cebulka Opublikowano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2021 Assistance mam i wykorzystałem na zawiezienie go lawetą. Muszę jeszcze dopytać agenta o warię akumulatora i otwarcie samochodu. Dzięki za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiQ Opublikowano 10 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2021 W dniu 8.12.2021 o 10:44, cebulka napisał: Przyszedł chyba czas na zmianę aku, ale do rzeczy. Pojechałem z małżonką w niedzielę dona jarmark. Auto jest garażowane , ale tego dnia stało jakieś 5 godzin przed domem - temperatura coś koło 0 stopni. Koło 17:30 odpaliłem go pod domem bez problemu i pojechaliśmy. Auto stało w mieście trochę więcej jak godzinę. Wróciliśmy i okazało się że za żadne skarby nie da się go otworzyć z pilota a także mechanicznie... Wymieniłem baterię w pilocie odstawiłem różne czary i nic. Widać było że komunikacja z pilotem jest bo po naciśnięciu przycisku na pilocie świeciła się kontrolka na tablicy i ręcznym. Auto zawiozłem lawetą do serwisu. Otworzyli go za pomocą pompowanej poduszeczki co mnie trochę zdziwiło. Okazało się że po pierwsze akumulator ma tylko trochę więcej jak 230 A (zamiast 720) i jest rozładowany. Maszyna wypluła że jest sprawny i należy tylko doładować. Po drugie odłączony zamek mechaniczny w drzwiach - bębenek się obracał i nic. Podładowali, podłaczyli zamek w drzwiach, zczytali błedy i skasowali 570 zeta. Pocieszam się że stało się to blisko domu. Zastanawiam się co z akumulatorem. W ciągu godziny by tak spadła pojemność że nie można było go otworzyć ? Wcześniej już wyłaczał mi się system s/s. Miałem na tablicy s/s fault. Wydaje mi się że jednak ten aku nie jest sprawny i mam zamiar go zmienić. Co myślicie ? Mam aku EXIDE EFB i kombinuję co by go wymienić na AGM. Ale się rozpisałem sorry ? Bez obaw mi też już padł kompletnie akumulator i przed zimą wymieniłem na nowy:) miałem identyczną sytuację jak Ty , odpaliłem po walce przytrzymując kluczyk jak najbliżej włącznika . Winę za rozładowanie na pewno ponoszę w dużej mierze ja bo z lenistwa używałem go kilka miesięcy na piekielnie krótkich trasach:) ale jeśli trasa Warszawa- Lublin w sumie nie pomogły w żaden sposób to już stwierdziłem że wymieniam. Oczywiście ładowanie itp sprawdzone przed wymiana. Co do start/stop to faktycznie tyle było powiedziane że nie ma sensu się powtarzać nie ma to nic wspólnego z ECO i tak jak większość przepisów szczególnie tych unijnych jest idiotyczny Nie pozostaje nic innego jak klikać ten guzik przed jazdą lub wyłączyć na stałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 10 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2021 Od nowości (2016 r.) akumulator obecnie jak brzytwa, sprawdzany stosownym sprzętem (2021), jak forum wskazało, aczkolwiek miał 2 czkawki rok temu (spanikowałem) i teraz w sierpniu (zapomniałem o problemie, niewielkie przebiegi). Potwierdzam, czytać warto, dzięki temu sprzęt jeździ, odpala, doładowany w sierpniu konkretnie na zewnątrz. Od czasu do czasu jeżdżę w trybie serwisowym i zero problemów. Zapewne jego czas dobiega końca, ale póki co kręci. Alarm mam podłączony do czujnika otw. maski, gdyby nie to, odwróciłbym z marszu "dziada" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiQ Opublikowano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2021 No mój bład to ekstremalnie krótkie trasy z psem :D:D ps. fotka z trasy W-wa Lublin ostatnio , bez szaleństw a jednak wynik podobny. W drodze nad morze miałem cała trasę w podobnych warunkach:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip45 Opublikowano 1 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2022 Witam , mam podobny problem , jadę z tym do ASO, mam dość proszenia się ludzi pod sklepami żeby podjęchali i na kable bo akumulator padł w prawie nowym aucie ,wstyd jak chole.... a co dziwne, to rano w garażu odpali jadę do sklepu powiedzmy 8km i idę sobie na zakupy , chcę odjechać i lipa , dodam że to już zdarzyło mi się z sześć razy oczewiście ładowałem akuś dobrym prostownikiem i zawsze nie zostawiam nic w aucie włączonego , nic to nie dało ,jestem zły jak hmm sami wiecie . Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w 2022 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 1 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2022 Dwa lata temu..1. Wywaliłem aku EBF i wstawiłem zwykły (taki mocny jak na diesel przystało).2. Po 5 sekundach od uruchomienia zapłonu start/stop sam się wyłącza (można go włączyć) Patent od[mention=117233]Robert_B[/mention]3. Na minusach od aku do ECU wstawiłem rezystory. Patent od[mention=15221]JACKO29[/mention]ECU dostaje info, że akumulator jest mało naładowany i na stale aternator laduje aku. Nie zdarzyło się jeszcze zebym miał po tym czasie problem z odpalaniem.Auta J10 i J11 (silnik 1.6DCI) oba robiły mojemu tacie i mnie psikusy (nie odpalały) Wspolczuje Wam czytając Wasze posty. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 1 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2022 (edytowane) Godzinę temu, Piter napisał: ECU dostaje info, że akumulator jest mało naładowany i na stale aternator laduje aku. Wspolczuje Wam czytając Wasze posty. Zawsze bierzesz na siebie pełną odpowiedzialność ewentualnego pożaru/porażenia/wycieku, jeśli system nie zadziała odpowiednio w przypadku przeładowania lub innej usterki, bo ma na stałe sfałszowany odczyt. Nie potępiam, tylko przypominam konsekwencje. Ale nie można krytykować innych, którzy nie posunęli się do kombinatorstwa i chcą normalnie używać samochodu bez ingerencji w jego DNA stworzone przez konstruktora/producenta. Edytowane 1 Stycznia 2022 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 1 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2022 Zawsze bierzesz na siebie pełną odpowiedzialność ewentualnego pożaru/porażenia/wycieku, jeśli system nie zadziała odpowiednio w przypadku przeładowania lub innej usterki, bo ma na stałe sfałszowany odczyt. Nie potępiam, tylko przypominam konsekwencje. Ale nie można krytykować innych, którzy nie posunęli się do kombinatorstwa i chcą normalnie używać samochodu bez ingerencji w jego DNA stworzone przez konstruktora/producenta.Niech konstruktor na początek weźmie odpowiedzialność za miliony bubli jakie wypuścił (system zarządzania energia) i skazał na ryzyko zamarniec i zawałów innych to wtedy i ja będę udzielał wywiadów jeśli coś się złego wydarzy. Z obecnymi ustawieniami zrobiłem 5k km po Grecji w wakacje a w kolejnym roku zwiedzałem Chorwację. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 2 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Dojrzałem do "ratowania" ciągle niedoładowanego akumulatora. Niestety jeżdżę w większości krótkie trasy. SS wyłączam po ruszeniu, weszło mi to w nawyk. Ale niedoładowanie akumulatora jest. Napięcie po wyłączeniu i zamknięciu było 12,1 V. Odwrócenie czujnika poskutkowało. Mniemam, że niczemu to nie szkodzi. Napięcie ładowania jest 14,4 V, sporadycznie 13,8 V. Po wyłączeniu jest 12,6 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Romeks,zainwestuj w okład od Roberta B. Mam to od niego i polecam.SS wyłącza się automatycznie A swoją drogą zastanawiam się nad założeniem powtórnie wynalazku Duncho.Miałem długo i działało! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 2 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Dla mnie ten S/S w Nissan i jego 'zielona teoria" tyle samo warta co zapewnienia producenta o niskiej emisji spalin a potencjalnie element jako przyczyna do czestszych wizyt w ASO. Nie ma co być hipokytą. Popsujesz im szybciej akumulator przez SS to szybciej staniesz się nieekologiczny wywalając aku na śmietnik (nawet po oddaniu do regeneracji) .Lepiej już ograniczyć zakup produktów w plastikowych opakowaniach niż podniecać się SS, ma to większy sensWysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Ciekawe, czy te wszystkie metody (opornik, czujnik maski, magnes) pozwalają naładować akumulator do 10O%, czy tylko 75%? Podejrzewam to drugie, więc naładowanie do pełna prostownikiem i tak jest potrzebne przed każdą zimą dla przeczulonych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 2 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Ze wszystkich sposobów oczywiście najbardziej naładuje prostownik ale bez tych dodatkowych sposobów stan naładowania 100 % jest tylko do pierwszej jazdy kiedy to układ ładowania stwierdzi, że akumulator jest naładowany i ładowania w samochodzie nie ma przez dłuższy czas. Dodam że w rodzinie jest innej marki samochód ze start&stop, który ma 7 lat a akumulator nie był jeszcze ładowany i nie był wymieniany. Nigdy też nie było problemu z rozruchem a piszę to tylko dlatego, ponieważ przekonałem się że można system ładowania zrobić jak należy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 55 minut temu, aquariusmax napisał: Ciekawe, czy te wszystkie metody (opornik, czujnik maski, magnes) pozwalają naładować akumulator do 10O%, czy tylko 75%? Podejrzewam to drugie, więc naładowanie do pełna prostownikiem i tak jest potrzebne przed każdą zimą dla przeczulonych. Tylko 75% i to też zależne od temperatury otoczenia.A wiadomo,że w zimie pojemność aku się zmniejsza więc można sobie tylko dodać co się dzieje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip45 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 W piątek jadę do ASO w Łodzi zobaczymy co poradzą , przez telefon zostało utalone ,że mają wszystko sprawdzić prąd itp itd i takie stwierdzenie , cytuję "wymiana akumulatora może nic nie pomóc" czyli albo auto ma wadę fabryczną albo niewiem co , ja w każdym razie nie mam więcej zamiaru biegać po parkingach i prosić ludzi żeby podjechali i użyczyli akumulatora , uwieżcie mi wożę w bagażniku kable i zapasowy akumulator , to jest poprostu kpina i wstyd jak ..... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej351 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 (edytowane) Cześć mam J11 2015r. 1,6dci od miesiąca. Praktycznie od razu przekręciłem ten czujnik pod maską. Irytowało mnie ciągłe pstrykanie startstopa... Samochodem zrobiłem już z 5 tyś. km. Silnik chodzi jak zegar i pali od strzała. Z aku żadnych problemów nawet w te ostatnie mrozy po - 13. Pozdrawiam Edytowane 3 Stycznia 2022 przez Andrzej351 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 I tak ma być.Tylko samo przekręcenie czujnika nie załatwia wszystkiego.Zalatwia tylko SS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Lub nawyk wyłączania SS. Coraz rzadziej zdarza mi się zapomnieć wyłączyć. A żona to nawet raz pomyliła kolejność. Najpierw SS a potem Start. Niemniej odwrócony czujnik maski działa super, aż miło patrzeć na woltomierz. Cały czas 14,4 V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Można do śledzenia naładowania aku zakupić taką zabawkę... https://akumulatory-sosnowiec.pl/p590,ctek-ctx-battery-sense-monitor-stanu-akumulatora.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 (edytowane) 3 godziny temu, JACKO29 napisał: Można do śledzenia naładowania aku zakupić taką zabawkę... https://akumulatory-sosnowiec.pl/p590,ctek-ctx-battery-sense-monitor-stanu-akumulatora.html To nie zabawka, to porządna inwestycja. A co to mierzy? Podejrzewam, że tylko napięcie. Raczej do prądów 20A ma za cienkie przewody. U nas będzie stale piszczeć, że nie jest ładowany aku. Taniej wydać 10 zł na miernik do zapalniczki. Czyli mamy już elektryki, które musimy podładowywać co tydzień/miesiąc i kontrolować, czy dojedziemy/wrócimy. PS.: U mnie przy przekręconym czujniku maski nie jest cały czas 14,4V. Jest często 13,2 lub 12,3. Próbuje się bronić Smart system. Edytowane 4 Stycznia 2022 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 To nie zabawka, to porządną inwestycja. A co to mierzy? Podejrzewam, że tylko napięcie. Raczej do prądów 20A ma za cienkie przewody. U nas będzie stale piszczeć, że nie jest ładowany aku. Taniej wydać 10 zł na miernik do zapalniczki. Czyli mamy już elektryki, które musimy podładowywać co tydzień/miesiąc i kontrolować, czy dojedziemy/wrócimy. PS.: U mnie przy przekręconym czujniku maski nie jest cały czas 14,4V. Jest często 13,2 lub 12,3. Próbuje się bronić Smart system.DasaitaWysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2022 Zadam pytania Tu bo chyba w temacie : W styczniu wylatuje na 3 miesiące do USA. Samochód zostaje w garażu. 1. Czy w tym czasie trzeba doładowywać akumulator ? 2. Może lepiej naładować i odpiąć klemę ? 3. Zostawić w samochodzie naładowany do 100% . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulka Opublikowano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2022 W instrukcji jest napisane że można wyłączyć przełącznik bezpiecznikowy (taki duży) strona 8-27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2022 (edytowane) 38 minut temu, cebulka napisał: W instrukcji jest napisane że można wyłączyć przełącznik bezpiecznikowy (taki duży) strona 8-27 Podejrzewam, że jest to taki specjalny bezpiecznik "ręczny" (kiedyś go testowo użyłem), który nie wymaga dodatkowych narzędzi (szczypiec) do jego wyłączenia, nie trzeba wyjmować całego, a jedynie odciągnąć, aby rozłączyć. Jest on właśnie przeznaczony do celów czasowego odłączenia zasilania. Minusem jest zresetowanie prawie wszystkich ustawień i statystyk. Edytowane 7 Stycznia 2022 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2022 Dzięki śliczne. Sprawdziłem i jest taki wyłącznik. Człowiek cały czas się uczy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.