Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej G
Godzinę temu, aquariusmax napisał:

Jak zrobimy woskowanie karoserii 2 razy w roku, to wydłużymy jej żywotność o kilkanaście lat.

A jak będziemy konserwować podwozie przed zimą i uzupełniać ubytki wiosną, to posłuży kilka dekad.

A jak po tych kilku latach/dekadach wystawimy auto na sprzedaż, to i tak głównym kryterium wpływającym na cenę będzie rocznik. Podobnie u ubezpieczyciela.

Żeby nie było - ja dbam o swoje auto, a ono odwzajemnia mi bezawaryjnością. Ale żeby przed każdą zmianą pory roku przeprowadzać renowację zabezpieczenia podwozia, to raczej lekko przegiąłeś :emot060: . Fakt, że w zimie niemal nie jeżdżę, auto nie wie co to solanka, więc mam trochę inne podejście w kwestii zabezpieczenia spodu. Co innego przestrzenie zamknięte - tam nie szczędziłem środków :spoko:

PS. Przypomnę tylko, że temat nie dotyczy kwestii zabezpieczeń antykorozyjnych :emot060:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
6 godzin temu, monika99 napisał:

Andrzejku, czy to znaczy, ze zima trzymasz auto w szafie miedzy recznikami??

eea471dc0886835f20b09e2ef3ddfc9a.jpg

Jesteś bardzo blisko prawdy. Biorąc pod uwagę, że autko stoi w garażu, mieszkam w mieście gdzie śniegu dawno nie widziano, nie muszę z auta nagminnie korzystać bez względu na pogodę, mam 100 m od domu przystanek MPK z którego autobus odjeżdża co 12 minut ... więc mogę sobie pozwolić na szanowanie auta w zimie, kiedy sypnie białym z góry. Ja nie zmieniam auta co 5 lat. Almerką jeździłem 16 a w chwili sprzedaży wyglądała jak salonówka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start-stop i wszystko jasne???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 2.03.2020 o 08:26, JACKO29 napisał:

U mnie daje cały czas 14.8V bo mam obrócony czujnik maski :D

A czy ten obrócony czujnik maski nie wyłącza przypadkiem czegoś jeszcze poza "inteligentnym ładowaniem" i start-stop - np. poduszki powietrzne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyłącza,jedynie jak jest podpięty alarm to będzie sygnalizował błąd i nie da się chyba zamknąć samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano tak...po co mają grzać jak maska otwarta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podzielę się z Wami pewną sprawą dotyczącą mojego aku.Otóż aku ma już 4 lata w Qashqaiu,od 1.5 r jeżdżę z małym układem oszukującym komputer co do ładowania.Czy na postoju,czy w jeździe zawsze jest wartość 14.7-14.5V Miałem teraz możliwość skonfrontowania właściwości akumulatora przez ostatnie 6 dni,gdzie Kaśka stała na dworze przy mrozach 13-18 st.Mówi się,że jak wartość napięcia akumulatora podczas odpalania spada poniżej 10V jest on albo niedoładowany,albo na wykończeniu.U mnie po tych 6 ciu dniach,po przekręceniu kluczyka pokazał 12.4V a przy odpaleniu 10.9V Myślę że wynik znakomity,czyli układ oszukujący sprawdza się znakomicie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przekręcony czujnik maski. Aku 4,5 roku. Jazdy niezbyt częste. Po 10 dniach na dworzu napięcie w gnieździe zapalniczki 11,7V. Przy odpalaniu 10V.

Poprzez OBD2 każdy z nas może obserwować napięcie i natężenie prądu (nie wiem gdzie komputer to mierzy) oraz stan akumulatora w procentach.

Nie wiem jaki prąd płynie przy układzie oszukującym, ale przy przekręceniu czujnika maski jest to jedynie 1-3A przy napięciu 14,4V. Przy dłuższej trasie jest to wystarczające do solidnego podładowania aku, ale po mieście to nie wystarczy.

Może to kwestia komputera, który ocenia stan aku na 50% przy 11,7-12V, aby po kilku minutach wskazać 87%.

Edytowane przez aquariusmax
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Czujnik maski "lepiej się czuje" w położeniu "na płask".

Akumulator "odżył" no i  nie ma  start stop. Od 2 lat same zalety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna ciekawostka

Algorytm start&stop i ładowania nie uwzględnił zmiany temperatury otoczenia.

Wyjechałem samochodem z garażu gdzie temperatura była jeszcze kilka stopni powyżej zera - na zewnątrz był już mróz -10.

Przez ponad godzinę jazdy pomimo, że termometr wskazywał -10 system start stop był aktywny i na każdym skrzyżowaniu wyłączał silnik.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dla tego jak wcześniej ...duuużo wcześniej przeanalizowałem sposób ładowania,stwierdziłem że ładowanie w zimę jest ograniczone jeszcze bardziej! Algorytm ma ładować aku do 75% pojemności,przynajmniej tak było wcześniej. I teraz załóżmy temperaturę -10 gdzie aku traci swoją pojemność  załóżmy o 10 % czyli mam użytkową pojemność do 90% z tego może doładować do 75% czyli de facto różnica między nominalną pojemnością a tym co odczytuje komputer jest 32.5% .Czyli zamiast mieć 75% pojemności do ładowania ma 67.5,śmierć dla akumulatora przy dłuższym użytkowaniu.Im niżej na zewnątrz tym mniej w akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mao napisał:

Kolejna ciekawostka

Algorytm start&stop i ładowania nie uwzględnił zmiany temperatury otoczenia.

Wyjechałem samochodem z garażu gdzie temperatura była jeszcze kilka stopni powyżej zera - na zewnątrz był już mróz -10.

Przez ponad godzinę jazdy pomimo, że termometr wskazywał -10 system start stop był aktywny i na każdym skrzyżowaniu wyłączał silnik.
 

Wydaje mi się, że START|STOP jest uzależniony od temperatury w kabinie. Co ma temperatura na zewnątrz, jeśli w kabinie jest utrzymywana temperatura ustawiona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
16 minut temu, Robert_B napisał:

Wydaje mi się, że START|STOP jest uzależniony od temperatury w kabinie. Co ma temperatura na zewnątrz, jeśli w kabinie jest utrzymywana temperatura ustawiona?

Pozwolę sobie przypomnieć, że są 2 podstawowe warunki wejścia do pracy SS:

1- rozgrzany silnik

2- sprawny i naładowany do odpowiedniej wartości akumulator.

Muszą być oba spełnione.

Nigdzie w opisach Nisana tego "wynalazku" nie znajdziesz związku SS z temp. w kabinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam prośbę, może zakończmy ten temat, bo mając na uwadze istotę problemu w XXI wieku, jest to jakiś błąd, eco-lipa, żenada. Jak ktoś z zewnątrz to przeczyta, w N.QQ... nie wejdzie.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Poczytałam trochę ten temat i nikt nic nie pisał chyba na temat ładowania i SS przy skrzyni CVT.

Tak się zastanawiam, mam małe przebiegi i 5 latek jest OK z aku.

To jak rozmieć, fartowny aku, jakieś plusy z CVT czy cud, fuks?

Może po prostu zaufać japońskiemu inżynierowi ?

Co koledzy sądzą ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remo,a jak działa CVT? Odpuszczasz gaz i hamujesz silnikiem? Ja się nie znam na automatach dla tego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezstopniowa działa jak automat, przełożenia nie są mechaniczne a jedynie wynikają z zaprogramowania. Cały czas jest przełożenie i przy odpuszczeniu gazu można porównać do hamowania silnikiem w manualu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może automat ma inny algorytm ładowania,skoro czuć hamowanie silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również kupiłem QQ z 2019 nie wiedząc o tym ustrojstwu :( 

Na dzień dobry zamówiłem do zapalniczki woltomierz z wtyczkami usb.

Jak auto jest wyłączone i wchodzę do środka pokazuje mi napięcie 11,8. Po chwili jazdy 12,2. 

 

Mam pytanie odnośnie czujnika maski -

- Czy jego przekręcenie ma jakiś wpływ na pozostałe funkcjonalności samochodu oprócz start-stop? czy nie wyłączają się inne rzeczy typu poduszki powietrzne lub inne funkcje bezpieczeństwa? 

 

Zastanawia mnie też dlaczego Nissan nie może znaleźć na to rozwiązanie przez tyle czasu? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz wyłączenia SS nic się nie dzieje

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przy wsiadaniu po nocy stania w zapalniczce woltomierz pokazywal napięcie 11,2 - po odpaleniu chwilowo spada do 10 później wskakuje na 13. 

Od jakiego poziomu powinienem się martwić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...