romeks Opublikowano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 Ogólnie to ładowanie akumulatora w Qashqaju jest oględnie mówiąc poj...ne. Po co to hamowanie alternatorem. Kupa komplikacji i g..no z tego. Sorry za prosty język przekazu. Odwróciłem czujnik maski i mam to wszystko gdzieś. Te wymyślone ekosreko.... Pozdrawiam z Bostonu. Jutro tu będzie zamieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 (edytowane) Z drugiej strony, to osoby co się publicznie na forum chwalą, że przekręciły czujnik maski zdradzają, że przyoszczędziły i nie zamontowały alarmu. A sami śmiejemy się, że w mediach społecznościowych ludzie zdradzają niebezpieczne dane osobowe. Edytowane 29 Stycznia 2022 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 15 godzin temu, Mao napisał: Obserwując wskazania napięcia wielokrotnie zauważyłem, że włączenie wycieraczek przednich podnosi napiecie ładowania do ponad 14 V. Nawet chwilowe użycie wycieraczek ze spryskiwaczem podnosi to napięcie. Jeśli później wycieraczki już nie są używane to napięcie po chwili płynnie się obniża. Oczywiście jest to bardziej ciekawostka niż przydatna informacja. Przydatna, czy nie, zawsze warto wiedzieć więcej ?. Odpalając QQ w temperaturze poniżej 4 st. C, napięcie u mnie do końca jazdy, nawet ponad 1 h i dłużej, wynosi grubo ponad 14 V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 No to masz inaczej ustawione ładowanie,u mnie po zimnym starcie jest nawet i 15V ale po 2-3 km spada do 13,12.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 (edytowane) U mnie jest podobnie po zimnym starcie "na plusie", ale dodatkowo tylko przy tzw. ujemnych temperaturach, utrzymuje się powyżej 14 V, ale wyłącznie do momentu zgaszenia/wyłączenia silnika. Następne odpalenie już daje 12/13 "z groszem" V. Edytowane 30 Stycznia 2022 przez serg_on Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Ostatnio, przez przypadek oglądałem nowy program na TVN Turbo, odcinek 1 serii też 1 pt. "Naprawy nie do naprawy" - Qashqai z choinką na desce rozdzielczej... Jednym z pomysłów na usunięcie usterki było sprawdzenie stanu akumulatora. QQ rocznik 2017. Gość podpiął aku do miernika, stwierdził, że bateria do wymiany, właścicielkę skasował na 500 PLN. Okazało się, że nie była to "wina" akumulatora. Kombinowali nadal. Spece chyba nie czytali "naszego forum" ? Co do programu - ciekawy dość, przy tym QQ pokazał, że 1 uszkodzony czujnik ma wpływ na występowanie kilku, nawet kilkunastu błędów, które pokazuje na "badaniu" komputer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 21 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2022 Dzięki za namiar na nowy program. Obejrzałem i.... .... nie będę spojlerował hehehehe... ale wina to nie akumulator więc nie w tym dziale forum ? A jak to w reżyserowanych programach - nasz telewizyjny Super Man znalazł raz dwa usterkę, odpowiedzialny elementu kosztował marne 130zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nis_s_an Opublikowano 22 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2022 Jeżeli mogę coś dodać odnośnie akumulatora. W moim Qashqaiu J11 z 2017r. aku padł po 2,5 roku i około 30k km. Wymiana w ASO na nowy. Profilaktycznie wolałem się zapytać kierownika serwisu ASO Białystok - "rozumiem że nowy akumulator ma nową gwarancję na kolejne 3 lata?". Kierownik: "ma gwarancję tylko i wyłącznie do trwania podstawowej 3 letniej gwarancji - to jest jeszcze 6 mc". Oczywiście wszedłem w dyskusję - niepotrzebnie, gdyż nawijać makaron Kierownik potrafi (oraz wprowadzać w błąd) - niestety z ludźmi w ASO Białystok nie da się dogadać... Jest coś takiego proszę Państwa jak artykuł 581 kodeksu prawa cywilnego: "Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej." Prawo Polskie jest ponad to co jest w książkach gwarancyjnych itd - proszę o tym pamiętać ... i się nie dać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 22 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2022 Czy możesz rozwinąć temat odnośnie stwierdzenia - " W moim Qashqaiu J11 z 2017r. aku padł po 2,5 roku i około 30k km. Kto to stwierdził, na podstawie czego, etc. Ja również byłem przekonany, że mój padł, a był wyłącznie niedoładowany. Robiłem testy w ramach wspomnianych na forum kampanii dystrybutorów akumulatorów i wszystko było z nim dobrze. Babce w programie wspomnianym wyżej też akumulator wyrzucili na początku ("Naprawy nie do naprawy"). Jestem przekonany, że jej aku był sprawny. Nikt z kim rozmawiam, nie wierzy, że ładowanie podczas jazdy u nas to fikcja, a alternatywa to przekręcanie na stałe czujnika otwarcia maski, "machanie" maską, czy cykliczne, minimum co pół roku ładowanie akumulatora prostownikiem. PS: podziękowania za przypomnienie przepisów prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 22 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2022 (edytowane) 5 godzin temu, Nis_s_an napisał: "Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej." Akumulator nie jest istotną naprawą. Nawet silnik może nie być zakwalifikowany do takiej. Poza tym, musiałbyś dostać od nowa gwarancję na cały samochód. Musisz jeszcze doczytać, co do prawa. I jeszcze pamiętaj, gwarancja to dobra wola producenta, w Polsce masz 2 lata rękojmi od sprzedawcy. Edytowane 22 Kwietnia 2022 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra345 Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Witam, ja z takim zapytaniem, obrócenie czujnika w klapie wyłącza system start/stop i tzw. inteligentne ładowanie z jego wspaniałym algorytmem, to znaczy alternator ładuje cały czas. A jak wyłączymy system start/stop przyciskiem pod kierownicą, to inteligentne ładowanie dalej działa, czy także jest wyłączone i alternator ładuje na okrągło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 35 minut temu, ra345 napisał: ...jak wyłączymy system start/stop przyciskiem pod kierownicą, to inteligentne ładowanie dalej działa, czy także jest wyłączone i alternator ładuje na okrągło ? W Pulsarze zawsze po uruchomieniu silnika pierwsze co robię, to wyłączam start/stop. Inteligentne ładowanie nadal działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Obrócenie czujnika w klapie powoduje, że auto uruchamia się w trybie serwisowym dla mechanika. Nie jest to w żaden sposób sygnalizowane, ale w komputerze jest odnotowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 3 godziny temu, Robert_B napisał: Nie jest to w żaden sposób sygnalizowane, ale w komputerze jest odnotowane. Ma kolega jakieś konkretnego informacje w jaki sposób jest to odnotowane, czy tylko straszy przed czymś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 17 godzin temu, ra345 napisał: Witam, ja z takim zapytaniem, obrócenie czujnika w klapie wyłącza system start/stop i tzw. inteligentne ładowanie z jego wspaniałym algorytmem, to znaczy alternator ładuje cały czas. A jak wyłączymy system start/stop przyciskiem pod kierownicą, to inteligentne ładowanie dalej działa, czy także jest wyłączone i alternator ładuje na okrągło ? Alternator działa i jest cały czas 14,4 V. Przy tym napięciu to prąd ładowania jest minimalny lub żaden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 Okolo 18 miesiecy jeżdżę z przekreconym czujnikiem i niczego zlego nie zaobserwowalam,,ale moze w zla strone patrzylam? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 Przekręciłaś w "dobrą stronę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 10 godzin temu, aquariusmax napisał: Ma kolega jakieś konkretnego informacje w jaki sposób jest to odnotowane, czy tylko straszy przed czymś? Widać to w diagnostyce na podłączonym komputerze jako otwarta klapa komory silnikowej. Sam osobiście pytałem o tą kwestię w serwisie Nissan i diagnosta mi pokazał takie zapisy (uruchomiony silnik i otwarta maska). Tak więc stwierdzam tylko fakt. 2 godziny temu, monika99 napisał: Okolo 18 miesiecy jeżdżę z przekreconym czujnikiem i niczego zlego nie zaobserwowalam,,ale moze w zla strone patrzylam? A czy ja gdzieś pisałem, że coś złego będzie się działo? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 4 godziny temu, Robert_B napisał: diagnosta mi pokazał takie zapisy (uruchomiony silnik i otwarta maska). ? Czy widać historię tych uruchomień z otwartą klapą, czy ostatnie otwarcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 (edytowane) 2 godziny temu, aquariusmax napisał: Czy widać historię tych uruchomień z otwartą klapą, czy ostatnie otwarcie? Tego osobiście nie widziałem, natomiast później zadałem to pytanie telefonicznie diagnoście i on twierdził, że jest cała historia. Ale tu nie dam sobie nic uciąć ?. Edytowane 23 Maja 2022 przez Robert_B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 10 godzin temu, aquariusmax napisał: Czy widać historię tych uruchomień z otwartą klapą, czy ostatnie otwarcie? Jakie to ma znaczenie ? Przecież nawet w trakcie prac serwisowych (wymiana oleju i filtra oleju) nikt nie zamyka maski. Wymiana oleju, uruchomienie silnika, wyłączenie silnika, po chwili dolewka do żądanego poziomu ... Nikt w trakcie tej procedury nie zamyka maski, by coś tam nie zostało zapisane w kompie. A kto mi zabroni nawet codziennie odpalić kilka razy silnik przy otwartej masce, nawet w trakcie trwania gwarancji ? Proponuję nie demonizować i nie stwarzać sztucznego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nis_s_an Opublikowano 25 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2022 On 4/22/2022 at 5:00 PM, serg_on said: Czy możesz rozwinąć temat odnośnie stwierdzenia - " W moim Qashqaiu J11 z 2017r. aku padł po 2,5 roku i około 30k km. Kto to stwierdził, na podstawie czego, etc. Ja również byłem przekonany, że mój padł, a był wyłącznie niedoładowany. Robiłem testy w ramach wspomnianych na forum kampanii dystrybutorów akumulatorów i wszystko było z nim dobrze. Babce w programie wspomnianym wyżej też akumulator wyrzucili na początku ("Naprawy nie do naprawy"). Jestem przekonany, że jej aku był sprawny. Nikt z kim rozmawiam, nie wierzy, że ładowanie podczas jazdy u nas to fikcja, a alternatywa to przekręcanie na stałe czujnika otwarcia maski, "machanie" maską, czy cykliczne, minimum co pół roku ładowanie akumulatora prostownikiem. PS: podziękowania za przypomnienie przepisów prawa. Gdy dla Żony samochód przestał odpalać, pierwsze co, to wziąłem multimetr i sprawdziłem napięcie akumulatora. Nie pamiętam już dokładnie jakie było, jednakże pojechałem (samochód w sumie szybko się namyślił i na szczęście odpalił) z tym do ASO Białystok . W ASO podpięli aku pod miernik, który to wyświetlił na ekranie iż akumulator do wymiany. I w ten sposób mi się udało. Znajomy również miał problem z J11 z aku, również mu wymienili na jakiegoś noname'a. - czytając wcześniej zagraniczne fora dowiedziałem się że wystąpiła wada fabryczna akumulatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2022 Cytat W większości przypadków trwałość akumulatora wydłuży się wyraźnie, jeśli będzie ładowany prostownikiem chociaż 2 razy w roku – przed zimą i po zimie. Te dwa ładowania pozwolą zregenerować możliwości akumulatora i wydłużą jego żywotność nawet o kilka lat. Trwałość akumulatora – jak wydłużyć jego żywotność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2022 1 godzinę temu, serg_on napisał: Trwałość akumulatora – jak wydłużyć jego żywotność? Jak zrobimy woskowanie karoserii 2 razy w roku, to wydłużymy jej żywotność o kilkanaście lat. A jak będziemy konserwować podwozie przed zimą i uzupełniać ubytki wiosną, to posłuży kilka dekad. itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2022 59 minut temu, aquariusmax napisał: Jak zrobimy woskowanie karoserii 2 razy w roku, to wydłużymy jej żywotność o kilkanaście lat. A jak będziemy konserwować podwozie przed zimą i uzupełniać ubytki wiosną, to posłuży kilka dekad. itd. Takie uogólnianie... może ma sens ?. Z dziurą w karoserii i podwoziu pojadę, ale nie bez konkretnej iskry ? Latam już 6 rok na krytykowanym FIAMM-ie i dzięki poradom jw. tzw. końca jego "nie widać" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.