Karminadel Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2021 3 godziny temu, JasiQ napisał: To ja czegoś nie rozumiem, przecież jak z przycisku wyłącze Start stop to właśnie jest on dezaktywowany do ponownego włączenia silnika więc po co ta cała procedura z maską ?:) Przyciskiem tylko wyłączasz opcję gaszenia silnika w oczekiwaniu np. na zmianę świateł. Nadal jednak działa cała logika ładowania, w tym stosowania tylko napięcia podtrzymującego w okolicach 13,0-13,2 V Tu z opisu wynika, że w trybie serwisowym, system stopstart jest wyłączany całkowicie. Na jazdę po mieście to jest bez sensu - ale jak jedziemy w trasę można się pokusić. Za miesiąc będę jechał w Bieszczady - jak nie zapomnę napiszę co ja zaobserwowałem w zakresie napięcia ładowania po zastosowaniu sposobu Mao. [mimo, że jak wiecie wali mnie to - i namiętnie kolekcjonuje kolejne kilogramy zaoszczędzonego Co2 i lubię jak działa stop-start dając mi błogą ciszę w trakcie krótkich postojów.] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2021 (edytowane) 19 minut temu, Karminadel napisał: ...mimo, że jak wiecie wali mnie to - i namiętnie kolekcjonuje kolejne kilogramy zaoszczędzonego Co2 i lubię jak działa stop-start dając mi błogą ciszę w trakcie krótkich postojów.] Jest spora część kierowców (np. taxi, choć nie tylko), która lubi przez 30 lub więcej minut słuchać swojego diesela podczas postoju lub przed garażem. Nie wiem co kieruje ludźmi, że na parkingu (także podziemnym) rozmawiają przez telefon lub ze znajomymi, mając włączony silnik (pora roku nieistotna). Może, jak wszystkie jeżdżące auta będą mieć już eco sposób ładowania, to zrozumieją, że ładowania akumulatora podczas postoju nie ma. Edytowane 27 Sierpnia 2021 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiQ Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2021 może chłodzą turbine :D:D a jak oferują wyłaczenie tego badziewia za 300-400zł na stałe to jak to wygląda wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grisza76 Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Według informacji od Nissana, mój Qashqai J12 jako miękka hybryda - powinien być pozbawiony wad systemu start / stop. Generator / silnik działa bowiem jako rozrusznik. Na tą chwilę mogę jedynie potwierdzić, że silnik uruchamia się bez tego charakterystycznego "telepnięcia", obecnego przy konwencjonalnym rozruszniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2021 40 minut temu, Grisza76 napisał: Na tą chwilę mogę jedynie potwierdzić, że silnik uruchamia się bez tego charakterystycznego "telepnięcia", obecnego przy konwencjonalnym rozruszniku. W Pulsarze z 2014 r jeżeli zdarzy mi się zapomnieć wyłączyć SS, to z chwilą naciśnięcia sprzęgła też nie czuję, że silnik się uruchomił. Brak jakichkolwiek drgań, czy wibracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiQ Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Informacje nissana informacjami nissana, ten system w ogóle nie powinien istnieć i nie powinno się z niego korzystać i tyle 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2021 3 godziny temu, JasiQ napisał: Informacje nissana informacjami nissana, ten system w ogóle nie powinien istnieć i nie powinno się z niego korzystać i tyle I tego się trzymajmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2021 W dniu 27.08.2021 o 22:14, Grisza76 napisał: Według informacji od Nissana, mój Qashqai J12 jako miękka hybryda - powinien być pozbawiony wad systemu start / stop. Generator / silnik działa bowiem jako rozrusznik. Na tą chwilę mogę jedynie potwierdzić, że silnik uruchamia się bez tego charakterystycznego "telepnięcia", obecnego przy konwencjonalnym rozruszniku. Grisza,bo komputer wybiera cylinder do pierwszego zapłonu.Cylinder w którym suw jest w najkorzystniejszym momencie obrotu wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 6 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2021 " jazda z przekręconym czujnikiem" - już myślałem, że nic mnie nie zaskoczy, a tu proszę - rocznik 2016, 40 tys. przebiegu, garaż, krótkie dzienne jazdy i październik 2020 r. - akumulator rozładowany (teraz domyślam się - był prawdopodobnie... niedoładowany). Później jeszcze w grudniu taki numer (doładowanie akumulatora na zewnątrz). Tydzień temu podobnie. Przez tydzień "pomachałem maską" wg wskazań, jest w porządku, pali jak nowy. Ogólnie to "nikomu" nie wspominam, bo to lekka kaszana z tymi praktykami, ale ile średnio można jeździć na >14 V, aby nie wylecieć w powietrze? Kolega na forum wspomniał, że jeździ na stałe, ale mam wewnętrzne opory. Fakt, to może być trudne, ale ile tak jeździć, aby nie przesadzić? Inna sprawa, że moja bateryjka może być już padnięta nieodwracalnie, ale póki co prowadzę takie doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2021 (edytowane) 50 minut temu, serg_on napisał: " jazda z przekręconym czujnikiem" - już myślałem, że nic mnie nie zaskoczy, a tu proszę - rocznik 2016, 40 tys. przebiegu, garaż, krótkie dzienne jazdy i październik 2020 r. - akumulator rozładowany (teraz domyślam się - był prawdopodobnie... niedoładowany). Później jeszcze w grudniu taki numer (doładowanie akumulatora na zewnątrz). Tydzień temu podobnie. Przez tydzień "pomachałem maską" wg wskazań, jest w porządku, pali jak nowy. Ogólnie to "nikomu" nie wspominam, bo to lekka kaszana z tymi praktykami, ale ile średnio można jeździć na >14 V, aby nie wylecieć w powietrze? Kolega na forum wspomniał, że jeździ na stałe, ale mam wewnętrzne opory. Fakt, to może być trudne, ale ile tak jeździć, aby nie przesadzić? Odpowiadając pytaniem na pytanie: ile tak jeździłeś w poprzednich autach? 90% serwisów poza ASO, twierdzi, że jak napięcie nie jest stale 14.5V, to ładowanie jest zepsute. Czyżby Nissan wymontował ogranicznik ładowania i teraz ich samochody będą wybuchały, gdy będziesz np. miał zjazd przez 50 km w Alpach i hamowanie silnikiem (jak możemy wyczytać, bufor to 25% pojemności akumulatora)? PS.: Np. aku 60 Ah, bufor 15 Ah. Ładowanie 12 A (nikt tego nie zbadał, wg mnie może być jeszcze wyższe), czyli przy wolnym zjeździe 1,5 h (nie musi być w jednym ciągu, Ci co jeżdżą po górach wiedzą, że nie jest to rzadkie) nastąpi buuuum dla samochodu bez żadnych przeróbek. PS2.: Jeśli samochód może sobie dobierać prąd ładowania w zależności od naładowania aku, to też może go naładować do 100%, a potem nie ładować. Edytowane 6 Września 2021 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 8 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 w takim razie wobec wskazanego wyżej mojego przypadku z akumulatorem, co wg Was powinienem zrobić, zakup nowego, sprawdzenie obecnego akumulatora, czy ładowanie z jazdą na ...przekręconym czujniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 8 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 Godzinę temu, serg_on napisał: w takim razie wobec wskazanego wyżej mojego przypadku z akumulatorem, co wg Was powinienem zrobić, zakup nowego, sprawdzenie obecnego akumulatora, czy ładowanie z jazdą na ...przekręconym czujniku? Myślę, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to. Można zrobić ankietę: A. nowy akumulator (może wytrzyma 2-3 lata) B. test obecnego (ryzyko lawety lub awaryjnego odpalania od taksówkarza za 30 zł - można mieć drugi akumulator w bagażniku) C. Przekręcenie czujnika (może będzie bum, a może nie będzie) D. przeróbka ładowania a'la Duncho (czytałem, że też "popsuła" akumulator, poza tym trzeba rozcinać instalację lub kupić 2 odpowiednie wtyczki) E. sprzedać samochód, kupić inny lub chodzić pieszo (inne marki samochodów też zaczynają mieć z tym problem) Każde rozwiązanie ma plusy i minusy. Wg mnie, jak nie jeździsz po kilkaset kilometrów dziennie, przekręcenie czujnika (C) jest najbardziej wyważone. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysrob Opublikowano 8 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 Mój akumulator po wymianie 4,5 roku temu pracuje ok. Wyłączam jedynie start-stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 Aquariusmax,Przekręcenie czujnika w niektórych modelach może nic nie dać.Niektórzy(ja też) mają tylko dwa przewody ,a w poprzednich były chyba cztery,więc te z czterema mogły mieć zależność od S/S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 8 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 5 godzin temu, krzysrob napisał: Mój akumulator po wymianie 4,5 roku temu pracuje ok. Wyłączam jedynie start-stop. A ja nie wyłączam i też jest OK. serg_on - a jakiego producenta masz akumulator? Jak FIAMM to nawet jakby ci go poświęcił sam papież to i tak zawiedzie cię w najmniej oczekiwanym momencie. Masz FIAMM - kupuj nowy akumulator innego producenta. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 8 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 @Karminadel / FIAMM, od początku, a póki co, "macham klapą", jak to ktoś wcześniej napisał, i jakoś jeżdżę. Żenada ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 8 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 12 godzin temu, serg_on napisał: w takim razie wobec wskazanego wyżej mojego przypadku z akumulatorem, co wg Was powinienem zrobić, zakup nowego, sprawdzenie obecnego akumulatora, czy ładowanie z jazdą na ...przekręconym czujniku? Odpowiedź jest prosta. Podjechać do salonu wymienionego na stronie Centra Mocy - tam Ci za free sprawdzą akumulator (również pod obciążeniem), sprawdzą system ładowania i udzielą jednoznacznej odpowiedzi. No chyba że chcesz dalej "kopać się z koniem po łydkach" i "machać klapą" do czasu gdy np. będąc na urlopie nie odpalisz auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 9 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2021 14 godzin temu, serg_on napisał: @Karminadel / FIAMM, od początku, a póki co, "macham klapą", jak to ktoś wcześniej napisał, i jakoś jeżdżę. Żenada ? Nie robiłem dokładnych statystyk - wale wg mnie wszystkim, którym padł akumulator to był fabryczny FIAMM. Po wymianie gwarancyjnej - juz sie potem nikt nie skarżył. Mój FIAMM padł dokładnie w 25 miesiącu posiadania Qashqaia (rocznik 2014) od nowości w grudniu 2016. Wymienili na gwarancji. Czyli, za chwile bezie miał 5 lat. ZERO kłopotów, mimo, że do pracy mam 1200 metrów, często jeżdżę na krótkich odcinkach (np. między jednym a drugim klientem 10-15 minut jazdy), a STOP-START używam namiętnie bo go bardzo lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 9 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2021 9 minut temu, Karminadel napisał: Nie robiłem dokładnych statystyk - wale wg mnie wszystkim, którym padł akumulator to był fabryczny FIAMM. Po wymianie gwarancyjnej - juz sie potem nikt nie skarżył. Gdzieś wczytałem, że komuś padł wymienimy kolejny akumulator, ale nie miał on naklejek, więc nie wiadomo jakiej firmy. Zauważyłem, że w QQII2021 1.3, jak działa klima, to stop-start nie wyłącza silnika. Wystarczy wyłączyć klimę i silnik gaśnie. Samochód prawie nowy, więc aku chyba pełen. W QQII2018 1.2, stop-start wyłącza silnik zawsze, nieistotne, czy klima jest włączona, czy nie. Może trochę poszli po rozum do głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeks Opublikowano 9 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2021 4 godziny temu, aquariusmax napisał: Zauważyłem, że w QQII2021 1.3, jak działa klima, to stop-start nie wyłącza silnika. Wystarczy wyłączyć klimę i silnik gaśnie. Samochód prawie nowy, więc aku chyba pełen. W QQ2020 1,3 też tak jest. Jak działa klima silnika nie wyłącza. Olałem wszystko co tyczy ładowania akumulatora i zawsze jest 12,3V. SS najczęściej wyłączam bo..... szkoda mi rozrusznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 9 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2021 Klima -a raczej utrzymanie zadanej temperatury - ma najwyższy priorytet. W obu modelach Stop-Start zadziała, np. po dłuższej jeździe jak już temperatura w kabinie jest ustalona czy to latem czy to zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 10 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2021 14 godzin temu, Karminadel napisał: Nie robiłem dokładnych statystyk - wale wg mnie wszystkim, którym padł akumulator to był fabryczny FIAMM. Po wymianie gwarancyjnej - juz sie potem nikt nie skarżył. Zapomniałeś o mnie. Fabryczny FIAMM padł miesiąc przed upływem 3 letniej gwarancji. ASO wymieniło na kolejny, już nie FIAMM, ale oklejony naklejkami Nissana. Ten wytrzymał dokładnie tyle samo co poprzedni - niespełna 3 lata. Żeby było śmieszniej, to SS wyłączam natychmiast po uruchomieniu auta ... no chyba, że zapomnę. Aktualnie jeżdżę na EXIDE i z doświadczenia wiem, że powinien służyć dłużej niż dwa poprzednie razem wzięte. Kupiony i zamontowany w salonie fabrycznym Centry w Poznaniu, więc mam pewność, że to EXIDE, a nie jakiś badziew oklejony nalepkami którejś z renomowanych firm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 11 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2021 "szczerze pisząc" wydaje mi się, że 40000 km to słabo, jak dla akumulatora od nowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 12 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 Ja już od wymianki ponad 4 lata i 60kkm. Akumulator sprawdzony i jest ponoć w bardzo dobrym stanie. Na zapalniczce wskaźnik pokazuje 12,4 po tygodniu stania. Podczas pierwszych kilkunastu minut ładuje ponad 14V. A jak jadę gdzieś w trasę to pokazuje po ok. 30 minutach tak 12,8 -13,6. No i poprzedni był FIAMM. Obecny nie mam pojęcia, może też Fiamm. Obklejony jest "nissan genuine". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 W dniu 9.09.2021 o 01:51, Andrzej G napisał: Odpowiedź jest prosta. Podjechać do salonu wymienionego na stronie Centra Mocy - tam Ci za free sprawdzą akumulator (również pod obciążeniem), sprawdzą system ładowania i udzielą jednoznacznej odpowiedzi. No chyba że chcesz dalej "kopać się z koniem po łydkach" i "machać klapą" do czasu gdy np. będąc na urlopie nie odpalisz auta. byłem - sprawdzony na 2 sposoby, akumulator "sprawny i cała reszta" (wydruki itd.). Ja na to, że chcę nowy akumulator, a sprzedawca mówi, że na siłę nic mi nie sprzeda (SZOK). Zalecił (na)ładowanie i obserwację ?️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.