3, czyli o średniej zawartości popiołów :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, polonus napisał:

:) a to spoko ? ten Twój olej to chyba jest wg nowej normy RN17, przy okazji jest C3, czyli o średniej zawartości popiołów :)

 

Bardziej mi chodziło który z podanych olei elf jest odpowiedni do tego silnika ew. jakiś inny. Nie bardzo rozumiem co to znaczy średnia zawartość popiołów, bo jak już mówiłem jestem w tym zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Jarek606 napisał:

Bardziej mi chodziło który z podanych olei elf jest odpowiedni do tego silnika ew. jakiś inny. Nie bardzo rozumiem co to znaczy średnia zawartość popiołów, bo jak już mówiłem jestem w tym zielony.

Generalnie ile syfu wydzieli się ze spalania oleju. Ma to kluczowe znaczenie jak auto jest wyposażone w GPF, czyli nie u Ciebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...