Gość Andrzej G Opublikowano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2022 Godzinę temu, aquariusmax napisał: Jak zrobimy woskowanie karoserii 2 razy w roku, to wydłużymy jej żywotność o kilkanaście lat. A jak będziemy konserwować podwozie przed zimą i uzupełniać ubytki wiosną, to posłuży kilka dekad. A jak po tych kilku latach/dekadach wystawimy auto na sprzedaż, to i tak głównym kryterium wpływającym na cenę będzie rocznik. Podobnie u ubezpieczyciela. Żeby nie było - ja dbam o swoje auto, a ono odwzajemnia mi bezawaryjnością. Ale żeby przed każdą zmianą pory roku przeprowadzać renowację zabezpieczenia podwozia, to raczej lekko przegiąłeś . Fakt, że w zimie niemal nie jeżdżę, auto nie wie co to solanka, więc mam trochę inne podejście w kwestii zabezpieczenia spodu. Co innego przestrzenie zamknięte - tam nie szczędziłem środków PS. Przypomnę tylko, że temat nie dotyczy kwestii zabezpieczeń antykorozyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2022 Andrzejku, czy to znaczy, ze zima trzymasz auto w szafie miedzy recznikami?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2022 6 godzin temu, monika99 napisał: Andrzejku, czy to znaczy, ze zima trzymasz auto w szafie miedzy recznikami?? Jesteś bardzo blisko prawdy. Biorąc pod uwagę, że autko stoi w garażu, mieszkam w mieście gdzie śniegu dawno nie widziano, nie muszę z auta nagminnie korzystać bez względu na pogodę, mam 100 m od domu przystanek MPK z którego autobus odjeżdża co 12 minut ... więc mogę sobie pozwolić na szanowanie auta w zimie, kiedy sypnie białym z góry. Ja nie zmieniam auta co 5 lat. Almerką jeździłem 16 a w chwili sprzedaży wyglądała jak salonówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 8 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2022 Dzieki za komplement, kiedyś także kocicą byłam, teraz, to tak, jak Twoja Almerka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2022 Start-stop i wszystko jasne??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackW Opublikowano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 W dniu 2.03.2020 o 08:26, JACKO29 napisał: U mnie daje cały czas 14.8V bo mam obrócony czujnik maski A czy ten obrócony czujnik maski nie wyłącza przypadkiem czegoś jeszcze poza "inteligentnym ładowaniem" i start-stop - np. poduszki powietrzne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 Nie wyłącza,jedynie jak jest podpięty alarm to będzie sygnalizował błąd i nie da się chyba zamknąć samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 Wylacza grzanie swiec zarowych, przynajmniej u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2022 Ano tak...po co mają grzać jak maska otwarta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2022 Odpowiedzialam Jackowi W? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2022 Podzielę się z Wami pewną sprawą dotyczącą mojego aku.Otóż aku ma już 4 lata w Qashqaiu,od 1.5 r jeżdżę z małym układem oszukującym komputer co do ładowania.Czy na postoju,czy w jeździe zawsze jest wartość 14.7-14.5V Miałem teraz możliwość skonfrontowania właściwości akumulatora przez ostatnie 6 dni,gdzie Kaśka stała na dworze przy mrozach 13-18 st.Mówi się,że jak wartość napięcia akumulatora podczas odpalania spada poniżej 10V jest on albo niedoładowany,albo na wykończeniu.U mnie po tych 6 ciu dniach,po przekręceniu kluczyka pokazał 12.4V a przy odpaleniu 10.9V Myślę że wynik znakomity,czyli układ oszukujący sprawdza się znakomicie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 20 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2022 (edytowane) U mnie przekręcony czujnik maski. Aku 4,5 roku. Jazdy niezbyt częste. Po 10 dniach na dworzu napięcie w gnieździe zapalniczki 11,7V. Przy odpalaniu 10V. Poprzez OBD2 każdy z nas może obserwować napięcie i natężenie prądu (nie wiem gdzie komputer to mierzy) oraz stan akumulatora w procentach. Nie wiem jaki prąd płynie przy układzie oszukującym, ale przy przekręceniu czujnika maski jest to jedynie 1-3A przy napięciu 14,4V. Przy dłuższej trasie jest to wystarczające do solidnego podładowania aku, ale po mieście to nie wystarczy. Może to kwestia komputera, który ocenia stan aku na 50% przy 11,7-12V, aby po kilku minutach wskazać 87%. Edytowane 20 Grudnia 2022 przez aquariusmax 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 21 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2022 Potwierdzam. Czujnik maski "lepiej się czuje" w położeniu "na płask". Akumulator "odżył" no i nie ma start stop. Od 2 lat same zalety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 21 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2022 Kolejna ciekawostka Algorytm start&stop i ładowania nie uwzględnił zmiany temperatury otoczenia. Wyjechałem samochodem z garażu gdzie temperatura była jeszcze kilka stopni powyżej zera - na zewnątrz był już mróz -10. Przez ponad godzinę jazdy pomimo, że termometr wskazywał -10 system start stop był aktywny i na każdym skrzyżowaniu wyłączał silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2022 I dla tego jak wcześniej ...duuużo wcześniej przeanalizowałem sposób ładowania,stwierdziłem że ładowanie w zimę jest ograniczone jeszcze bardziej! Algorytm ma ładować aku do 75% pojemności,przynajmniej tak było wcześniej. I teraz załóżmy temperaturę -10 gdzie aku traci swoją pojemność załóżmy o 10 % czyli mam użytkową pojemność do 90% z tego może doładować do 75% czyli de facto różnica między nominalną pojemnością a tym co odczytuje komputer jest 32.5% .Czyli zamiast mieć 75% pojemności do ładowania ma 67.5,śmierć dla akumulatora przy dłuższym użytkowaniu.Im niżej na zewnątrz tym mniej w akumulatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 21 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2022 4 godziny temu, Mao napisał: Kolejna ciekawostka Algorytm start&stop i ładowania nie uwzględnił zmiany temperatury otoczenia. Wyjechałem samochodem z garażu gdzie temperatura była jeszcze kilka stopni powyżej zera - na zewnątrz był już mróz -10. Przez ponad godzinę jazdy pomimo, że termometr wskazywał -10 system start stop był aktywny i na każdym skrzyżowaniu wyłączał silnik. Wydaje mi się, że START|STOP jest uzależniony od temperatury w kabinie. Co ma temperatura na zewnątrz, jeśli w kabinie jest utrzymywana temperatura ustawiona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 21 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2022 16 minut temu, Robert_B napisał: Wydaje mi się, że START|STOP jest uzależniony od temperatury w kabinie. Co ma temperatura na zewnątrz, jeśli w kabinie jest utrzymywana temperatura ustawiona? Pozwolę sobie przypomnieć, że są 2 podstawowe warunki wejścia do pracy SS: 1- rozgrzany silnik 2- sprawny i naładowany do odpowiedniej wartości akumulator. Muszą być oba spełnione. Nigdzie w opisach Nisana tego "wynalazku" nie znajdziesz związku SS z temp. w kabinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 22 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2022 mam prośbę, może zakończmy ten temat, bo mając na uwadze istotę problemu w XXI wieku, jest to jakiś błąd, eco-lipa, żenada. Jak ktoś z zewnątrz to przeczyta, w N.QQ... nie wejdzie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RemoJ11 Opublikowano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 Witam. Poczytałam trochę ten temat i nikt nic nie pisał chyba na temat ładowania i SS przy skrzyni CVT. Tak się zastanawiam, mam małe przebiegi i 5 latek jest OK z aku. To jak rozmieć, fartowny aku, jakieś plusy z CVT czy cud, fuks? Może po prostu zaufać japońskiemu inżynierowi ? Co koledzy sądzą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2022 Remo,a jak działa CVT? Odpuszczasz gaz i hamujesz silnikiem? Ja się nie znam na automatach dla tego pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RemoJ11 Opublikowano 24 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2022 Bezstopniowa działa jak automat, przełożenia nie są mechaniczne a jedynie wynikają z zaprogramowania. Cały czas jest przełożenie i przy odpuszczeniu gazu można porównać do hamowania silnikiem w manualu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2022 Być może automat ma inny algorytm ładowania,skoro czuć hamowanie silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raf89 Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 Ja również kupiłem QQ z 2019 nie wiedząc o tym ustrojstwu Na dzień dobry zamówiłem do zapalniczki woltomierz z wtyczkami usb. Jak auto jest wyłączone i wchodzę do środka pokazuje mi napięcie 11,8. Po chwili jazdy 12,2. Mam pytanie odnośnie czujnika maski - - Czy jego przekręcenie ma jakiś wpływ na pozostałe funkcjonalności samochodu oprócz start-stop? czy nie wyłączają się inne rzeczy typu poduszki powietrzne lub inne funkcje bezpieczeństwa? Zastanawia mnie też dlaczego Nissan nie może znaleźć na to rozwiązanie przez tyle czasu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 Oprócz wyłączenia SS nic się nie dzieje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raf89 Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 Dzisiaj przy wsiadaniu po nocy stania w zapalniczce woltomierz pokazywal napięcie 11,2 - po odpaleniu chwilowo spada do 10 później wskakuje na 13. Od jakiego poziomu powinienem się martwić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.