Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony i felgi na zimę


Grigorij0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Fergul tutaj jest Golandia tutaj Golą na gładko  :D

Oczywiście ja sam się golę, więc zawszę kupuję Dużo taniej, ale to trzeba się naszukać  .......... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do mnie wczoraj zawitały nowe czarne

Mam nadzieje ze nie będę żałował.

67e3eff22b4c748d236c1691716dfcfc.jpg

2f8ed5d891ff99ede10f50e14ae7a9f1.jpg

Szerszych nie było?

Zimą bywa śnieg,polecą jak narty,auto nie waży 2T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady.... Przecież to homologowany rozmiar - po co kombinować z mniejszym? Jeszcze ubezpieczyciel się przyczepi?

Na lato rozmiar super,na zimę szukałbym węższych,z wyższym profilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 R19 na zimę - bardzo śmiałe rozwiązanie.

Rozmiar dla QQ J11 jest od R16 do R19.

Na zimę lepiej mieć zdecydowanie R16 lub R 17 oczywiście wówczas pozostałe wymiary są odpowiednio dopasowane - np.  215/65 R16.

Edytowane przez aadm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ocho :P czuję się jakbym rozpętał II wojnę światową :D

16 i 17" to wg mnie za mało, tzn zupełnie inaczej auto by wyglądało. Do 18" dodatkowo komplet felg by mi doszedł a ja z roku na rok coraz starszy jestem i nie mam siły i ochoty dźwigać kół, zmieniam w 3 autach na raz więc trochę muszę się nanosić. Przerzucenie 3 kompletów nie małych kół jednego dnia naprawdę można poczuć :P 

Po przeanalizowaniu powyższych argumentów wyszła opcja najtańsza i najlżejsza (bez dodatkowych felg) no i będzie tak samo ładnie zarówno w lato jak i w zimie. 95% zimy jeżdżę po czarnym asfalcie (miasto, trasa). Zmiana szerokości opon wg mnie ma sens przy oponach z kostką albo z kolcami. W ruchu miejskim raczej nie ma to sensu. Ale to jest tylko moje zdanie. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko Twoje jest takie zdanie.Również dla mnie nie ma sensu stosowanie na zimę opon węższych.Mam dwa komplety w jednym rozmiarze i przynajmniej samochód wygląda ,jak wygląda a nie tak jakby stał na kółkach od  taczki.Na ile jest odczuwalny zwiększony nacisk jednostkowy w węższej oponie tego nikt nie powiedział,...bo nikt tego nie odczuje.Jedynie każdy powtarza jak mantrę,to co przeczyta w różnych wydawnictwach.

Pawcio,zawsze takie tematy wywołują burzę i nie należy się tym przejmować.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie po to pisałem, żebyś musiał się przejmować. Jedynie przekazywałem dalej to co sam się dowiedziałem jeszcze przy zakupie do poprzedniego QQ J10. Mam znajomego który jest autentycznym specjalistą od felg i opon. Prowadzi dużą firmę w tej dziedzinie. To on mnie przekonywał. 

Oczywiście wszystko zależy od specyfiki i konkretnych warunków. Zdecydowanie twierdzi, że rozmiar np. 215/65 R16 lub 215/60 R17 ma dwie zalety: jest tańszy i bezpieczniejszy na drodze. Oczywiście tańszy jak się ma do niego już felgi.  Jeżeli chce się używać inne to wiadomo.

Oczywiście czym większe R tym samochód lepiej wygląda. Tak więc Panowie, wszystko zależy co dla nas ma większe znaczenie i od decyzji.

Też walczę z wymianą w trzech samochodach. Do każdego 2 komplety. Rzeczywiście jest co dźwigać, no i trzeba to gdzieś przechować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Achhh te uniwersyteckie rozważania...

Oczywiście mam zimówki 19" i nie rozważałem innej opcji - za chwilę to będzie trzeci zima na nich.

Żadnego armagedonu nie było i nie będzie, bo z jakiego powodu...

Już nie wspominając, że zima ma być jeszcze cieplejsza niż rok temu - a to oznacza, że śnieg dzieciom będziemy na obrazkach za niedługo pokazywać.

Dodam, że i wyjazdy na narty na 19" to nic nienormalnego w moim wykonaniu.

 

Ale @aadm zobacz ile stron ma ten temat - o czym oni by pisali? Heheheh... dzięki nim przynajmniej raz dzień jakiś nowy post na forum się pojawia hihihi

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.............

Żadnego armagedonu nie było i nie będzie, bo z jakiego powodu...

Już nie wspominając, że zima ma być jeszcze cieplejsza niż rok temu - a to oznacza, że śnieg dzieciom będziemy na obrazkach za niedługo pokazywać.

.............

No dobre,tyle,że najlepszy spec od pogody nie jest w stanie stwierdzić co nas czeka dalej jak za trzy dni.

Więc może być różnie z tą zimą,a wtedy nie wygląd,a trakcja ważniejsza gdy masz pilny wyjazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobre,tyle,że najlepszy spec od pogody nie jest w stanie stwierdzić co nas czeka dalej jak za trzy dni.

Więc może być różnie z tą zimą,a wtedy nie wygląd,a trakcja ważniejsza gdy masz pilny wyjazd.

No i co z tego?Że ktoś ma pilny wyjazd akurat  jak spadł śnieg ma zaraz kupować węższe opony???Bo na tych co ma już nie pojedzie???Nie wiem Porter skąd ty bierzesz te mądrości .Już pisałem kiedyś,mam letnie 18' mam i zimówki 18' ,a miałem 17'zimowe.Naprawdę nie widzę różnicy między rozmiarem opony.Tak popylałem na 17 w śniegu jak i na 18.Różnica jest tylko jedna,zasadnicza! w jakości opony!Dobra jest jak ma do minimum 6mm bieżnika,poniżej tojużjest jazda bez mała bez trzymanki na śniegu i błocie pośniegowym.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co z tego?Że ktoś ma pilny wyjazd akurat  jak spadł śnieg ma zaraz kupować węższe opony???Bo na tych co ma już nie pojedzie???Nie wiem Porter skąd ty bierzesz te mądrości .Już pisałem kiedyś,mam letnie 18' mam i zimówki 18' ,a miałem 17'zimowe.Naprawdę nie widzę różnicy między rozmiarem opony.Tak popylałem na 17 w śniegu jak i na 18.Różnica jest tylko jedna,zasadnicza! w jakości opony!Dobra jest jak ma do minimum 6mm bieżnika,poniżej tojużjest jazda bez mała bez trzymanki na śniegu i błocie pośniegowym.

No a dlaczego ma kupować szersze,dla samego wyglądu i wyższej ceny.

A poza tym jakie zimy ostatnio były każdy wie i nie było okazji sprawdzić opon w skrajnie zimowych warunkach i właśnie na takie skrajnie zimowe warunki lepsza opona jest ta węższa.

Wspomnę też,że komfort jazdy na takiej zimą też ma znaczenie-wyższy profil.

Zawieszenie też mniej cierpi-mniejsza waga.

Oczywiście ma to znaczenie tylko gdy sypnie sporo śniegiem,no ale mówimy tu o nadchodzącej zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlatego ,że mam kaprys posiadać dwa jednakowe rozmiary opon-kół,właśnie dla tego że mi się podobają takie a nie inne węższe.Pisałem już wyżej,ale Ty nie czytasz ze zrozumieniem POPYLAŁEM W ŚNIEGU!!! na 18'' i nie widziałem jakiejkolwiek różnicy pomiędzy 18;" a 17'' ,natomiast widziałem znaczącą różnicę zjeżdżając ze śniegu na mokry asfalt.To co mogłem zrobić na 18" nigdy nie zrobiłem na 17"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodo tego to zmierza! Najlepiej będzie zimą na kolarzówkach jeździć.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A leciałeś kiedy

 

A dlatego ,że mam kaprys posiadać dwa jednakowe rozmiary opon-kół,właśnie dla tego że mi się podobają takie a nie inne węższe.Pisałem już wyżej,ale Ty nie czytasz ze zrozumieniem POPYLAŁEM W ŚNIEGU!!! na 18'' i nie widziałem jakiejkolwiek różnicy pomiędzy 18;" a 17'' ,natomiast widziałem znaczącą różnicę zjeżdżając ze śniegu na mokry asfalt.To co mogłem zrobić na 18" nigdy nie zrobiłem na 17"

A leciałeś kiedyś bokiem,po ubitym śniegu,bez żadnej reakcji na ruch kierownicy.

Piszę tu o wrażeniach z własnego doświadczenia,i chodzi mi tylko o skrajnie zimowe warunki,a nie zjeżdżając ze śniegu na mokry asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A leciałeś kiedy

 

A leciałeś kiedyś bokiem,po ubitym śniegu,bez żadnej reakcji na ruch kierownicy.

Piszę tu o wrażeniach z własnego doświadczenia,i chodzi mi tylko o skrajnie zimowe warunki,a nie zjeżdżając ze śniegu na mokry asfalt.

I co? uważasz że węższa opona Cię uratuje przed driftem??? To teraz pomyśl,bo to nie boli...dla czego łyżwiarze mają ostrza pod łyżwą a nie płaską deskę??? odpowiem za Ciebie,po to by ostrze wżynało się w lód i łyżwiarz mógł utrzymać kierunek.Dla samochodu ważna jest szerokość opony w stosunku do wagi,ale! szersza zimówka ma większą powierzchnię przylegania,więcej lameli,które działają jak ostrze łyżwy wgryzając się w ubity śnieg więc utrzymanie kierunku jazdy będzie teoretycznie łatwiejsze.Prędzej bokiem polecisz na węższej gumie niż na szerszej.A odpowiadając Tobie na pytanie czy leciałem kiedyś bokiem,odpowiadam ...nie raz! I nie raz sam to specjalnie powodowałem,dla tego napisałem co mogłem zrobić na 18" nie zrobiłbym tego na 17'',węższa opona jest dla mnie mniej przewidywalna.Sprawdzone wręcz na dotyk Porter!!!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...